نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹

کنی بیکر بازیگر نقش R2-D2 فیلم جنگ ستارگان در سن ۸۱ سالگی در گذشت

کنی بکیر، بازیگر نقش RD-D2 در شش فیلم نخست جنگ ستارگان (Star Wars)، پس از مدت‌ها تحمل بیماری در سن ۸۱ سالگی در گذشت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

کنی بیکر، بازیگری که تنها یک متر و دوازده سانتی‌متر قد داشت و در شش فیلم جنگ ستارگان در نقش نمادین RD-D2 به ایفای نقش پرداخت، در سن ۸۱ سالگی در گذشت. طبق خبری که گاردین منتشر کرده است، بیکر پس از تحمل و سپری کردن یک بیماری سخت طولانی مدت سرانجام تسلیم آن شد و دار فانی را وداع گفت. این بازیگر در چند سال اخیر بر روی صندلی چرخدار دیده می‌شد و به علت مشکلات ریوی فعالیت‌های او محدود شده بود. ابیگل شیلد، خواهرزاده بیکر در نامه‌ای ضمن تایید این خبر گفت:

این اتفاق قابل پیشبینی بود، اما با این وجود بسیار غم انگیز است. او یک زندگی بسیار طولانی را تجربه و سپری کرده است. او شادی و خوشی بسیار زیادی را برای مردم به ارمغان آورد و از این که تمام مردم جهان عاشق او هستند تجلیل خواهیم کرد. همه ما به ما به آنچه او در زندگی‌اش دست یافت، بسیار افتخار می‌کنیم.

Kenny Baker RD-D2

ممکن است بخش زیادی از شهرت و محبوبیت بیکر بابت بازی در نقش R2-D2 در فیلم‌های جنگ ستارگان باشد، اما در فیلم شناسی او می‌توان فیلم‌های قابل توجهی را از جمله راهزنان زمان (Time Bandits)، فلش گوردون (Flash Gordon)، احمق‌ها (The Goonies)، آمادئوس (Amadeus)، مرد فیل نما (The Elephant Man)، مونا لیزا (Mona Lisa)، و مارپیچ (Labyrinth) مشاهده کرد. بیکر در ۲۴ آگوست ۱۹۳۴ در بیرمنگام بریتانیا به دنیا آمد. او در یک رستوران با جک پرویس اجرا و بازی می‌کرد و سال‌ها بعد این دو در فیلم جنگ ستارگان و چندین فیلم دیگر با هم همکاری داشتند. او در سایت شخصی‌اش، خود را اینگونه به یاد می‌آورد و معرفی می‌کند:

انجمن شافتسبری در لندن به من کمک کرد که به مشکلات کوتاهی قدم غلبه کنم، آن‌ها یک گروه مسیحی بودند که از جوانان معلول مراقبت می‌کردند. من در سال ۱۹۵۰ زمانی که تنها ۱۶ سال داشتم، کار اجرا را آغاز کردم و به برتون لستر برای اجرا نقش یک کوتوله پیوستم. پیش از اینکه به سیرک بیلی اسمارت به عنوان یک دلقک و سایه رئیس سیرک بپیوندم، مدتی کوتاهی به عنوان یک دی‌جی با سازمان Mecca همکاری داشتم. در مرحله بعدی زندگی حرفه‌ای و کاری خودم، به مدت ۹ سال در سراسر کشور به اجرای پانتومیم و نمایش روی یخ پرداختم، که در اینجا برای اولین بار با ملکه ملاقات کردم. پس از خروج از نمایش روی یخ، من یک گروه کمدی و موزیکال به نام The Mini Tones را تشکیل دادم.

من و تمامی اعضای تحریریه زومجی نیز، این اتفاق تلخ را به تمامی طرفداران دنیای جنگ ستارگان و به خصوص علاقه‌مندان کنی بیکر و شخصیت محبوب و دوست داشتنی RD-D2 تسلیت می‌گوییم.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده