نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

درآمد ۶۶۱ میلیون دلاری نینتندو از فروش سهام باشگاه بیسبال سیاتل مارینرز

کمپانی نینتندو یکی از سهام‌داران باشگاه بیسبال سیاتل مارینرز بود که اخیرا سهام خود را فروخته و به موجب آن ۶۶۱ میلیون دلار کسب کرده است. با زومجی همراه باشید.

کمپانی نینتندو به مدت نزدیک به ۲۵ سال یکی از سهام‌داران باشگاه بیسبال سیاتل مارینرز بود و به لطف حمایت‌های این کمپانی بود که باشگاه مذکور توانست در آن زمان به فعالیت خود در شهر سیاتل ادامه دهد. هیروشی یامائوچی، مدیر پیشین نینتندو، سهام این باشگاه را در سال ۱۹۹۲ به قیمت ۱۲۵ میلیون دلار خریداری و اعلام کرد که دوست دارد این باشگاه کماکان در شهر سیاتل فعالیت کند. جالب است بدانید که شعبه آمریکای نینتندو هم در همین منطقه واقع شده است.

حال نینتندو ۹۰ درصد از سهام خود از این باشگاه را فروخته و به موجب آن درآمدی معادل ۶۶۱ میلیون دلار کسب کرده است. همچنین هاوارد لینکلن، رییس سابق نینتندوی آمریکا، دیگر در سمت مدیرعاملی این باشگاه فعالیت نخواهد کرد و پس از ۱۷ سال، این وظیفه به شخص دیگری محول می‌شود. البته نینتندو اعلام کرده که هنوز کمی زمان می‌برد تا تاثیر این فروش در درآمد کلی شرکت محاسبه شود و پس از بررسی‌های لازم، نتیجه نهایی با سرمایه‌گذاران نینتندو به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تیم بیسبال سیاتل مارینرز اولین تیم بیسبالی بود مدیریت آن را یک گروه غیر آمریکایی برعهده داشت. البته در سال ۱۹۹۲ سازمان لیگ بیسبال ابتدا با پیشنهاد یامائوچی برای خرید این باشگاه مخالفت کرد که بعد‌ها این مشکل حل شد و نینتندو توانست سهام مارینرز را خریداری کند. زمانی که یامائوچی در سال ۲۰۱۳ درگذشت، باد سلیگ، مسوول سازمان لیگ بیسبال، از وی به پاس زحماتی که هم برای دنیای بازی‌های ویدیویی و هم این باشگاه بیسبال کشیده، با انتشار بیانیه‌های تقدیر و تشکر کرد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده