نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸

چهارمین DLC بازی Black Ops 3 داستان بخش زامبی را تمام خواهد کرد

بخش زامبی سری Call of Duty داستانی دارد که از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است. حال مشخص شده که DLC بعدی Black Ops 3 این داستان را تمام خواهد کرد.

تا به امروز سه بسته الحاقی برای بازی Call of Duty: Black Ops 3 عرضه شده است که جدید‌ترین آن‌ها Descent نام داشت. حال جیسون بلاندل، تهیه‌کننده اجرایی ارشد استودیو تری‌آرک، سازنده بازی، اطلاعاتی در مورد چهارمین و آخرین DLC بازی ارائه کرده است که در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود.

این بسته الحاقی که بلاندل آن را DLC 4 خطاب کرده، قرار است داستان بخش زامبی بازی را به پایان برساند. بخش زامبی سری «ندای وظیفه» داستانی دارد که اولین بار در نسخه Call of Duty: World at War در سال ۲۰۰۸ آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. تمام شدن داستان این بخش از بازی، بدین معنی است که احتمالا پاسخ تمامی سوال‌های بی‌جواب داستانی بخش زامبی در DLC بعدی Black Ops 3 داده خواهد شد. بلاندل در مصاحبه اخیرا خود با گیم‌اسپات در این مورد گفته است:

این بخش داستان قسمت زامبی بازی را فاش می‌کند

من حس می‌کنم که بسیاری از طرفداران بازی پس از دیدن ویدیو پایانی Black Ops 2 عصبانی شدند! در پایان بخش زامبی این بازی ویدیویی پخش می‌شد که سامانتا و ادوارد را داخل یک خانه نشان می‌داد که در حال بازی کردن با اسباب‌بازی‌های زامبی بودند.

سپس ناگهان صدای آژیر خطر شنیده می‌شود و ما صدای مکس را می‌شنویم که از آن‌ها می‌خواهد به زیرزمین بروند. سپس شخصیت‌ها می‌گویند که «کاش قهرمانان داستان ما واقعی بودند» و پس از آن یک صفحه سیاه نمایش داده می‌شود.

این پایان Black Ops 2 بود که همه را بهت‌زده کرد و باعث عصبانیت‌شان شد!

Black Ops 3 Zombie

حال بلاندل اعلام کرده که DLC 4 بازی Black Ops 3 در مورد این اتفاق شفاف‌سازی خواهد کرد:

من تا به امروز به کسی نگفته‌ام که چرا چنین پایانی را برای Black Ops 2 در نظر گرفتیم و معنی آن چه بود. ولی این مساله در DLC 4 مشخص خواهد شد و سوال‌های طرفداران پاسخ داده می‌شود. من مطمئن هستم که پایان DLC 4 باعث بر‌انگیخته شدن احساسات طرفداران خواهد شد و این هدف اصلی من است.

البته هدف من از احساساتی کردن گیمر‌ها مسخره کردن آن‌ها نیست؛ بلکه دوست دارم یک پایان پیچیده و متفاوت از آنچه خیلی از گیمر‌ها انتظار دارند ارائه بدهم. امیدوارم که بتوانیم در پایان DLC 4 به این هدف برسیم.

بلاندل در بخش پایانی صحبت‌های خود اعلام کرده که فرایند توسعه بخش زامبی بازی بسیار محرمانه است:

افراد خیلی کمی روی توسعه این بخش از بازی کار می‌کنند. معمولا من، نویسنده داستان و طراح گیم‌پلی هستیم که در یک اتاق روی این بخش از بازی کار می‌کنیم و اطلاعات خیلی کمی را با دیگر اعضای تیم سازنده بازی یا حتی اکتیویژن به اشتراک می‌گذاریم.

چرا که اولا تصمیم‌های ما برای این بخش کمی دیوانه‌کننده است و ممکن است آن‌ها ما را به تیمارستان بفرستند! و دوم اینکه واقعا دوست نداریم اطلاعات زیادی از پایانی که برای این بخش در نظر گرفته‌ایم به بیرون درز پیدا کند.

به هر حال انتظار می‌رود که آخرین بسته الحاقی Black Ops 3 تا پایان سال ۲۰۱۶ و به احتمال زیاد پیش از عرضه نسخه بعدی سری ندای وظیفه یعنی Call of Duty: Infinite Warfare عرضه شود. این بازی در تاریخ ۱۴ آبان برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده