// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

Super Smash Bros. پرفروش ترین بازی این مجموعه شد

نینتندو آمار تازه‌ای را از فروش بازی Super Smash Bros. منتشر کرده است که با توجه به آن، این بازی توانسته با پشت سر گذاشتن سایر بازی‌های مجموعه از سال ۱۹۹۹، لقب پرفروش‌ترین بازی سری را به خود اختصاص دهد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

Super Smash Bros. نخستین بار بعد از انتشار در سال ۱۹۹۹ برای کنسول نینتندو 64 مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفت که نتیجه آن ساخت ادامه‌هایی محبوب برای مجموعه بود. با این حال، نینتندو در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا Super Smash Bros.، تازه‌ترین بازی مجموعه بعد از Super Smash Bros. Brawl را برای اولین بار روی دو کنسول خانگی و قابل حمل منتشر کند. اکنون و با توجه به عرضه بازی روی دو کنسول متفاوت، Super Smash Bros توانسته به پرفروش‌ترین بازی سری تبدیل شود.

نینتندو در کنار انتشار آمار فروش بازی‌ها، تازه‌ترین آمار مرتبط با فروش پلتفرم‌ها را نیز تا پایان سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ (۳۰ ژوئن) منتشر کرده است. به این ترتیب، بازی Super Smash Bros. روی  کنسول Wii U‌ فروش ۴/۹۰ میلیون واحدی و برروی کنسول 3DS فروش ۸/۲۳ میلیون واحدی را در سطح جهان تجربه کرده است. با این حساب این بازی در مجموع فروش ۱۳/۱۳ میلیون واحدی را تا پایان سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ ثبت می‌کند. این آمار افزایش حدودا ۱۰۰ هزار واحدی فروش بازی را در هر پلتفرم نسبت به ماه مارس نشان می‌دهند.

Super Smash Bros با فروش ۱۳/۱۳ میلیون واحدی، اکنون به سختی توانسته تا نسخه قبلی خود یعنی Super Smash Bros. Brawl را پشت سر بگذارد. Brawl به دنبال انتشار در سال ۲۰۰۸ برای کنسول Wii تا کنون فروشی معادل ۱۳/۱۰ میلیون واحدی داشته است. هرچند آمار فروش تازه‌ترین بازی مجموعه، از Super Smash Bros. Brawl پیشی‌ گرفته‌، با این حال باید این نکته را نیز در نظر داشت که در حقیقت Brawl تنها برای یک کنسول منتشر شده بود، اما تازه‌ترین بازی مجموعه توانسته از مجموع فروش برروی دو کنسول 3DS و Wii U به این موفقیت دست پیدا کند.

این مسلما خبر خوبی برای نینتندو محسوب می‌شود. زیرا آمار فوق نشان می‌دهد که هر چند کنسول Wii U ‌خود یک ناامیدی بزرگ برای شرکت نینتندو بود، با این حال میزان محبوبیت مجموعه‌های نینتندو به گسترش خود ادامه می‌دهد. با نزدیک شدن به انتشار NX،‌ تازه‌ترین پلتفرم نینتندو، شایعاتی نیز پیرامون انتشار یک پورت از Super Smash Bros برای این کنسول به گوش می‌رسد. در صورت تحقق این امر می‌توانیم افزایش قابل توجه فروش این بازی را در سال‌های آینده داشته باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده