نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

صحبت های رئیس اسبق ایکس باکس درباره وضعیت فعلی کنسول ها

رابی باخ، رئیس اسبق بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت IGN انجام داده، درباره وضعیت فعلی کنسول‌ها اظهار نظر کرده است. با زومجی همراه باشید.

شاید نام رابی باخ برای شما آشنا باشد. رئیس پیشین بخش ایکس‌باکس مایکروسافت که تا زمان عرضه ایکس‌باکس 360 در کمپانی مایکروسافت حضور داشت. وی اخیرا با وب‌سایت ای‌جی‌ان مصاحبه‌ای انجام داده که در آن درباره وضعیت فعلی کنسول‌ها و فروش ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در مقایسه با نسل‌های قبل، اظهار نظر کرده است.

وی مصاحبه خود را با نگاهی به دنیای ورز‌ش‌های الکترونیک آغاز کرده و با اشاره به این موضوع اعلام کرده که صنعت بازی‌های ویدیویی، به خصوص خارج از دنیای کنسول‌ها، صنعتی بسیار قوی‌ است و اشاره کرده که سونی، مایکروسافت و نینتندو در یک اکوسیستم ثروتمند فعالیت می‌کنند:

مردم فکر می‌کنند که کنسول‌ها عضو کوچکی از تجارت بازی‌های ویدیویی هستند و اگر بخواهیم به ارقام و درصدها نگاه کنیم، ممکن است این مسئله درست به نظر برسد اما بازار کنسول‌ها هرگز به این بزرگی نبوده است. پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان تا به حال بیشتر از هر کنسول دیگری در همین بازه زمانی مشابه فروش داشته‌اند. 

شما به این حقیقت نگاه می‌کنید و در می‌یابید که بخش کوچکی از یک اکوسیستم بزرگ، در حال رشد و توسعه است و این مسئله‌ی بسیار جالب و خوبی است. به نظر من، این مسئله یعنی که صنعت بازی‌سازی در یک فضای خلاق با خلاقیت سازنده‌ها در حال رشد است و شما نمی‌توانید حدس بزنید که در این صنعت چه اتفاقی رخ خواهد داد. بازی‌هایی که بر اساس ذهن‌های خلاق ساخته می‌شوند، نیروی محرکه این صنعت هستند.

با عرضه دو کنسول جدید پلی‌استیشن نئو و پروژه اسکورپیو در سال آینده، افق‌های جدیدی به روی بازی‌سازان و بازی‌های ویدیویی باز خواهد شد. در حال حاضر ما در حال تجربه کردن دوران «ارتقای سخت‌افزاری کنسول‌ها» هستیم و باید ببینیم یکی دو سال آینده چه اتفاقاتی در این صنعت رخ خواهد داد.


منبع GamePur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده