// چهار شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

امیدواری مدیر سابق یوبیسافت به بهبود کیفیت فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی

فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی در اغلب موارد آن‌طور که باید و شاید از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، اما به اعتقاد مدیر عامل سابق کمپانی Ubisoft Motion Pictures این روند تغییر خواهد کرد.

در سال‌های اخیر شاهد اکران فیلم‌های سینمایی متعددی بودیم که داستان خود را از جهان بازی‌های ویدیویی اقتباس کرده‌اند. مدتی پیش بود که فیلم سینمایی «وارکرفت» (Warcraft) در سینماهای جهان اکران و فروش مناسبی را تجربه کرد. حال ژان ژولین بارونت، مدیر عامل سابق کمپانی Ubisoft Motion Pictures، اعلام کرده است که به اعتقاد او فیلم‌های اقتباسی از سری‌های Assassin's Creed و Tomb Raider، این دسته از فیلم‌ها را وارد مرحله‌ای می‌کنند که از کیفیت درخور مخاطبین و بازیکنان برخوردار هستند.

ژان ژولین بارونت در ابتدای صحبت‌هایش تصمیمات کمپانی‌های برادران وارنر و ام‌جی‌ام (MGM) سازندگان فیلم Tomb Raider را درست و به‌جا معرفی می‌کند. همچنین وی استفاده از استعداد و هنر آلیشیا ویکاندر به عنوان بازیگر نقش اصلی و روار اوتاگ (Roar Uthaug) به عنوان کارگردان را تحسین کرده و حضور این دو فرد در تیم تولید فیلم سینمایی Tomb Raider را به معنای بالا رفتن کیفیت محصول نهایی می‌داند:

به اعتقاد من در قبال شخصیت «لارا کرافت» مسیر درستی در پیش گرفته شده است. ایفای نقش «لارا کرافت» توسط آلیشیا ویکاندر و انتخاب کارگردان درست و به‌جا بوده است. زمانی این دو فرد را در راس تیم تولید می‌بینم با خودم می‌گویم که «باید این فیلم را ببینم». روآر اوتاگ یک کارگردان فوق‌العاده‌ و آلیشیا ویکاندر بازیگری بی‌نظیر است.

من معتقد هستم که کمپانی‌های سازنده فیلم Tomb Raider، از لحاظ هنری افراد مناسبی را انتخاب کرده‌اند. این فیلم برای من امیدوار‌کننده است. این فیلم و فیلم سینمایی Assassin's Creed می‌توانند به عنوان نسل بعدی فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی لقب بگیرند.

ژان ژولین بارونت نسبت به بهبود کیفیت فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی در طی سال‌های پیش‌رو بسیار خوش‌بین است و حتی باور دارد که روزی یکی از این فیلم‌ها جایزه اسکار کسب خواهد کرد. او مدتی پیش با هدف تاسیس کمپانی مارلا استودیوز (Marla Studios)، کمپانی یوبی‌سافت را ترک کرد. ژان ژولین بارونت اعلام نکرده است که کمپانی مارلا استودیوز ساخت فیلم اقتباسی کدام‌یک از مجموعه بازی‌های ویدیویی را آغاز خواهد کرد اما او اعلام کرده است که لزوما بر روی بازی‌های پرفروش متمرکز نخواهد شد:

من به میزان فروش بازی‌ها اهمیت نمی‌دهم زیرا که بارها مشاهده شده فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های مشهور و پرفروش، کیفیت بسیار پایینی داشته‌اند. جهان بازی‌هایی را مدنظر دارم و نسبت به آن‌ها هیجان‌زده هستم که جذاب هستند. شاید فروش زیادی در بازار نداشته‌اند، اما پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل به فیلم سینمایی دارند.

ماه دسامبر علاقه‌مندان به سری Assassin's Creed می‌توانند فیلم اقتباسی این مجموعه را که از هنرنمایی مایکل فاسبندر، ماریون کوتیارد و جرمی آیرونز بهره می‌برد در سینماهای سراسر جهان به تماشا بنشینند. فیلم سینمایی Tomb Raider که براساس نسخه ۲۰۱۳ این مجموعه ساخته خواهد شد، در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۸ (۲۵ اسفند ۱۳۹۶) اکران خواهد شد. بر طبق گفته روی لی، تهیه کننده The Departed و The Lego Movie، یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت نهایی نه‌چندان مناسب فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی، عدم وجود ارتباط نزدیک فیلم‌سازان با سازنده‌های بازی‌های ویدیویی است. ایجاد تغییراتی در داستان به منظور وفق دادن با پرده عریض سینما اجتناب‌ناپذیر است اما بدون شک همکاری فیلم‌سازان و بازی‌سازان کیفیت فیلم اقتباسی را بهبود خواهد بخشید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده