نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

سونی سرویس پلی استیشن Now و گیرنده اتصال بی‌سیم کنترلر دوال شاک 4 را برای پی سی عرضه می‌کند

شرکت سونی (Sony) به زودی پلی‌استیشن Now، سرویس استریم بازی‌های ویدئویی سونی، را به همراه گیرنده اتصال بی‌سیم کنترلر دوال‌شاک 4 (DualShock 4) برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

سونی امروز اعلام کرد پلی‌استیشن Now برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین آنها از یک یو‌اس‌بی آداپتور بدون سیم مخصوص دوال‌شاک 4 (DualShock 4 Wireless USB Adapter) رونمایی کردند که به شما اجازه خواهد داد تا از کنترلر پلی‌استیشن 4 خودتان، بدون اینکه به اتصال سیم نیاز باشد، برای تجربه‌ی پلی‌استیشن Now و قابلیت ریموت پلی استفاده کنید.

سرویس استریم بازی مخصوص رایانه‌های شخصی ابتدا در انگلستان و سپس با فاصله اندکی برای آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. اپلیکیشن مخصوص پی‌سی سرویس پلی‌استیشن Now پس از عرضه‌ی این سرویس روی سایت پلی‌استیشن Now قرار خواهد گرفت. پلی‌استیشن Now روی پی‌سی نیازمند استفاده از دوال‌شاک 4 خواهد بود. در حال حاضر شما می‌توانید کنترلر خودتان را از طریق بلوتوث یا کابل USB به پی‌سی متصل کنید. اگر که شما قصد دارید دوال‌شاک 4 خودتان را از طریق USB بدون احتیاج به سیم به پی‌سی خودتان وصل کنید باید کمی صبر کنید. این اداپتور در اوایل ماه سپتامبر با قیمت ۲۵ دلار عرضه خواهد شد و با ویندوز و مک سازگاری خواهد داشت. از این آداپتور می‌توان علاوه بر پلی‌استیشن Now برای قابلیت ریموت پلی نیز استفاده کرد.

علی رغم اینکه شما نیاز دارید یک کنترلر داشته باشید اما به گفته‌ی اریک لمپل، رئیس شبکه‌ی پلی‌استیشن، لازم نیست که حتماً یک کنسول پلی‌استیشن هم داشته باشید. بعلاوه، اگر که شما هم اکنون اشتراک پلی‌استیشن Now را دارید قادر خواهید بود تا از این سرویس روی پی‌سی خودتان و در هر مکانی که مورد نظرتان است استفاده کنید. لمپل گفته است:

DualShock 4 wireless USB Adapter

اگر که شما امروز اشتراک پلی‌استیشن Now را دارید، پس شما آمادگی لازم را دارید. شما فقط باید با ID خودتان وارد شوید و برنامه اجرا خواهد شد. بازی‌های ذخیره شده‌ی شما همراه شما خواهند بود. شما می‌توانید از جایی که بازی خودتان را خاتمه داده‌اید آن را ادامه دهید، می‌توانید بازی خودتان را از روی پی‌سی شروع کنید و روی کنسول آن را ادامه دهید (و بلعکس). بازی‌ها یکسان هستند، هیچ زیر مجموعه‌ای از آنها وجود ندارد، تمام آنها بازی‌هایی هستند که در هر دو پلتفرم قابل دسترسی هستند.

در ابتدا هنوز مشخص نشده بود که این آداپتور بدون سیم باعث خواهد شد که دوال‌شاک 4 نیز همانند کنترلر ایکس‌باکس با تمام بازی‌های پی‌سی کار کند یا اینکه نیاز خواهد بود تا بازی‌سازها به طور مشخص این قابلیت را برای آن ایجاد کنند. سونی در پاسخ به این سؤال به سایت گیم‌اسپات (Gamespot) گفته است که دوال‌شاک 4 با USB آداپتور بدون سیم عملکردی مشابه با کابل USB خواهد داشت. این بدان معنا است که امکان دارد برخی از بازی‌ها که از یک کنترلر ایکس‌اینپوت (Xinput) مشابه ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کنند، از ویژگی‌های دوال‌شاک 4 پشتیبانی نکنند.

شما می‌توانید از طریق برنامه‌ی اشتراک به تمام بازی‌های پلی‌استیشن Now دسترسی پیدا کنید. هزینه‌ی اشتراک یک ماهه این سرویس ۲۰ دلار است در حالی که هزینه اشتراک سه ماهه ۴۵ دلار خواهد شد. شما می‌توانید از اشتراک آزمایشی 7 روزه نیز استفاده کنید.

پلی‌استیشن Now شامل ۴۰۰ بازی از جمله The Last of Us، سه گانه‌ی Uncharted و بازی‌های Infamous روی پلی‌استیشن 3 است. شما می‌توانید مشخصات سخت افزاری سیستم پیشنهادی برای استفاده از پلی‌استیشن Now را در ادامه مشاهده کنید:

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 7 (SP1)، 8.1 یا 10
  • پردازنده: Intel Core i3 (۳ گیگاهرتز) یا AMD A10 (۳/۸ گیگاهرتز یا سریعتر)
  • فضای ذخیره سازی: ۳۰۰ مگابایت یا بیشتر
  • حافظه: رم ۲ گیگابایت یا بیشتر
  • دیگر نیازها: کارت صدا، پورت USB
  • حداقل یک اتصال اینترنتی ۵ مگابیت بر ثانیه، ترجیحاً از طریق سیم.

آیا شما مایل به استفاده از سرویس پلی‌استیشن Now روی رایانه خودتان هستید؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده