نویسنده: محسن بیگی نیا
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

افشا کننده بازی No Man's Sky مدعی شد که به مرکز کهکشان رسیده است

No Man's Sky، بازی استودیوی هلو گیمز (Hello Games) و یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۶، هفته‌ی آینده عرضه خواهد شد. اما گیمری که یک کپی از بازی را در اختیار دارد مدعی شده که اکنون به مرکز کهکشان رسیده است. با زومجی همراه باشید.

در ادامه ممکن است داستان بازی برای شما افشا شود

بر اساس گفته‌های سایت رسمی بازی، No Man's Sky بازیی در خصوص «گشت و گذار و زنده ماندن در یک کهکشان خلق شده با الگوریتم‌ها است.» اما شان موری، توسعه دهنده‌ی ارشد بازی، پیش از این اشاره کرده که در واقع هدف No Man's Sky رسیدن به مرکز کهکشان  است.

Daymeeuhn، کاربر سایت ردیت (Reddit)، هفته‌ی گذشته رقم قابل توجه ۱۲۵۰ دلار را برای خرید نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی از سایت ای‌بی (eBay) خرج کرد. او از جمعه گذشته تا کنون مشغول بازی بوده و امروز موفق شده به مرکز کهکشان No Man's Sky برسد. او در پستی در سایت ردیت ادعا کرده که در راه رسیدن به مرکز کهکشان مدت زمان زیادی را نیز به انجام کارهای درون بازی اختصاص داده است:

بر خلاف چیزی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند، من کارهای قابل انجام زیادی را در بازی تجربه کرده‌ام. من در واقع در حین رفتن به سمت مرکز کهکشان تعمداً زمانی را برای خارج شدن از مسیر اصلی، گشت و گذار در سیارات و از بین بردن یکنواختی بازی صرف کردم. اما این بدان معنی نیست که من تمام رخداد‌های بزرگ را انجام داده‌ام، من هنوز هنوز به اعماق اقیانوس بزرگ نرفته‌ام. من هنوز ایستگاه فصایی را نابود نکرده‌ام. قطعاً من هنوز کارهایی برای انجام دادن دارم.

کاربرانِ زیر بخش No Man's Sky در سایت ردیت پس از مطلع شدن از مدت زمانی که Daymeeuhn برای رسیدن به مرکز کهکشان صرف کرده یعنی حدود ۳۰ ساعت، ابراز نگرانی کرده‌اند. موری در یک مصاحبه بیان کرده بود که رسیدن به مرکز کهشکان زمان بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت. در ادامه می‌توانید صحبت‌های موری در مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات (Gamespot) که مارس ۲۰۱۶ انجام گرفت را مشاهده کنید. ولی در این مصاحبه گفته بود که برای رسیدن به مرکز کهکشان باید «صدها ساعت» زمان صرف کنید:

بازی No Man

در واقع، همینطور که شما کشتی فضایی، لباس، اسلحه و دیگر وسایل خودتان را ارتقاء می‌دهید، خواهید توانست بسیار سریع‌تر و آسان‌تر حرکت کنید و همچنین می‌توانید میانبر هم بزنید. ناگهان این نقشه‌ی فضایی کمتر دلهره آور به نظر می‌رسد، اما باز هم یک چالش واقعاً قابل توجه خواهد بود. این معادل صدها ساعت گیم‌پلی خواهد بود.

در ادامه می‌توانید نقل قول دیگری از موری را که در مصاحبه‌‌ی سال ۲۰۱۴ خودش با سایت گیم‌ اینفورمر (Game Informer) ‌بیان کرده مشاهده کنید. موری در این مصاحبه گفته است که رسیدن به مرکز بین ۴۰ تا ۱۰۰ ساعت زمان نیاز خواهد داشت:

اگر شما بدانید که مشغول انجام چه کاری هستید و تمام مسائل مربوط را بدانید، برخی از افرادی که بازی‌ها را سریع تمام می‌کنند خلاف حرف من را ثابت خواهند کرد، اما بازی ۴۰ تا ۱۰۰ ساعت طول خواهد کشید. یک زمان نسبتاً طولانی. اما این در حالتی است که غیر از حرکت به سمت جلو هیچ کار دیگری انجام ندهید و در حالی که می‌دانید دقیقاً مشغول انجام چه کاری هستید فقط در این مسیر حرکت کنید. من امیدوارم که این کاری نباشد که اکثریت گیمرها انجام می‌دهند. من امیدوارم که آنها واقعاً گیج بشوند و در واقع خودشان را بخش‌های بیرونی کهکشان و در مسیری واقعاً لذت بخش پیدا کنند و هیچ کار دیگری انجام ندهند.

برخی از گیمرها تلاش خواهند کرد تا بفهمند راه رفتن به دور یک سیاره یا تبدیل شدن به یک گیاه‌شناس در کهکشان یا هر کار دیگری چقدر طول خواهد کشید. اما برخی از گیمرها فقط می‌خواهند که این مسافرت را انجام دهند و این هم مشکلی ندارد.

فاصله‌ای که بین انتظارت ناشی از صحبت‌های موری و تجربیات Daymeeuhn وجود دارد باعث ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص No Man's Sky شده است. خب، سؤالی که پیش می‌آید این است که Daymeeuhn چگونه توانسته انقدر سریع به مرکز کهکشان برسد؟ او آیتمی به نام سنگ اطلس (Atlas Stone) را در بازی پیدا کرده و با فروش آن پول زیادی را بدست آورده است. او سپس از این پول‌ها برای ارتقاهایی استفاده کرده که مسافرت سریعتر از حالت عادی را امکان پذیر کرده‌اند.

روش کار وی به این صورت بوده است: هر بار که شما به بخش‌های بخصوصی از کهکشان بروید، که به گفته‌ی Daymeeuhn یافتن آنها آسان است، شما یکی از این سنگ‌های اطلس را دریافت خواهید کرد. بر اساس تجربیات وی این سنگ‌ها ۱۰ برابر گرانتر از هر چیز دیگری در بازی به فروش می‌رسند. در هر مکان دو سوخت گیری رایگان وجود خواهد داشت که به شما اجازه می‌دهند به سیستم بعدی رفته و منطقه بعدی را به همراه یک سنگ اطلس پیدا کنید. پس شما تنها باید این فرآیند را برای جستجوی بسیار سریع و بدست آوردن وجه نقد فراوان درون بازی تکرار کنید.

No Man

Daymeeuhn از هلو گیمز، سازنده‌ی بازی، خواسته است تا ارزش سنگ اطلس را به منظور بالانس کردن پیشرفت بالقوه در بازی کاهش دهد. موضوع هر چه که باشد، گفتگوهای ادامه‌دار در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به مرکز کهکشان No Man's Sky سؤالاتی را در خصوص اینکه چگونه می‌توان این بازی را انجام داد ایجاد کرده است.

این بازی به عنوان یک تجربه با پایانی باز ساخته شده است. گیمر تصمیم می‌گیرد که آیا به گشت و گذار بپردازد یا مسیری مستقیم تا مرکز کهکشان را بپیماید. این ایده که شما چطور بازی خواهید کرد به شما بستگی دارد. اما احتمالاً این موضوع که ممکن است گیمرها به سمت مرکز حرکت کنند چندان دور از ذهن نبوده است، چرا که می‌خواهند ببینند چه رازی در مرکز کهکشان نهفته است و تا حدودی هم دوست دارند که نامشان در کنار اولین افرادی که بازی را «به اتمام رسانده‌اند» قرار بگیرد.

تنها مطلبی که باقی می‌ماند دیدن این است که پس از رسیدن به مرکز کهکشان چند درصد از No Man's Sky کامل خواهد شد. احتمال دارد مکان‌های بسیار بیشتری برای دیدن و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن باقی مانده باشند. بازی No Man's Sky برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پی‌سی به ترتیب در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۲ آگوست (۲۰ و ۲۲ مرداد) عرضه خواهد شد.

نظر شما در خصوص مدت زمان لازم برای به پایان رساندن بازی و نحوه‌ی درست تجربه‌ی آن چیست؟


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده