نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

استودیو ریسپاون: آماده سازی Titanfall 2 برای پلی استیشن 4 به خوبی پیش می‌رود

تهیه‌کننده‌ی Titanfall 2 می‌گوید که مشکل خاصی در مراحل آماده‌سازی این بازی برای پلی‌استیشن 4 وجود ندارد و اعضای گروه به‌خوبی آن را پیش می‌برند. با زومجی همراه باشید.

بازی Titanfall 2، برخلاف نسخه‌ی اول این سری، قرار است در کنار ایکس‌باکس وان و پی‌سی برای پلی‌استیشن 4 هم منتشر شود. این حقیقت که استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment)، سازنده‌ی مجموعه، تاکنون به‌جز خانواده‌ی ایکس‌باکس برای کنسول دیگری بازی نساخته است، ممکن است به این تصور دامن بزند که توسعه دادن تایتان‌فال 2 برای کنسول نسل هشت سونی، چالش‌برانگیز بوده است. اما ظاهراً چنین برداشتی فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد.

دِرو مک‌کوی (Drew McCoy)، تهیه‌کننده‌ی Titanfall 2، اخیراً گفت‌وگویی با مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن انگلستان داشته و در آن به رضایت تیم‌اش از کار با پلی‌استیشن 4 اشاره کرده است. به‌گفته‌ی او، با وجود «زحمات زیاد» اعضای گروه، آماده‌سازی بازی برای این کنسول «بدون مشکل خاصی» در حال انجام است. مک‌کوی در این‌باره گفت:

ما [تاکنون] چندین‌بار درگیر [چنین فرآیندی] شده‌ایم. معمولاً اضافه شدن پلتفرم‌های جدید با درد و رنج‌هایی [همراه] است؛ چرا که آن‌ها از لحاظ معماری و پلتفرم توسعه‌ی [نرم‌افزار] بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. اما صادقانه [بگویم، کنار آمدن با] پلی‌استیشن 4 بسیار آسان است؛ چرا که معماری‌های [آن و ایکس‌باکس وان] آنقدرها متفاوت نیستند. ابزارهای [کنسول سونی] کیفیت خوبی دارند و در حال حاضر همه‌ی [اعضای تیم] دریافته‌اند که چگونه [باید برای پلی‌استیشن 4] نرم‌افزار بسازند.

وی در ادامه گفت:

البته این کار زحمت واقعاً زیادی برد؛ اما ما مهندسان فوق‌العاده‌ای را در اختیار داشتیم… شرایط این‌طور نبود که [بخواهیم] بگوییم: «خدایا! ما هیچ‌وقت در این مورد فکر [هم] نکرده بودیم. چطور باید از پس این [وضعیت] بربیاییم؟»… حجم و سختی کار بالا است؛ ولی روی غلتک افتاده و بدون مشکل پیش می‌رود.

بازی Titanfall 2 قرار است در ۲۸ اکتبر (جمعه ۷ آبان) برای سیستم‌عامل ویندوز و کنسول‌های نسل هشت سونی و مایکروسافت منتشر شود. این نسخه از بازی با وجود ذات چندنفره بودن مجموعه، دارای بخش داستانی تک‌نفره (کمپین) هم خواهد بود.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده