نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

لوکاس فیلم از عینک‌ های سه بعدی اختصاصی فیلم Rogue One رونمایی کرد

لوکاس‌فیلم از عینک‌های سه بعدی و اختصاصی فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) رونمایی کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

فیلم‌های مجموعه جنگ ستارگان تا به امروز رابطه پیچیده‌‌ای با سه بعدی شدن داشته‌اند. انیمیشن سریالی جنگ ستارگان: جنگ کلون‌ها (Star Wars: The Clone Wars) نخستین فیلم از مجموعه جنگ ستارگان بود که به صورت سه بعدی ساخته و در سال ۲۰۰۸ میلادی منتشر شد. در سال ۲۰۰۵ میلادی، لوکاس‌فیلم از برنامه خود برای تبدیل تمامی ۶ فیلم مجموعه جنگ ستارگان که شامل سه گانه پیش درآمد و سه گانه اصلی می‌شود، به نسخه سه بعدی و انتشار دوباره آن خبر داد، لوکاس فیلم سرانجام در فوریه ۲۰۱۲ نسخه سه بعدی فیلم جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح (Star Wars Episode I: The Phantom Menace) را دوباره اکران کرد. عملکرد ضعیف این فیلم در زمان انتشار خود باعث شد که لوکاس فیلم برنامه انتشار نسخه‌های سه بعدی پنج فیلم دیگر را لغو کند. این اتفاق همزمان با خریداری شدن لوکاس‌فیلم توسط والت دیزنی و معرفی نسل جدید فیلم‌های مجموعه جنگ ستارگان بود.

سال گذشته زمانی که فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) به روی پرده رفت، این فیلم در برخی از سینماهای سه بعدی و آی‌مکس سه بعدی دارای بلیط‌هایی ویژه با قیمت نسبتا بیشتر بود که کسانی که بلیط‌ها را خریداری کردند به نوعی به رکورد شکنی این فیلم در آمریکا کمک کردند. اخیرا دیزنی نسخه کالکتور و سه بعدی فیلم Star Wars: The Force Awakens را معرفی کرده است که در این مجموعه یک نسخه بلوری سه بعدی فیلم The Force Awakens دیده می‌شود. این مجموعه که تمامی نسخه‌های سه بعدی و دو بعدی فیلم Star Wars: The Force Awakens در آن موجود است، پیش از اکران فیلم Rogue One: A Star Wars Story منتشر خواهد شد. در حال حاضر، لوکاس‌فیلم و والت دیزنی راه جدیدی را برای تماشای فیلم Rogue One: A Star Wars Story به صورت سه بعدی ارائه کرده‌اند.

کمپانی دیزنی در کنار معرفی اسباب بازی‌های فیلم Rogue One: A Star Wars Story، از عینک‌های سه بعدی اختصاصی و منحصر به فرد این فیلم نیز رونمایی کرد، این عینک‌های با همکاری کمپانی استرالیایی Look3D تولید و ساخته شده است. این عینک‌ها دارای گواهی Real D هستند و در سالن‌های سینما قابل استفاده است، همچنین این عینک‌ها بر روی تلویزیون‌های خانگی، مانیتور‌ها و لپ‌تاپ‌های با قابلیت پشتیبانی از فیلم‌ها و برنامه‌های سه بعدی، نیز قابل استفاده است. از ویژگی‌های بارز این عینک‌ها می‌توان به عرضه آن با دو طرح و رنگ متفاوت دث استروپرها (سیاه) و استورم استروپرها (سفید) اشاره کرد، قیمت این عینک‌ها در خرده فروشی‌ها بین ۹ تا ۱۲ دلار است. سال گذشته نیز در اقدامی مشابه برای فیلم The Force Awakens، عینک سه بعدی مخصوصی برای این فیلم تدارک و در چهار طرح مختلف که شامل استورم تروپر‌ها، کایلو رن، کاپیتان فازما و BB-8 می‌شد، معرفی و منتشر شد. شما در ادامه می‌توانید تصاویر این عینک‌ها را که براساس  دث استروپرها و استورم تروپرها طراحی و ساخته شده‌اند، مشاهده کنید:

نسخه کالکتور و بلوری سه بعدی فیلم Star Wars: The Force Awakens در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) امسال منتشر خواهد شد. فیلم Rogue One: A Star Wars Story برای اکران در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) امسال برنامه‌ریزی شده است، پس از آن فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۸ (Star Wars: Episode VIII) در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶)، فیلم هان سولو(Han Solo) در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷)، فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) و فیلم سوم فرعی مجموعه جنگ ستارگان در سال ۲۰۲۰ به روی پرده خواهند رفت.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده