نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۸

بتسدا: بازی Elder Scrolls 6 عرضه خواهد شد، ولی نه در آینده نزدیک

پیت هاینز، مدیر بخش مالی و بازاریابی بتسدا، اخیرا اعلام کرده که بازی Edler Scrolls 6 قطعا ساخته خواهد شد. با این حال نباید در آینده نزدیک منتظر آن بود. با زومجی همراه باشید.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی و موفق‌ترین آثار کمپانی بتسدا بود. بازی که توانست جوایز بهترین بازی سال متعددی دریافت کند و البته هنوز هم که هنوز است، افراد زیادی در حال تجربه بازی هستند و نسخه ریمستر آن هم آبان ماه برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. این بازی از لحاظ اقتصادی هم بسیار موفق بوده و ۲۰ میلیون نسخه تا به امروز فروش داشته است. در نتیجه می‌توان با قطعیت گفت که بتسدا نسخه بعدی سری Elder Scrolls را حتما خواهد ساخت. اخیرا پیت هاینز، مدیر مالی و بازاریابی Bethesda، در این مورد گفته است:

Elder Scrolls 6 فعلا در دست ساخت نیست. ولی ما قبلا هم اعلام کرده‌ایم که این بازی قطعا ساخته خواهد شد.

البته هاینز چندی پیش هم اظهار‌نظر مشابهی داشت و اعلام کرده بود که این بازی فعلا در دست ساخت نیست. البته از آنجایی که مراحل پیش‌تولید یک بازی زمان زیادی طول می‌کشد و سپس بازی وارد مراحل اصلی ساخت می‌شود، این احتمال وجود دارد که Elder Scrolls 6 در مرحله پیش‌تولید باشد. هاینز همچنین اخیرا مصاحبه‌ای با سایت MMORPG داشته و طی آن هم به «الدر اسکرولز ۶» اشاره کرده است:

استودیو بازیسازی بتسدا یک دستگاه فروش خودکار نیست که با زدن یکی از کلید‌هایش Fallout تولید کند و با کلید بعدی هم Elder Scrolls. این استودیو متشکل از افراد بسیار خلاقی است که ۴ بازی اخیر آن‌ها هریک جوایز بهترین بازی سال متعددی دریافت کرده‌اند. به همین دلیل هم آن‌ها اختیار تام دارند تا خودشان برای بازی بعدی که می‌سازند تصمیم بگیرند.

هاینز در ادامه اشاره کرد که همواره به نظرات و تصمیمات تاد هاوارد، رییس استودیو بازیسازی بتسدا، احترام قائل هستند:

هاوارد همواره دلایل خیلی خوبی برای تصمیماتش دارد و البته ممکن است گاهی این دلایل برای بقیه قابل درک نباشند. با این حال ما همیشه به تصمیمات او احترام گذاشته و به وی آزادی عمل داده‌ایم. به همین دلیل هم هاوارد پس از ساخت یک بازی Elder Scrolls موفق تصمیم گرفت روی فال‌اوت کار کند و الان هم کاملا آزاد است تا بتواند برای پروژه بعدی خودش تصمیم بگیرد. حتی ممکن است وی بخواهد یک پروژه کاملا جدید و متفاوت را امتحان کند که برای آن هم آزاد است.

البته من در حال حاضر از برنامه آن‌ها برای ۱۰ سال آینده اطلاع دارم و مطمئن هستم بازی‌هایی که آن‌ها عرضه می‌کنند، همگی به آثاری تبدیل خواهند شد که طرفداران را هیجان‌زده می‌کنند.

تاد هاوارد چندی پیش اعلام کرده بود که بتسدا سه پروژه بزرگ در دست ساخت دارد که البته بعدا اعلام کرد نباید رقم دقیقی ارائه می‌داد. با این حال ممکن است یکی از این بازی‌ها هم Elder Scrolls 6 باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده