نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی غیر منتظره بازی Grand Theft Auto V

این هفته در کمال تعجب، بازی Grand Theft Auto V توانست صدرنشین پرفروش‌های انگلستان شود. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۶ آگوست (۱۶ مرداد) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد این هفته پنجمین قسمت از مجموعه GTA، با ۳۱ درصد رشد فروش مواجه شد و توانست صدرنشین جدول هفتگی انگلستان شود. این بازی پس از انتشارش، بیش از ۱۵۰ بار در جدول پرفروش‌های انگلستان قرار گرفته است. صدرنشینی Grand Theft Auto 5 در این هفته، نهمین باری بود که ساخته راک‌استار توانست این مقام را به دست آورد. 

در مکان دوم جدول این هفته، بازی Uncharted 4: A Theif's End قرار گرفت و با فاصله بسیار کمی رقابت را به جی‌تی‌ای واگذار کرد. صدرنشین ۵ هفته گذشته یعنی Lego Star Wars: The Force Awakens، این هفته با دو پله سقوط به مکان سوم دست پیدا کرد. جدیدترین ساخته بلیزارد یعنی Overwatch، این هفته ۱۳ درصد افزایش فروش داشت و توانست با یک پله صعود،‌ مکان چهارم را از آن خود کند. چهارم شدن Overwatch، به این معنی بود که جایگاه چهارم هفته گذشته یعنی FIFA 16، یک پله سقوط کرد و به جایگاه پنجم رضایت داد. 

دو مکان ششم و هفتم هفته قبل نیز جایگاه خود را با یکدیگر عوض کردند و به این ترتیب Rocket League توانست با یک پله صعود مکان Doom را در جدول تصاحب کند و در نتیجه Doom با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته،‌ به مکان هفتم سقوط کرد.

مکان هشتم جدول منتهی به ‍۱۶ مرداد، تغییری به خود ندید و به سان هفته گذشته، بازی Call of Duty: Black Ops 3 جایگاه هفته پیش خود را حفظ کرد. دو جایگاه نهم و دَهم جدول این هفته هم دوباره در اختیار دو بازی تکراری قرار گرفتند و فقط جایگاه خود را با هم عوض کردند. مکان نهم در اختیار بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 یعنی Ratchet and Clank قرار گرفت و در طرف دیگر Minecraft Xbox Edition با یک پله سقوط به مکان دهم رضایت داد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۶ آگوست مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۳
Grand Theft Auto V
۳۱ درصد رشد فروش و نهمین صدرنشینی

۲

۲
Uncharted 4
۱۹ درصد افزایش فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۳

۱
Lego Star Wars: The Force Awakens

۲۱ درصد افت فروش و دو پله سقوط 

۴

۵
Overwatch
۱۳ درصد افزایش فروش و صعودی یک پله‌ای

۵

۴
FIFA 16
یک پله سقوط

۶

۷
Rocket League
یک پله صعود

۷

۶
DOOM
یک پله سقوط

۸

۸
Call of Duty: Black Ops III
حفظ جایگاه هفته قبل

۹

۱۰
Ratchet & Clank
یک پله صعود

۱۰

۹
Minecraft: Xbox Edition
یک پله سقوط


تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده