نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱

رکورد شکنی فیلم لانتوری با ۱۴۱ میلیون تومان فروش در شب اول اکران

فیلم «لانتوری» سومین ساخته رضا درمیشیان است که دیشب اکران شد و با ۱۴۱ میلیون فروش در شب اول، رکورد جدیدی در سینمای ایران ثبت کرد. با زومجی همراه باشید.

«لانتوری» سومین فیلم رضا درمیشیان است که در جریان جشنواره فیلم فجر، سر و صدای زیادی به پا کرد و به عنوان هفتمین فیلم برتر جشنواره هم شناخته شد. این فیلم در سه بخش بهترین تدوین، بهترین صدا و بهترین چهره‌پردازی نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بود که در نهایت توانست جایزه بخش بهترین صدا را دریافت کند. «لانتوری» روایتگر یک داستان عاشقانه است و در آن به مبحث اسید‌پاشی پرداخته می‌شود. رضا درمیشیان چندی پیش درباره دلیل انتخاب چنین موضوعی گفته بود:

باید این زشتی‌های موجود در جامعه را نشان می‌دادم که اگر آدمی چنین جنونی برای اسیدپاشی دارد، بداند چه عاقبتی برای او پیش می‌آید. فیلم‌ام قصه حذف است و با این نگاه آن‌ را ساخته‌ام و فیلم‌نامه‌ی آن را خیلی تکنیکال نوشتم.

باران کوثری، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، رضا کوشکی، بهناز جعفری و حسین پاکدل از جمله بازیگران این فیلم هستند که در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم برلین و فلورانس ایتالیا هم پخش شده است. اکران عمومی «لانتوری» از دیشب (۱۳ مرداد) در ایران آغاز شد و این فیلم توانست در اولین شب اکران با ۱۴۱ میلیون تومان فروش و ۲۰ سانس فوق‌العاده، رکورد فروش سینمای ایران در شب اول اکران را بشکند.

همچنین دیشب از قربانیان اسید پاشی دعوت شده بود تا این فیلم را تماشا کنید. البته تماشای لانتوری برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است. امتیاز «لانتوری» در سایت IMDB نمره خیلی خوب ۷/۲ است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده