// پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۳

فروش بازی Gran Turismo 6 از مرز ۵ میلیون نسخه عبور کرد

پولیفونی دیجیتال با بروزرسانی آمار مجموعه Gran Turismo برروی وب‌سایت رسمی خود از افزایش فروش بازی Gran Turismo 6 و در نتیجه کل مجموعه خبر داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

پولیفونی دیجیتال، توسعه‌دهنده ژاپنی مجموعه Gran Turismo از تازه‌ترین آمار فروش این مجموعه مسابقه‌ای رونمایی کرده است. جدای از سایر بازی‌های مجموعه، اکنون با توجه به آمار جدید می‌دانیم که فروش بازی Gran Turismo 6، محصول سال ۲۰۱۳ اکنون از مرز ۵ میلیون واحد (دقیقا ۵ میلیون و ۱۰ هزار) گذشته است. یکی دیگر از ارقام برجسته منتشر شده را نیز می‌توانیم فروش ۷۶/۸ میلیونی مجموعه بازی‌های Gran Turismo بیان کنیم.

گزارش فروش جدید از زمان انتشار بازی تا تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) را در بر می‌گیرد. آخرین بار پولیفونی دیجیتال در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) با بروزرسانی وب‌سایت خود، آمار فروش بازی Gran Turismo را ۴/۹۶ میلیون اعلام کرده بود. این به معنی آن است که بازی در طول سه ماه در حدود ۵۰ هزار نسخه فروش داشته است. هرچند رقم فوق به نظر کوچک می‌رسد با این حال، باید توجه داشت که بازی Gran Turismo در حدود سه سال قبل برروی پلی‌استیشن 3 عرضه شده بود.

گزارش فروش همچنین نشان می‌دهد که بازی Gran Turismo 3 A-Spec پرفروش‌ترین بازی مجموعه با ۱۴/۸۹ میلیون نسخه بوده است. در این میان، بدترین عملکرد نیز از آن Gran Turismo 4 Prologue با فروش ۱/۵ میلیون نسخه بوده است.

در جدول زیر می‌توانید خلاصه فروش بازی‌های مجموعه Gran Turismo را در سطح جهان مشاهده کنید:

بازیفروش جهانی
Gran Turismo۱۰/۸۵ میلیون
Gran Turismo 2۹/۳۷ میلیون
Gran Turismo 3 A-Spec۱۴/۸۹ میلیون
Gran Turismo Concept Series۱/۵۶ میلیون
Gran Turismo 4 Prologue۱/۴ میلیون
Gran Turismo 4۱۱/۷۶ میلیون
Gran Turismo 5 Prologue۵/۳۵ میلیون
Gran Turismo PSP۴/۶۵ میلیون
Gran Turismo 5۱۱/۹۵ میلیون
Gran Turismo 6۵/۰۱ میلیون

با نگاهی به وب‌سایت پولیفونی دیجیتال شاهد آمار دیگری مانند جزئیات فروش بازی در آسیا، ژاپن، ایالات متحده و اروپا هستیم که با توجه به ارقام فوق، مجموعه Gran Turismo در اروپا با رقم ۳۸/۹ میلیون واحد فروش از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به ترتیب ایالات متحده با فروش ۲۵/۵ میلیون نسخه، ژاپن با فروش ۱۱/۱ میلیون نسخه و آسیا با تنها ۱/۱۶ میلیون نسخه نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بازی بعدی مجموعه Gran Turismo با نام Gran Turismo Sport برای عرضه برروی پلی‌استیشن 4 در ماه نوامبر برنامه ریزی شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده