نویسنده: محمد شیرزاده
// یکشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

دلیل تاخیر خوردن Final Fantasy XV از زبان کارگردان بازی

چندی پیش بازی Final Fantasy XV به مدت دو ماه تا نوامبر امسال تاخیر خورد و هواداران را ناامید کرد اما اسکوئر انیکس مطمئن است که تجربه خوبی برای گیمر‌ها رقم خواهد زد. با زومجی همراه باشید.

هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV، اخیرا در مورد دلایل تاخیر خوردن این بازی با آی جی ان صحبت‌هایی انجام داد و گفت قرار بود یک آپدیت سنگین در روز عرضه برای بازی وجود داشته باشد. وی همچنین گفت دوست ندارد بازیکنانی که بازی را آفلاین تجربه می‌کنند نتوانند بازی را در بهترین حالتش تجربه کنند. وی به جای ارائه آپدیت در روز عرضه بازی، قصد دارد بازیکنان به محض وارد کردن دیسک به درون دستگاه خود با کامل‌ترین نسخه بازی مواجه شوند.

تاباتا در این رابطه به آی جی ان گفت:

در ابتدا به نظرم ارائه تمامی آپدیت‌های اضافه در روز عرضه کار درستی بود، اما در آن زمان متوجه شدم شاید افراد زیادی قصد دارند بازی را به صورت آفلاین بازی کنند و به اینترنت دسترسی ندارند. وقتی متوجه این موضوع شدم، به آن فکر کردم و تصمیم گرفتم تاریخ انتشار بازی را به تعویق بیاندازم.

تاباتا در ادامه گفت:

اضافه کردن محتوای اضافه به دیسک دقیقا یک ماه طول میکشد و پس از آن به رفع مشکلات فنی می‌پردازیم. سپس وقتی مشکلات فنی را برطرف کردیم و هیچ مشکلی وجود نداشت، یک ماه برای بهبود جلوه‌های بازی فرصت داریم. به همین دلیل است که بازی دو ماه تاخیر خورد.

در رابطه با اینکه تیم در حال حاضر در حال کار بر روی چه چیزی است، تاباتا گفت بازی در اصل کامل است و در حال حاضر در حال بهبود گرافیک آن هستند. وی در این رابطه گفت:

هدف اصلی در حال حاضر رفع مشکلات فنی و بهبود جلوه‌های بصری بازی است و در حال حاضر این اتفاق در حال سپری کردن مراحل پایانی است. موضوع دیگر این است که در پایان می‌توانیم یک بازی بی نقص را به هواداران ارائه کنیم و بازیکنان برای تجربه این بازی راحت باشند. در نتیجه در حال حاضر به محتوای توجه می‌کنیم تا در نهایت یک بازی فوق العاده را به هواداران تحویل دهیم.

تاباتا گفت ویدئوی یک ساعته که از بازی منتشر شده، نمونه خوبی از شرایط کنونی بازی است. وی در این رابطه گفت:

اگر به این ویدئو نگاه کنید، خواهید دید که کیفیت بازی بسیار خوب است اما حس کردیم به مقداری کار اضافه نیاز داریم تا بازی را با کیفیتی که هواداران انتظار دارند به آن‌ها تحویل دهیم.در نتیجه این چیزی است که ما در این دو ماه مشغول آن کار هستیم.

بازی Final Fantasy XV در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶ (۹ آذر ۱۳۹۵) در سراسر جهان عرضه برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده