// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

هر بسته الحاقی Final Fantasy XV گیم پلی مخصوص خود را دارد

در جریان نمایشگاه گیمزکام 2016، کارگردان Final Fantasy XV اعلام کرد که بسته الحاقی مربوط به هر شخصیت این بازی، دارای گیم‌پلی مخصوص خود است. با زومجی همراه باشید.

مدتی پیش خبری منتشر شد حول اینکه هر سه دوست شاهزاده نوکتیس، در بسته‌های الحاقی بازی Final Fantasy XV قابل بازی خواهند بود. از این رو در جریان نمایشگاه گیمزکام 2016، اسکوئر انیکس، سازنده و ناشر Final Fantasy XV، اعلام کرده که در بسته‌های الحاقی مربوط به شخصیت‌های ایگنیس، گلادیو و پرومپتو، هر کدام از این شخصیت‌ها تجربه گیم‌‌پلی متفاوتی را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهند. هاجیمه تاباتا، کارگردان Final Fantasy XV، در جریان مصاحبه سایت IGN در نمایشگاه گیمزکام 2016 در این باره می‌گوید:

هر شخصیت خط داستانی و گیم پلی مخصوص به خود را دارد. طی این بسته‌های الحاقی شاهد نقاط قوت و ضعف هر شخصیت بازی خواهیم بود. برای مثال شخصیت گلادیو گیم‌پلی اکشن‌تر و مبارزات بیشتری را نسبت به سایر شخصیت‌ها در اختیار دارد. ما در بسته الحاقی مخصوص وی المان‌های اکشن بیشتری را در بازی قرار داده‌ایم. بازی Final Fantasy ساخته شده تا شما بتوانید خود را جای هر شخصیت قرار داده و دنیاهای متفاوت‌تری را تجربه کنید. هر شخصیت نقاط قوت و ضعف مبارزاتی و شخصیتی خود را دارا است و همچنین از نظر سطح بندی متفاوت است. این شما هستید که با بروزرسانی و ارتقا شخصیت خود، قوی بودن و ضعیف بودنش را مشخص می‌کنید.

حال شخصیت گلادیو تا حدی خلاف این قوانین عمل می‌کند. از آنجایی که گیم‌پلی مربوط به بسته الحاقی شخصیت گلادیو سرتاسر اکشن است، کمتر المان‌های بروزرسانی و ارتقا شخصیت به‌چشم می‌خورد. قصد نداریم با این گونه تفاوت‌ها باعث پیچیدگی در بازی شویم. فقط می‌خواهیم به مخاطبین این بازی فرصتی دهیم تا بتوانند با شخصیت‌ گلادیو ارتباط برقرار کرده و از کنترل و مبارزه کردن با وی در طول بازی لذت ببرند.

جدای از شخصیت گلادیو، دو شخصیت دیگر این سری نیز از مهارت‌ها و توانایی‌هایی برخوردار بوده که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای جدیدتر را به ارمغان می‌آورد. تاباتا در این باره می‌گوید:

برای شخصیت پرومپتو ما بیشتر کار با اسلحه و مبارزات و گیم‌پلی مبنی بر این ویژگی او را (حرفه‌ای بودن در استفاده از اسلحه) تدارک دیده‌ایم. همچنین یک سیستم شخصی‌سازی برای این بخش در نظر گرفته شده است. در آخر برای شخصیت ایگنیس ما شاهد یک گیم پلی تکنیکی و فنی خواهیم بود. ایگنیس شخصیتی است که از مهارت‌ها و توانایی‌های بالایی برخوردار بوده و در طول بازی با وی به خوبی این ویژگی‌های منحصر به فرد وی را مشاهده می‌کنیم.

در آخر تاباتا اعلام کرد که تمامی این صحبت‌ها و ایده‌ها هنوز به طور کامل پیاده سازی نشده و فعلا تمرکز وی و تیم سازنده بر روی عرضه بازی اصلی است.

بازی Final Fantasy XV در تاریخ ۹ آذرماه (۲۰ نوامبر میلادی) بر روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده