// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

تردید الکترونیک آرتز در حمایت از نینتندو NX [گیمزکام 2016]

در زمانی که اکثر استودیوها در حال تعریف و تمجید از نینتندو بوده و قصد حمایت از نینتندو NX را دارند، الکترونیک آرتز هنوز در اعتماد کردن به این کنسول شک دارد. با زومجی همراه باشید.

یکی از بزرگترین رازهای این روزهای صنعت بازی‌های ویدیویی کنسول نینتندو NX است. کنسولی که ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵/فروردین ۹۶) عرضه خواهد شد. از طرفی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها این است که چه کمپانی و استودیو‌هایی از این کنسول حمایت خواهند کرد و ۱۰۰ درصد الکترونیک آرتز نیز یکی از کمپانی‌های مهم این چرخه است.

یکی از مشکلات این چند سال اخیر نینتندو، عدم پشتیبانی توسعه دهندگان از کنسول نینتندو Wii U بود. با اینکه خیلی از استدیوها از جمله الکترونیک آرتز در ابتدا حمایت خود را اعلام کرده بودند، ولی پس از عرضه این کنسول و آمار فروش، دست از حمایت کردن برداشتند.

در جریان نمایشگاه گیمزکام 2016 و صحبت‌های پیتر مور، رئیس استودیو الکترونیک آرتز، با سایت یوروگیمر، آن‌ها در مورد موضوعات متفاوتی از جمله کنسول نینتندو NX به صحبت کردن پرداختند. مصاحبه کننده از وی در مورد حمایت کردن یا نکردن‌اشان از این کنسول سوال کرد و پیتر مور در این باره گفت:

واقعا نمی‌دانم. هنوز اطلاعات زیادی از این کنسول منتشر نشده و تا انتشار آن‌ها باید صبر کرد. الکترونیک آرتز ۳۰ سال است که برای نینتندو بازی‌های مختلفی توسعه داده و همینجا اعلام می‌کنم هنوز رابطه دوستانه‌ای با این کمپانی داریم. کنسول‌های بازی و بازار آن‌ها فراز و نشیب‌های زیادی دارد. در یک برهه همه چیز به نفع‌امان است و در برهه‌ای دیگر خیر. در حال حاضر نمی‌توانم جواب قطعی بدهم که آیا برای نینتندو بازی‌ خاصی را توسعه خواهیم داد یا نه.

طبق صحبت‌های پیتر مور می‌توان به این نتیجه رسید که الکترونیک آرتز جز آن دسته از توسعه دهندگانی است که منتظر مانده تا اطلاعات بیشتری از نینتندو NX منتشر شود. شاید در آینده با انتشار اخبار بیشتر شاهد اعلام موضع این کمپانی باشیم. همچنین پیتر مور در ادامه حرف‌هایش به این نکته اشاره کرده حتی اگر شرایط بر وفق مراد نینتندو نباشد باز شاهد بازی‌های متنوع انحصاری از سوی نینتندو خواهیم بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده