نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

۱۴ نکته‌ای که باید پیش از تجربه No Man's Sky بدانید

بازی No Man's Sky برای پلی‌استیشن 4 عرضه شده و امروز برای پی‌سی هم عرضه می‌شود. در این مطلب ۱۴ نکته آموزشی ارائه خواهیم کرد تا در شروع بازی کار راحت‌تری داشته باشید.

‌No Man's Sky یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال بود که پس از چندین بار تاخیر خوردن، بالاخره ۱۹ مرداد برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد و امروز (۲۲ مرداد) هم برای پی‌سی عرضه می‌شود. No Man's Sky که ساخته استودیو هلو گیمز (Hello Games) است، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ویدیویی از نظر وسعت است و تعداد بسیار زیادی سیاره و جهانی گسترده را برای اکتشاف در اختیار گیمر قرار می‌دهد. با این حال بازی تلاشی برای معرفی المان‌های گیم‌پلی خود در ساعات اولیه نمی‌کند و همه‌چیز به خود گیمر واگذار می‌شود تا مسیر خود را به دلخواه در بازی انتخاب کند. برای اینکه بتوانید سریع‌تر با بازی آشنا شده و کار راحت‌تری داشته باشید، در ادامه به معرفی ۱۴ نکته آموزشی خواهیم پرداخت که بهتر است قبل از تجربه بازی آن‌ها را بدانید:

۱- در سریع‌ترین زمان ممکن به یک پایگاه فضایی بروید

پس از اینکه سفینه خود را در ابتدای بازی تعمیر کردید، از سیاره خارج شده و به یک پایگاه فضایی بروید. آنجا فروشنده‌ای را ملاقات خواهید کرد که قیمت منابع و المان‌های قابل کشف را به شما می‌گوید و در نتیجه می‌توانید شناخت بهتری از محیط و ایتم‌های ارزشمند که باید پیدا کنید به‌دست بیاورید. در کل هر زمان که وارد یک سیستم فضایی جدید می‌شوید، سراغ ایستگاه موجود در آن بروید و قیمت آیتم‌های با‌ارزش را بپرسید.

۲- با تُجار فضایی در ارتباط باشید

فروشندگانی که در ایستگاه‌های فضایی حضور دارند، قیمت ثابتی برای آیتم‌های مختلف ثبت کرده‌اند. در نتیجه بهتر است گاهی برای فروش آیتم‌های خودتان، سراغ تجار فضایی بروید. چرا که مثلا ممکن است یک فروشنده مبلغ بسیار ناچیزی برای مِس پرداخت کند، در حالی که این آیتم از نظر تاجر بسیار باارزش است و در نتیجه پول خوبی بابتش پرداخت می‌کند. پیدا کردن تجار هم کار سختی نیست و آن‌ها را دائما در حال رفت و آمد در ایستگاه‌های فضایی مشاهده خواهید کرد. به‌علاوه می‌توانید Relic‌های مختلفی را هم که در طول ماجراجویی‌تان پیدا کرده‌اید، به این افراد بفروشید.

۳- حرکت سریع را یاد بگیرید

روش جالبی در No Man's Sky وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با سرعتی بیش‌تر از سرعت معمول دویدن حرکت کنید. برای این کار شروع به دویدن کنید و سپس کلید ضربه زدن (R1) را بزنید، همزمان با زدن این کلید، دکمه جت‌پک (X) را فشار داده و نگه دارید. در صورتی که این کار‌ها را درست انجام دهید، شخصیت شما به جلو پرتاب شده و مسافت نسبتا زیادی را با سرعت بالا طی می‌کند.

۴- به جای خرید سفینه جدید، سفینه‌های خراب را تعمیر کنید

در ابتدای بازی بهتر است پول خودتان را صرف خرید سفینه‌های جدید نکنید و به جای آن سفینه‌های خراب موجود در دنیای بازی را تعمیر کنید. برای پیدا کردن سفینه‌های خراب، به سمت آنتن‌های Transmission موجود در هر سیاره رفته و محیط را بررسی کنید. البته تضمینی نیست که در همه سیاره‌ها سفینه پیدا کنید، ولی پس از چند بار تلاش و سر زدن به سیاره‌های مختلف، قطعا یک سفینه خراب و قابل‌تعمیر پیدا خواهید کرد. برای تعمیر این سفینه‌ها کافی است منابع مورد‌نیاز را پیدا کرده و دقیقا مثل سفینه اول‌تان در اول بازی اقدام کنید. این کار بسیار ارزان‌تر از صرف ۳۰۰ هزار واحد برای خرید سفینه جدید است.

۵- همیشه مطمئن باشید که منابع و تجهیزات کافی را همراه دارید

قبل از رفتن به سیاره‌های جدید، مطمئن شوید که تجهیزات و منابع کافی را همراه دارید. برای مثال باید همیشه منابع لازم برای شارژ نگه‌داشتن سفینه، لباس فضانوردی و ابزار چند‌کاره (Multi-tool) را در اختیار داشته باشید، در غیر این‌صورت، ممکن است روی سیاره‌ای فرود بیایید و در آنجا هم نتوانید منابع پیدا کنید که این کار به مرگ‌تان ختم خواهد شد.

۶- برای خرید ابزار چند‌کاره بهتر اقدام کنید

در بازی No Man's Sky ابزار چند‌کاره بهترین دوست و همراه شما است. چرا که با استفاده از آن می‌توانید منابع را استخراج کنید، محیط را اسکن کنید یا در برابر موجودات خشن از خودتان دفاع کنید. البته این وسیله استفاده‌های دیگری هم دارد.

با این حال اینکه Multi-tool شما چه قابلیت‌هایی داشته باشد،‌ وابسته به فضایی (slot) است که دارد. اولین ابزار چند‌کاره شما فقط ۶ فضا دارد که سه تای آن هم از ابتدا اشغال شده است. پس بهتر است به جای صرف پول برای ارتقا Multi-tool اولیه، سراغ خرید ابزار جدید‌تر بروید؛ ابزاری که فضای بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

۷- منابع را به سفینه منتقل کنید

زمانی که در حالت پیاده روی سطح سیاره‌ها دنبال منابع می‌گردید، پس از مدتی آیتم‌هایی را که پیدا کردید به سفینه انتقال بدهید. چرا که ظرفیت سفینه برای نگه‌داشتن منابع دو برابر لباس فضا‌نوردی است. البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر به یکی از منابع نیاز داشته باشید، باید برگشته و آن را از سفینه بردارید.

۸- در استفاده از سفینه دچار تردید نشوید

در طی بازی ممکن است گاهی دچار تردید شده و ترجیح بدهید مسافتی روی یک سیاره را به جای پرواز با سفینه، به حالت پیاده طی کنید. با این حال بهتر است در استفاده از سفینه در چنین موقعیت‌هایی دچار تردید نشده و به جای پیاده رفتن، پرواز کنید. چرا که همواره باید به فاصله خودتان از سفینه دقت داشته باشید تا مجبور نشوید فاصله زیادی را برای برگشتن و رسیدن مجدد به آن پیاده‌روی کنید.

۹- به نیاز‌های خودتان توجه داشته باشید

برای اینکه بتوانید در دنیای No Man's Sky زنده بمانید و از ماجراجویی در آن لذت ببرید، باید به یک سری موارد و نیاز‌های پایه توجه داشته باشید. برای مثال حتما باید به طور پیوسته ابزار چند‌کاره، سفینه و لباس خودتان را شارژ کنید، باید همواره مطمئن شوید که منابع موردنیاز تجهیزات‌تان را همراه دارید. در این حالت دیگر لزومی نخواهد داشت تا در زمان‌هایی که نمی‌خواهید و انتظارش را ندارید مجبور به توقف در ایستگاه‌ها شوید و می‌توانید با خیال راحت مسیر و سفرتان را ادامه دهید.

۱۰- سفینه را به موقعیت فعلی خودتان احضار کنید

اگر سرگرم گشتن در دنیای زیبای بازی شده و از سفینه‌تان فاصله گرفته‌اید، بهتر است به جای برگشتن دوباره مسیر به شکل پیاده، دنبال یک پایگاه بگردید. چرا که ممکن است در این پایگاه یک برج دیدبانی (Beacon) باشد که می‌توانید با استفاده از آن سفینه را به موقعیت فعلی خودتان فرا بخوانید. برای انجام این کار به برج دیده‌بانی رفته و با استفاده از Bypass Chip آن را فعال کنید. Bypass Chip را می‌توانید خودتان بسازید.

۱۱- با آنالیز گونه‌های جانوری و گیاهی به سادگی پول کسب کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد در بازی No Man's Sky، آنالیز گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی و آپلود کردن اطلاعات آن‌ها است. برای این کار کافی است در نزدیکی هرگونه کلید L2 را بزنید و با استفاده از Analysis Visor آن‌قدر گونه را بررسی کنید که پیام «آنالیز کامل شد» را مشاهده کنید. سپس در منو با قسمت Discoveries رفته و گونه‌ای را که آنالیز کرده‌اید انتخاب کنید و با نگه داشتن کلید مربع اطلاعات آن را آپلود کنید. به ازای هر آپلود موفق مقداری پول دریافت خواهید کرد.

۱۲- در اولین فرصت به ایستگاه اطلس بروید

پس از اینکه Hyperdrive سفینه خودتان را ساختید، بدون هیچ معطلی به ایستگاه اطلس بروید. این ایستگاه‌ها به وسیله علامت‌های قرمز رنگ روی نقشه نشانه‌گذاری شده‌اند. در این قسمت‌ها یک آیتم بسیار با‌ارزش پیدا خواهید کرد که بهتر است خودتان با آن آشنا شوید!

۱۳- برای پیدا کردن آیتم‌های کم‌یاب به حیوانات غذا بدهید

شاید در ابتدا متوجه این امر نشوید، ولی شما می‌توانید به حیوانات غذا بدهید. برای این کار ابتدا به حیوان نزدیک شوید تا ببینید که آیا وی اجازه نزدیک شدن را به شما می‌دهد یا خیر. در صورتی که رفتار جانور مورد‌نظر مسالمت‌آمیز بود، کلید مربع را نگه دارید و به او غذا بدهید. این کار باعث می‌شود که حیوان آیتم کم‌یابی به شما داده یا محلی را نشان دهد که در آن می‌توان آیتم‌های باارزشی پیدا کرد.

No Man

۱۴- برای سریع‌تر پرواز کردن ارتفاع خودتان را افزایش دهید

هرچه ارتفاع شما در حین پرواز بیشتر باشد، با سرعت بیشتری قادر به حرکت خواهید بود. برای امتحان کردن این مساله کافی است مقصدی را در نظر بگیرید و سپس ارتفاع خود را افزایش دهید. خواهید دید که زمان تقریبی رسیدن به مقصد رفته رفته کم‌تر می‌شود.

شما هم اگر نکته دیگری در نظر دارید که می‌توانند به دیگر کاربران بازی کمک کند، آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده