نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

دلیل ساخته شدن نسخه ریمستر Skyrim از زبان مدیر بازاریابی بتسدا

پیت هاینس، مدیر بازاریابی بتسدا، در جدید‌ترین مصاحبه خود دلیل ساخت نسخه ریمستر بازی Skyrim را شرح داده است. با زومجی همراه باشید.

پس از معرفی نسخه ریمستر بازی Skyrim در جریان E3 2016، این سوال برای عده‌ای طرفداران پیش آمد که چرا بتسدا این نسخه از سری The Elder Scrolls را برای ریمستر کردن انتخاب کرد و سراغ Oblivion یا Morrowind نرفت. حال پیت هاینس، مدیر بازاریابی Bethesda، دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را شرح داده است:

Oblivion بازی است که ۱۰ سال پیش عرضه شده است. به همین دلیل هم اگر بخواهیم این نسخه را ریمستر کنیم و ظاهری امروزی به آن ببخشیم، باید زمان زیادی صرف کنیم. واقعیت این است که ساخت ریمستر این بازی غیرممکن نیست، بلکه بسیار زمان‌بر است. به همین دلیل هم بهتر است چنین زمانی صرف ساخت یک بازی کاملا جدید شود. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا نسخه ریمستر اسکایریم را بسازیم.

هاینس در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که تیم بازیسازی بتسدا، پیش از این به منظور آشنایی با سیستم فنی کنسول ایکس‌باکس وان، نسخه‌ای از Skyrim را به صورت آزمایشی برای این کنسول پورت کرده بود و به همین دلیل هم بخشی از کار توسعه بازی برای کنسول‌های نسل هشت سونی و مایکروسافت از پیش انجام شده بود:

در کل برای ساخت نسخه ریمستر بازی Skyrim مسیر بسیار ساده‌تری داشتیم. همچنین این بازی پیش از Fallout 4 موفق‌ترین بازی تاریخ بتسدا بود و در نتیجه طرفداران بسیار زیادی داشت.

بخش بعدی صحبت‌های هاینس در مورد پشتیبانی نسخه ریسمتر Skyrim از ماد بود:

نحوه پشتیبانی از ماد دقیقا مانند Fallout 4 خواهد بود و دارندگان نسخه‌های پی‌سی و کنسولی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. نسخه پی‌سی بازی تنها برای افرادی که پیش از این نسخه اصلی و تمامی DLC‌های آن (یا نسخه Legendary Edition) را خریداری کرده‌اند رایگان خواهد بود و البته یک ابزار ساخت ماد جدید هم خواهد داشت. البته این نسخه از تمامی ماد‌های قبلی پشتیبانی نکرده و توسعه‌دهندگان باید دوباره آن‌ها را با استفاده از ابزار جدید ساخت ماد بسازند و روی Bethesda.Net منتشر کند و در این‌صورت دارندگان نسخه‌های کنسولی هم قادر به استفاده از ماد‌ها خواهند بود.

هاینس در بخش پایانی صحبت‌های خود هم اعلام کرد که بتسدا به توسعه و بهبود ماد‌های Fallout 4 ادامه خواهد داد و از این تجریبات در توسعه ماد‌های Skyrim هم استفاده خواهد کرد. همچنین وی اعلام کرد که نسخه ریمستر اسکایریم فقط شامل بهبود‌های فنی و بصری خواهد بود و قرار نیست هیچ محتوای جدیدی اعم از ماموریت یا موارد دیگر به بازی اضافه شود. این بازی در تاریخ ۷ آبان ماه سال جاری (۲۸ ماه اکتبر) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده