نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

آرون گرینبرگ: به فروش ایکس باکس وان در ماه آگوست خوش بین هستم

آرون گرینبرگ، رئیس بازاریابی ایکس‌باکس (Xbox)، پس از فروش بهتر ایکس‌باکس وان نسبت به پلی‌استیشن 4 در ماه جولای در آمریکا، به فروش ماه آگوست آن نیز خوش بین است. با زومجی همراه باشید.

در ماه جولای ۲۰۱۶ ایکس‌باکس وان موفق شد نسبت به پلی‌استیشن 4 فروش بهتری در ایالات متحده داشته باشد که به سلطه‌ی چندین ماهه‌ی سونی در آمار فروش ماهانه پایان داد. حال آرون گرینبرگ می‌گوید در خصوص آمار فروش ماه آگوست نیز خوش بین است چرا که همین حالا هم ایکس‌باکس وان S فراتر از انتظارات ظاهر شده است. گرینبرگ به سایت ویندوز سنترال (Windows Central) گفته است:

ما بعد از E3 جنبش زیادی را مشاهده کردیم. این نمایشی بزرگ برای ما بود. ما رونمایی‌های زیادی داشتیم. دو کنسول جدید. ما بازی‌های زیادی را نمایش دادیم و نوآوری‌های زیادی را در ایکس‌باکس لایو (Xbox Live) معرفی کردیم. این خیلی خوب است که نتیجه‌ی آن را در آمار ان‌پی‌دی (NPD) ماه جولای مشاهده می‌کنیم. ما بازخوردهای خیلی خوبی را از این بابت دریافت کردیم. من فکر می‌کنم که در ماه آگوست کنسول‌های خیلی زیادی خواهیم فروخت.

از گرینبرگ پرسیده شد که آیا او فکر می‌کند که ایکس‌باکس وان می‌تواند در ماه آگوست هم فروش بیشتری نسبت به پلی‌استیشن 4 داشته باشد؟ وی به طور مستقیم به این سؤال جواب نداد اما در عوض گفت که مایکروسافت (Microsoft) دوست دارد در خصوص تجارت خودش به صورت جداگانه صحبت کند. او گفته است:

Xbox One S

ما به نوعی روی کاری که انجام می‌دهیم و چگونگی اجرای آن تمرکز می‌کنیم. ما واقعاً از نحوه‌ی عملکرد ایکس‌باکس وان S خرسند هستیم. این محصول فراتر از انتظارات ما عمل کرده است. تلاش ما این است که تا جایی که می‌توانیم با بالاترین سرعت از این کنسول تولید کنیم و باندل‌های جدیدی از آن را به بازار عرضه کنیم. خواهیم دید چه اتفاقاتی رخ خواهند داد.

ایکس‌باکس وان S در اوایل ماه آگوست عرضه شد، در حالی که باندل‌های بیشتری از آن در هفته جاری به فروش خواهند رسید، از جمله باندلی که به همراه Madden NFL 17 عرضه خواهد شد. هم اکنون پیشنهادهای خیلی خوبی برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان S وجود دارند که حتی می‌توانند به بهتر شدن فروش این کنسول نیز کمک کنند.

گرینبرگ در خصوص مدل ۲ ترابایتی ایکس‌باکس وان S، که در بسیاری از فروشگاه‌ها کاملاً به فروش رسیده است، نیز فکر می‌کرده که کم طرفدارترین مدل ایکس‌باکس وان S خواهد شد. هر چند قطعاً گروهی از گیمرهای حرفه‌ای وجود دارند که به دلیل وجود هارد درایو بزرگتر به این مدل علاقمند گشته‌اند. وی این چنین توضیح داد:

چه باور بکنید یا نکنید، بیشتر مصرف کنندگان مدل ۲ ترابایتی را خریداری نخواهند کرد، اما ما می‌دانستیم که بسیاری از طرفداران اصلی ما خواستار عرضه‌‌ی این مدل خواهند شد.

اگرچه فروش ایکس‌باکس وان در ماه جولای در آمریکا از پلی‌استیشن 4 بیشتر بوده است، کنسول دستی 3DS شرکت نینتندو (Nintendo) موفق شده بیشتر از هر دوی آنها بفروشد. انتظار می‌رود که گروه NPD گزارش فروش ماه آگوست را در سپتامبر منتشر کند.

نظر شما در خصوص فروش بیشتر ایکس‌باکس وان در ماه جولای نسبت به پلی‌استیشن 4 چیست؟ 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده