نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹

اسکوئر انیکس برنامه‌ای برای ساخت سه گانه Final Fantasy 15 ندارد

هاجیمه تاباتا، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که فعلا برنامه‌ای برای ساخت دنباله مستقیم Final Fantasy XV و تبدیل کردن آن به یک سه گانه  ندارد. با زومجی همراه باشید.

مجموعه Final Fantasy یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است که تا به امروز نسخه‌های متعددی از آن ساخته و عرضه شده‌اند. با این حال برخی از نسخه‌های بازی، دنباله‌های مستقیمی دریافت کرده‌اند که آن‌ها را تبدیل به یک سه‌گانه کرده است. برای مثال اسکوئر انیکس برای Final Fantasy XIII دو دنباله مستقیم با نام‌های Final Fantasy XIII-2 و Lightning Returns: Final Fantasy XIII عرضه کرد که البته این تصمیم به دلیل کیفیت نسبتا پایین نسخه اول، خیلی هم به مذاق طرفداران خوش نیامد.

حال هاجیمه تاباتا، کارگردان جدید‌ترین نسخه بازی یعنی Final Fantasy 15 که در ماه نوامبر عرضه خواهد شد، اعلام کرده که فعلا قصد ندارند Final Fantasy 15 را هم به یک سه‌گانه تبدیل کنند:

در پاسخ به این سوال که آیا قصد داریم دنباله‌های مستقیمی برای Final Fantasy 15 با حضور نوکتیس بسازیم یا خیر باید بگویم که خیر فعلا چنین تصمیمی نداریم. البته ممکن است به دلیل برخی مسائل کاری این تصمیم عوض شود، ولی نظر شخصی من این است که مردم زمان خیلی زیادی را برای تجربه کردن این بازی منتظر مانده‌اند و به همین دلیل هم باید تمام داستان را به آن‌ها ارائه کنیم تا بتوانند مدت زمانی طولانی با بازی سرگرم شوند.

البته در صورتی که فاینال فانتزی ۱۵ به یک بازی موفق تبدیل شود، می‌توان انتظار داشت که اسکوئر انیکس به دلایل مالی هم که شده دستور ساخت دنباله مستقیم برای آن را صادر کند. ولی دانستن این موضوع که سازندگان قصد ندارند از عمد بخش‌هایی از داستان را از بازی حذف کرده و آن‌ها را در دنباله‌های مستقیم روایت کنند، بسیار خوشحال‌کننده است.

بازی Final Fantasy XV در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶ (۹ آذر ۱۳۹۵) در سراسر جهان عرضه برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده