نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

سرعت پیش فروش پلی استیشن VR در فروشگاه گیم استاپ بی سابقه بوده است

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR رکورد تازه‌ای را در فروشگاه گیم استاپ (GameStop) به جا گذاشته؛ به‌طوری که موجودی پیش‌فروش آن در کمتر از ۵ دقیقه به پایان رسیده است. با زومجی همراه باشید.

آرام‌آرام به فصل پاییز و زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن VR نزدیک می‌شویم و باید چشم‌به‌راه خبرهای بیشتری از این محصول باشیم. تا امروز این هدست در چندین نوبت پیش‌فروش شده و در بیشتر آن‌ها هم موجودی دستگاه به‌سرعت به پایان رسیده است. این وضعیتی است که فروشگاه گیم‌استاپ هم به‌تازگی نظاره‌گر آن بوده است.

گیم‌استاپ اخیراً نشست مالی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ را برگزار کرده و طی آن درباره‌ی وضعیت فروش بازی‌ها و سخت‌افزارهای گیمینگ با سرمایه‌گذاران‌اش صحبت کرده است. هدست واقعیت مجازی سونی هم یکی از محصولاتی بود که در این جلسه از آن‌ها نام برده شد. در نشست فوق، تونی بارتل، مدیر ارشد عملیات گیم‌استاپ، خاطرنشان کرد که سازندگان تجهیزات واقعیت مجازی به‌شدت در تلاش هستند تا بتوانند پاسخ‌گوی تقاضای فعلی بازار باشند. وی گفت که فروشگاه‌های گیم‌استاپ این روزها میزبان افراد بسیاری است که جهت امتحان کردن پلی‌استیشن VR به آن‌ها مراجعه می‌کنند. بارتل همچنین عنوان کرد که موجودی آخرین سری از پیش‌فروش‌های پلی‌استیشن VR در گیم‌استاپ، طی کمتر از ۵ دقیقه به پایان رسیده است که در نوع خودش رکوردی برای این فروشگاه به شمار می‌رود.

البته گفته‌های بارتل کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد؛ چرا که بنا به شنیده‌ها، موجودی برخی از مدل‌های آمیبو یا Amiibo (مجسمه‌های ویژه‌ی کنسول‌های نینتندو که با طرح شخصیت‌های محبوب ساخته می‌شوند) طی زمان کوتاه‌تری در گیم‌استاپ به اتمام رسیده است. مدیر ارشد گیم‌استاپ به سرعتِ اتمام موجودیِ نوبت اول پیش‌فروش‌ها هم اشاره‌ای نکرده و با این اطلاعات نمی‌توان در مورد جایگاه رکورد اخیر هدست، در مقایسه با نمونه‌های دیگر، اظهارنظر کرد. با این حال، بارتل قطعاً از محتوای گفته‌های‌اش و بازخوردهای احتمالی به اندازه‌ی کافی آگاهی دارد.

هدست پلی‌استیشن VR قرار است در ۲۲ مهرماه (۱۳ اکتبر) با قیمت ۳۹۹ دلار (۳۴۹ پوند) به بازارها راه پیدا کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده