// شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

ایکس باکس اسکورپیو یک کنسول ممتاز خواهد بود و ممکن است قیمت بالایی داشته باشد

برای بسیاری از افراد این یک سوال است که کنسول قدرتمند اسکورپیو چه قیمتی خواهد داشت؟ شاید مایکروسافت با معرفی این کنسول به عنوان یک محصول ممتاز، سرنخ‌هایی از محدوده قیمت این کنسول به ما بدهد. با زومجی همراه باشید.

نگاه‌ افراد زیادی روی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو مایکروسافت است. اما این کمپانی در حال حاضر صحبت زیادی در مورد قیمت این محصول به زبان نیاورده است. اما در جدیدترین مصاحبه‌ای که با آرون گرینبرگ، مدیر بخش بازاریابی ایکس‌باکس صورت گرفت است، به گفته او مایکروسافت این کنسول را یک محصول اعلا و ممتاز می‌داند. با چنین حرفی به نظر می‌رسد که باید منتظر یک کنسول گران قیمت باشیم، چرا که به هر حال قرار است این محصول قدرتمندترین کنسول تاریخ نام بگیرد. آرون گرینبرگ در این باره می‌گوید:

خب، ما پروژه اسکورپیو را یک محصول ممتاز «Premium Product» می‌دانیم. از این دیدگاه، این کنسول قرار است یک محصول بسیار قدرتمند باشد.

آرون گرینبرگ بیان کرده بود که خرج کردن هزاران دلار برای رسیدن به سخت‌افزاری با اجرای بازی‌ها روی وضوح 4K چیز غیر عادی و عجیبی برای پی‌سی بازها نیست و این بسیار هیجان انگیز است که مایکروسافت این وضوح تصویر را توسط پروژه اسکورپیو در مقیاس بسیار پرجمعیت‌تر کنسول‌ها ارایه دهند. شاید چنین حرفی به این موضوع اشاره کند که اسکورپیو ممکن است قیمت بالایی داشته باشد.

البته آرون گرینبرگ به همین جمله که اسکورپیو یک محصول ممتاز خواهد بود بسنده کرد و چیز بیشتری در مورد آن به زبان نیاورد. او ترجیح داد صحبت در مورد این کنسول را به آینده موکول کند. کنسول ایکس‌باکس وان در زمان عرضه خود قیمتی ۵۰۰ دلاری داشت و سپس با حذف دوربین حرکتی کینکت، قیمت این کنسول به ۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. چیزی که آرون گرینبرگ سعی داشت در مورد اسکورپیو به آن اشاره کند این است که مایکروسافت می‌خواهد مردم بدانند که این محصول یک کنسول کاملا جدید همراه با قابلیت‌های جدید خواهد بود، که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی اشاره کرد. در همین حین نیز این کنسول قادر است تمامی بازی‌ها و محصولاتی را که برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شده‌اند اجرا کند که این قابلیت به خودی خود یک ایده کاملا جدید محسوب می‌شود.

در نسل گذشته، هنگامی که از کنسول ایکس‌باکس 360 به کنسول ایکس‌باکس وان کوچ کردیم، کنترلرها و بازی‌هایی که برای ایکس‌باکس 360 خریداری کرده بودیم برای کنسول جدید قابل استفاده نبودند. البته مایکروسافت با ارایه قابلیت Backward Compatibility این مشکل را تا حدی جبران کرد. همچنین کمپانی سونی نیز قصد دارد تا توسط کنسول جدید خود یعنی پلی‌استیشن نئو این قابلیت را برای طرفداران پلی‌استیشن نیز به ارمغان بیاورد.

به گفته مایکروسافت، ایده سنتی عرضه کنسول‌ها به صورت نسل به نسل تمام شده است و حالا صنعت گیم فراتر از نسل کنسول‌ها قدم خواهد گذاشت. آرون گرینبرگ در این باره می‌گوید:

اگر گیمرها را در مرکز هر چیزی که انجام می‌دهیم قرار دهیم، محتویاتی که آن‌ها خریداری کرده‌اند و حالا صاحب آن‌ها شده‌اند، باید از هر دستگاهی به دستگاه دیگر همراه‌شان باشد. به همین دلیل است که ما قابلیت Xbox Play Anywhere را برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی معرفی کردیم. این قابلیت فقط مختص به رایانه‌های شخصی نیست، بلکه حالا هر کنسول جدیدی که معرفی شود، Xbox Play Anywhere این اجازه را به بازیکنان می‌دهد تا محتوای خریداری شده خود را از کنسول قدیمی به کنسول جدید بیاورند و آن را هرگز از دست ندهند. این واقعا بخشی از دیدگاه ما نسبت به آینده گیمینگ است و بسیار هیجان‌زده هستیم که چنین ایده‌های نوآورانه‌ای را تا سال دیگر همراه با کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو اجرایی کنیم.

کنسول اسکورپیو احتمالا آخرین کنسولی خواهد بود که ما آن را در قالب نسل می‌شناسیم و به احتمال فراوان آپگرید کنسول‌ها یا معرفی سخت‌افزارهای جدید در بازه زمانی کوتاه جایگزین نسل‌های کنسولی خواهند شد. اما به هر حال مایکروسافت اعلام کرد که از همین حالا ایده‌ها و برنامه‌های مختلفی برای بعد از عرضه کنسول اسکورپیو در ذهن دارد.

همچنین در این مصاحبه، آرون گرینبرگ از این بابت کاملا مطمئن بود که مایکروسافت به راحتی قادر است توسط کنسول اسکورپیو، بازی‌های واقعی 4K را به بازیکنان ارایه دهد. او می‌گوید که قدرت شش ترافلاپسی عملکرد این کنسول، قدرت زیادی را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

پروژه اسکورپیو در تعطیلات سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد و تا آن زمان، هر لحظه باید منتظر رونمایی رسمی این کنسول باشیم. کنسول پلی‌استیشن نئو نیز در ماه سپتامبر از سوی کمپانی سونی رونمایی خواهد شد.

شما در مورد اسکورپیو و سیاست‌های جدیدی که مایکروسافت برای راحتی گیمرها اتخاذ کرده است چه فکری می‌کنید؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده