نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: Lego Star Wars برای پنجمین هفته متوالی صدرنشین شد

بازی Lego Star Wars The Force Awakens توانست برای پنجمین هفته متوالی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان تکیه بزند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۳۰ جولای (۹ مرداد) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد این هفته هم برای پنجمین هفته متوالی، بازی Lego Star Wars The Force Awakens توانست در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های انگلستان جای بگیرد و با این حساب با رکورد بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes که در سال ۲۰۱۲ پنج هفته متوالی صدرنشین بود،‌ برابری کند. از طرف دیگر بازی Uncharted 4: A Thief's End به دلیل خوردن تخفیف با ۹۴ درصد رشد در فروش خود روبه‌رو شد و با چهار پله صعود به مکان دوم جدول دست یافت.

در مکان سوم جدول این هفته، پای ثابت این جدول یعنی Grand Theft Auto V قرار گرفت که نسبت به هفته پیش یک پله صعود داشت. FIFA 16 اما این هفته با دو پله سقوط مواجه شد و به مکان چهارم رضایت داد. یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته دو پله سقوط کرد، بازی Overwatch، جدیدترین ساخته بلیزارد بود. این بازی با این سقوط به مکان پنجم جدول دست یافت. از طرف دیگر،‌ جدیدترین ساخته بتسدا یعنی DOOM نیز جزو بازی‌هایی بود که سقوط کرده‌اند و با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به مکان ششم رسید. در مکان هفتم جدول پرفروش‌های این هفته انگلستان، بازی تحسین شده و مستقل Rocket League دیده می‌شود که نسبت به مکان هشتم هفته گذشته خود،‌ صعودی یک پله‌ای را تجربه کرده است. اما صعود بازی راکت‌لیگ،‌ باعث شد که بازی Call of Duty Black Ops III یک پله سقوط کند و در حقیقت این دو بازی نسبت به هفته گذشته، فقط مکان‌های خود را با هم عوض کردند. 

لقب یکی دیگر از صعودکنندگان هفته منتهی به ۹ مرداد را باید به بازی Minecraft: Xbox Edition عطا کرد. این بازی توانست با یک پله صعود، به مکان نهم جدول دست پیدا کند. در مکان دهم جدول این هفته اما ما شاهد بازی انحصاری Ratchet & Clank هستیم که توانسته با صعودی ۲۳ پله‌ای و رشد فروشی ۱۴۳ درصدی، به این جایگاه دست پیدا کند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۳۰ جولای مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Lego Star Wars: The Force Awakens
پنجمین هفته متوالی در صدر و برابر شدن با رکورد Lego Batman 2

۲

۶
Uncharted 4
۹۴ درصد افزایش فروش و صعودی ۴ پله‌ای

۳

۴
Grand Theft Auto V

۳۷ درصد افزایش فروش و صعودی یک پله‌ای

۴

۲
FIFA 16
دو پله سقوط

۵

۳
Overwatch
دو پله سقوط

۶

۵
DOOM
یک پله سقوط

۷

۸
Rocket League
یک پله صعود

۸

۷
Call of Duty: Black Ops III
یک پله سقوط

۹

۱۰
Minecraft: Xbox Edition
یک پله صعود

۱۰

۲۳
Ratchet & Clank
صعودی ۲۳ پله‌ای و ورود دوباره به ۱۰ بازی برتر

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده