نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

قیمت زمان عرضه پلی استیشن 3 مایکروسافت را شوکه کرد

رابی باخ، رئیس سابق بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرد که قیمت زمان عرضه پلی‌استیشن 3 آنها را شوکه کرده بود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در زمان عرضه پلی‌استیشن 3، کمپانی سونی تصمیم گرفت که کنسول نسل هفتمی خود را با یک سال تاخیر نسبت به رقیب آمریکایی خود عرضه کند. طبق گفته‌های رابی باخ، رئیس پیشین بخش ایکس‌باکس کمپانی Microsoft، این اقدام سونی، آنها را متعجب نکرد بلکه چیزی که باعث تعجب بی‌ حد و حصر آنها شده بود، قیمت زمان عرضه ۵۹۹ دلاری کنسول بود. Robbie Bach در مصاحبه خود با وب‌سایت ای‌جی‌ان چنین گفت:

دقیقا زمانی که سونی قیمت زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن 3 را در نمایشگاه E3 اعلام کرد، من فهمیدم که ما در این رقابت شانس برنده شدن داریم. ما می‌دانستیم قطعاتی که سونی در ساخت پلی‌استیشن 3 استفاده کرده بسیار گران هستند اما احساس می‌کردیم که آنها فکری به حال این موضوع خواهند کرد.

باخ درباره احساس خود در زمانی که قیمت کنسول سونی را شنید، به IGN گفت: 

زمانی که کاز [هیرای] قیمت کنسول را اعلام کرد، اتاقی که ما در آن حضور داشتیم، در سکوت محض فرو رفت و من گفتم آیا او واقعا آن چیزی را که من فکر کردم، گفت؟ پس از اینکه مطمئن شدم که درست شنیده‌ام، بسیاری از اعضای درون اتاق اعلام کردند که این اتفاق بسیار جالبی است!

زمانی که کنسول ایکس‌باکس 360 عرضه شد، در دو مدل Core با قیمت ۲۹۹ دلار و پرو با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس طرفداران قرار گرفت که نسبت به کنسول سونی، ۲۰۰ دلار ارزانتر بود. پلی‌استیشن 3، در دو مدل ۲۰ و ۶۰ گیگابایتی عرضه شد که به ترتیب قیمت‌هایی ۴۹۹ و ۵۹۹ دلاری داشت.

باخ در ادامه مصاحبه خود با ای‌جی‌ان اعلام کرد با اینکه کنسول آنها قیمت ارزان‌تری داشت، اما آنها هرگز به این مسئله فکر نکردند که برنده نسل هفت شده‌اند. وی در ادامه صحبت‌هایش افزود وقتی شما ۲۰ درصد بازار را در اختیار دارید و رقیب شما ۶۰ درصد بازار را، شما هرگز فکر نمی‌کنید که برنده شده‌اید. اما زمانی که قیمت اعلام شده توسط سونی را شنیدم، به خودم گفت خب، ما یک شانس بسیار خوب داریم و اگر از این شانس به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم برنده این نسل باشیم. 

در آن زمان، مایکروسافت قصد داشت به هر نحوی که شده در رقابت با سونی پیروز شود. آنها حتی در مقطعی قصد داشتند که نام کنسول دوم خود را به ایکس‌باکس 3 تغییر بدهند تا کاربران فکر نکنند که آنها یک نسل از سونی عقب هستند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده