نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

استودیو سازنده بازی Ghostbusters ورشکستگی خود را اعلام کرد

استودیو فایر‌فُرج گیمز، سازنده بازی Ghostbusters، رسما ورشکستگی خود را اعلام کرده است. با زومجی همراه باشید.

چندی پیش و دقیقا همزمان با اکران فیلم شکارچیان روح (Ghostbusters) توسط سونی پیکچرز، استودیو بازسازی FireForge Games هم بازی Ghostbusters را برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه کرد. ولی امروز مشخص شده که این استودیو دقیقا سه روز پس از عرضه این بازی، رسما ورشکستگی خود را اعلام کرده است. این استودیو از مدت‌ها قبل به دلیل بدهی‌های مالی که میزان آن ۱۲ میلیون دلار اعلام شده، تحت فشار بود و در نهایت مجبور به اعلام ورشکستگی شده است.

Ghostbusters جدید‌ترین بازی این استودیو است که کمپانی بزرگ اکتیویژن وظیفه انتشار آن را برعهده داشت. با این حال این بازی امتیازات بسیار پایینی از منتقدین دریافت کرد و حال یکی از سازندگان این بازی اعلام کرده که دلیل کیفیت پایین آن، زمانی است که صرف ساخت آن شده است و استودیو فایر‌فُرج فقط ۸ ماه زمان صرف ساخت آن کرده است. کیفیت پایین این بازی و عدم سود‌دهی آن هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث ورشکست شدن این استودیو شده است.

فایر‌فُرج در سال ۲۰۱۱ و توسط یک عضو سابق کمپانی بلیزارد با نام تیم کمپل در منطقه ایروین ایالت کالیفرنیا تاسیس شد. این استودیو پیش از Ghostbusters روی دو پروژه MOBA کار می‌کرد که هردو آن‌ها لغو شدند و همین مساله هم عامل اصلی مشکلات مالی این استودیو است. بازی اول با اسم رمز Zeus ساخته می‌شود و قرار بود کمپانی مشهور Razer انتشار آن را برعهده داشته باشد. بازی دوم هم با اسم رمز Atlas ساخته می‌شد و قرار بود کمپانی چینی تنسِنت (Tencent) که مالک ۳۷ درصد از سهام فایرفُرج هم است، آن را منتشر کند.

حال مدارکی که فایر‌فُرج به منظور اعلام ورشکستگی منتشر کرده، نشان می‌دهند که این استودیو ۱۱/۳ میلیون دلار به کمپانی تنسنت بدهکار است. همچنین یک کمپانی سنگاپوری با نام Min Productions نیز شکایتی از این استودیو تنظیم کرده است. مدیر این استودیو مین-لیانگ تان، مدیر‌عامل کمپانی ریزر است. تان در شکایت خود اعلام کرده که فایرفرج در ساخت پروژه Zeus نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و پولی را که از ریزر دریافت می‌کرده، صرف ساخت پروژه Atlas کرده است. البته فایرفرج این کار را تکذیب و اعلام کرده که ساخت Atlas را پس از لغو شدن کامل Zeus آغاز کرده است.

همچنین یک وکیل هم با نام ریچارد لند دیگر شاکی استودیو فایرفرج است. وی اعلام کرده که پس از تعطیلی استودیو «38 Studios»، فایرفرج طی قراردادی به ارزش ۳/۷ میلیون دلار مجوز استفاده از پلتفرم مخصوص این استودیو با نام Helios را دریافت کرده و سپس با شکستن قول و قرار‌هایی که داده بود، اعضای پیشین «38 Studios» را استخدام و از آن‌ها برای ساخت پلتفرمی انحصاری استفاده کرده است.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده