نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

شرکت ولو تکنولوژی واقعیت مجازی خودش را رایگان در اختیار دیگر شرکت ها قرار خواهد داد

شرکت‌های ولو (Valve Corporation) و اچ‌تی‌سی (HTC) تصمیم دارند تا برخی از فن‌آوری‌های واقعیت مجازی خودشان را به طور رایگان در اختیار دیگر شرکت‌های سخت افزاری فعال در بخش واقعیت مجازی قرار دهند. با زومجی همراه باشید.

شرکت ولو امروز برنامه‌هایش را برای در اختیار قرار دادن بخش بخصوصی از فن‌آوری واقعیت مجازی خودش به دیگر شرکت‌ها اعلام کرد. به طور خاص آنها مجوز استفاده از سیستم ردگیری Steam VR را به طور رایگان در اختیار شرکت‌های سخت افزاری دیگر قرار خواهند داد. به گفته‌ی ولو، این فن‌آوری «به توسعه‌دهندگان سخت افزار این توانایی را خواهد داد تا موقعیت سنجی و جهت‌یابی با دقت بسیار بالا را در سخت افزارها‌ی مختلف به کار بگیرند.» همچنین گفته شده است که از همین فن‌آوری در هدست HTC Vive، که با همکاری ولو و اچ‌تی‌سی ساخته شده، نیز استفاده شده است و می‌توان از آن «در انواع مختلف دستگاه‌ها مانند وسایل جانبی واقعیت مجازی و دیگر دستگاه‌های ورودی استفاده کرد.»

علاوه بر خود این فن‌آوری، شرکت ولو آموزش‌های شخصی را نیز ارائه خواهد داد اما فقط برای «اولین موج» از افراد یا شرکت‌هایی که جواز استفاده از این تکنولوژی را کسب کرده باشند. آن دسته از افراد یا شرکت‌هایی که بعداً اضافه شوند خواهند توانست از مطالب آموزشی آنلاین استفاده کنند. اطلاعات بیشتر در این خصوص در وب سایت ولو در دسترس است. ریموند پائو، از اچ‌تی‌سی، در یک بیانیه‌ی رسانه‌ای گفته است:

این برای آینده‌ی اکوسیستم واقعیت مجازی مهم است که اجازه‌ی استفاده از فن‌آوری ردگیری را برای پشتیبانی از رشد سالم محصولاتی که با یکدیگر و HTC Vive هماهنگ هستند در اختیار دیگران قرار دهیم. این روشی فوق‌العاده برای کامل کردن HTC Vive و ایجاد انگیزه برای نوآوری‌های بیشتر در حوزه‌ی واقعیت مجازی است. ما همچنین برای فراگیر شدن و اخذ جواز فن‌آوری ردگیری Steam VR در ماه‌های آینده دوره‌های آموزشی را در آسیا برگزار خواهیم کرد. ما برای دیدن رشد و توسعه‌ی وسایل ردگیری هیجان زده هستیم.

آلن یاتس، از ولو، نیز در ادامه گفته است:

دسترسی دیگر شرکای سخت افزاری به این فن‌آوری قدمی بسیار مهم برای تکامل واقعیت مجازی و ردگیری سه بعدی است. ما کاملاً اطمینان داریم که انجام این کار به تجربیات جدید و خلاقانه برای تمام مصرف کنندگان محصولات واقعیت مجازی ختم خواهد شد.

در حالی که این رویکرد ولو هیچ تأثیر مستقیم و ناگهانی‌ای روی گیمرها نخواهد داشت، ممکن است در نهایت موجب افزایش کیفیت نرم افزارهای واقعیت مجازی شود. انجام این کار حداقل می‌تواند زمان بیشتری را برای کار روی دیگر قسمت‌های بازی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

نظر شما در خصوص سیاست‌ جدید ولو در قبال واقعیت مجازی چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده