نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

رئیس بازاریابی ایکس باکس: ویژگی Xbox Play Anywhere دارای ارزشی فوق العاده است

شرکت مایکروسافت (Microsoft) معتقد است که ویژگی ایکس‌باکس پلی انیور (Xbox Play Anywhere) دارای ارزشی فوق العاده برای بازی‌ها و گیمرها است. با زومجی همراه باشید.

ویژگی جدید ایکس‌باکس پلی انیور مایکروسافت، که به شما اجازه می‌دهد با یک بار خرید بازی‌های دیجیتالی ایکس‌باکس وان نسخه‌ی ویندوز 10 آنها را نیز دریافت کنید (و بلعکس)، نشان دهنده‌ی «ارزشی فوق‌ العاده‌» است. این گفته‌ها را آرون گرینبرگ، رئیس بازاریابی ایکس‌باکس، در مصاحبه با سایت دوال‌شاکرز (DualShockers) به زبان آورده است و همچنین گفته است که هدف این برنامه ارائه بازی‌ها به مخاطبان جدید و گسترش هر یک از سری بازی‌های مایکروسافت است. گرینبرگ گفته است:

این [ویژگی] کاملاً هیجان آور است. اینکه توانایی گفتن این را داشته باشید: «شما قادر خواهید بود هر دو نسخه از بازی را بدون پرداخت دوباره‌ی هزینه روی هر دو پلتفرم بازی کنید» هیجان آور است. من فکر می‌کنم که این پیشنهاد ارزشی فوق العاده دارد.

اولین بازی ایکس‌باکس پلی انیور ReCore است؛ بازی جدیدی که تحت نظارت کیجی اینافونه، طراح «مگا من» (Mega Man)، ساخته می‌شود. دیگر بازی‌های پلی انیور که به زودی عرضه می‌شوند عبارتند از Forza Horizon 3 ،Gears of War 4 ،Halo Wars 2. گرینبرگ همچنین انتظار دارد که بازی‌های پلی انیور روی پی‌سی «فروش خیلی خوبی داشته باشند.» وی گفته است:

من فکر می‌کنم ما شاهد گیمرهای زیادی خواهیم بود که علی رغم اینکه ما آنها را عضوی از دسته‌هایی خاص و از پیش تعریف شده از گیمرها قلمداد می‌کنیم، روی چندین وسیله به انجام بازی می‌پردازند. آنها روی کنسول و پی‌سی بازی می‌کنند.

Recore

وی در ادامه گفت:

 برای من، به عنوان یک گیمر، این که بتوانم در خانه و روی کنسول شروع به بازی کردن Gears کنم و سپس در محل کار یا در خیابان یا هر جای دیگری بتوانم از روی پی‌سی خودم و از همان جایی که بازی را رها کرده‌ام دوباره شروع به بازی کردن کنم ارزش فوق العاده‌ای خواهد داشت. این ویژگی ارزش بسیار بیشتری را به بازی‌ها و طرفدارانشان ارائه خواهد داد. به همین دلیل ما بسیار هیجان زده هستیم و منتظریم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این موضوعی است که دوست داریم بازخوردهای مردم در خصوص آن را بدانیم و امیدواریم که آنها نیز نسبت به این قابلیت هیجان زده باشند و از آن پشتیبانی کنند. اینگونه ما خواهیم توانست از این قابلیت پشتیبانی کنیم و دیگر شرکای ما نیز فرصت‌های موجود در این بخش را مشاهده خواهند کرد.

همه‌ی طرفداران از تلاش مایکروسافت برای آوردن بازی‌های کنسول روی پی‌سی خوشحال نبودند، مسأله‌ای که منجر به واکنش گرینبرگ هم شد. به گفته‌ی این مدیر اجرایی یکی از دلایل اینکه مایکروسافت سرویس پلی انیور را ارائه می‌دهد این است که بتواند بازی‌ها را نیز به روندی که چندین سال است برای دیگر گونه‌های سرگرمی استفاده می‌شود نزدیک کند. وی در ادامه گفت:

بله، همکاران من در مایکروسافت تأکید زیادی روی بازی متقابل بین پی‌سی و ایکس‌باکس وان داشتند. باید صبر کرد و دید که آیا تقاضای آشکار نشده‌ی زیادی برای این قابلیت وجود دارد یا خیر.

در دیگر اخبار مرتبط با ایکس‌باکس و پی‌سی مایکروسافت گفته است که این امکان وجود دارد که بازی‌های بیشتری را برای استیم (Steam) منتشر کند.

به نظر شما ایکس‌باکس پلی انیور یک ویژگی‌ ارزشمند است؟ آیا به انجام بازی‌های ایکس‌باکس روی پی‌سی علاقمند هستید؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده