// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

تمامی نقشه‌ های Battlefield 1 دارای آب و هوای پویا هستند

روز به روز اخبار حول بازی Battlefield 1 بیشتر می‌شود. بازی که قرار است تجربه‌ای ناب از جنگ جهانی اول را ارائه دهد. دایس طی یک خبر اعلام کرده تمامی نقشه‌های بازی Battlefield 1 دارای آب و هوایی پویا هستند. با زومجی همراه باشید.

در این یکی دو ماه اخیر اخبار زیادی حول بازی شوتر جنگ جهانی اول Battlefield 1 منتشر می‌شود. در راستای پخش اخبار، استودیو دایس، سازنده بازی Battlefield 1، طی یک پست در وبلاگ این بازی اعلام کردند که تمامی نقشه‌های استفاده شده در این بازی دارای آب و هوای پویا هستند. پویا بودن آب و هوا خبر جدیدی برای این سری نیست ولی، نکته اینجاست که بدلیل بازه زمانی Battlefield 1، شاهد گجت‌هایی نظیر دوربین دید در شب و وسایل این چنینی نخواهیم بود. از این‌رو پویایی آب و هوا باعث چالش برانگیز شدن بازی می‌شود.

پویا بودن آب و هوا بدین معناست که امکان دارد پس از مدتی بازی کردن در یک محیط آفتابی، ابرها مانع تابش نور خورشید شوند. این اتفاق روند بازی را تغییر نمی‌دهد ولی وقتی با مه گرفتگی یا موردهای مشابه مواجه می‌شویم، می‌بینیم که چقدر در گیم‌پلی بازی تاثیر گذار خواهند بود. برای مثال در مه گرفتگی شما به هیچ وجه نمی‌توانید دور دست را مشاهده کنید از این رو مبارزات در فواصل نزدیک‌تری صورت می‌گیرد یا در هوای بارانی، اختلالی در دید شما بوجود نمی‌آید ولی، وقتی می‌خواهید شلیک کنید، می‌بینید که وزش باد و باران می‌تواند در هدف گیری شما اختلال ایجاد کند. همچنین استودیو دایس اعلام کرده که در طول بازی کردن شاهد تمامی آب و هواهای بازی نخواهید بود. از این‌رو آن‌ها در مورد آب و هوای بارانی و تاثر مهم آن بر روی گیم‌پلی بازی می‌گویند:

زمانی که شما در حال گشت و گذار هستید، حواستان به کوچک‌ترین اتفاق تا تهدید در کمین را شناسایی کنید. حال وقتی باران شروع به باریدن می‌کند، این وضعیت برای شما سخت‌تر از قبل خواهد شد. همچنین این تغییرات نیز در نبردهای هوایی نیز در دید شما از محیط نیز تاثیر گذار خواهد بود. باران باعث هوشیاری بیشتر شما در زمان‌هایی می‌شود که در حال پرواز و عبور از نزدیک زمین و یا کوه‌ها هستید.

Battlefield 1

علاوه‌بر آب و هواهای ذکر شده، شن و طوفان شن نیز در این نسخه حضور دارد. طوفان شن خیلی شما را از نظر دید و وسعت دید در زمین و آسمان محدود نمی‌کند ولی، وقتی در آسمان هستید به دلیل طوفان شن زیاد نمی‌توانید در آسمان باقی بمانید. زیرا بازیکنان حرفه‌ای‌تر امکان دارد از شرایط آب و هوایی استفاده کرده و شما را بکشند. همچنین در طوفان شن سیستم صداگذاری و صدا بازی تغییر خواهد کرد. بازیکنان در جریان نسخه آزمایشی (بتا) بازی Battlefield 1 و نقشه Sinai Desert این اتفاقات را تجربه خواهند کرد.

در ادامه استودیو دایس به این نکته اشاره کرد که در هوای بارانی به خوبی شاهد نمایش قطرات باران بر روی اسلحه خود هستید. همچنین وزش باد شدید باعث شده که پرنده‌ها در پرواز کردن به مشکل برخورده و سنگین‌تر از قبل پرواز بکنند. از طرفی در هوای مه آلود اگر در خندق‌های کنده شده در طول نقشه بازی قرار داشته باشید، غلظت زیاد مه را به خوبی متوجه خواهید شد. همچنین اگر در نقشه‌هایی باشید که دارای ساختمان‌های مرتفع است، می‌توانید با بالا رفتن از آن‌ها در بالای مه قرار بگیرید. این استودیو در این باره می‌گوید:

آب و هوای پویا عطر و بوی خاصی به بازی مسابقات Battlefield 1 خواهد داد. خلق لحظات خاص و فراموش نشدنی که تا به حال آن‌ها را تجربه نکرده‌اید. همچنین پس از تجربه متوالی نقشه‌های بازی، باز با آب و هوایی جدید روبرو خواهید شد که به خوبی با نقشه مورد نظر ترکیب شده و تجربه‌ای متفاوت را برای شما بوجود می‌آورد. تجربه‌ای که تا به الان در هیچ نسخه از سری Battlefield تجربه نکرده‌اید.

نسخه آزمایشی بازی Battlefield 1 در تاریخ ۱۰ شهریور ماه (۳۱ آگوست) بر روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود. همچنین نسخه اصلی بازی در تاریخ ۳۰ مهر ماه (۲۱ اکتبر) برای پلتفرم‌های ذکر شده منتشر می‌شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده