نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

محصولات آینده AMD در شرکت های سامسونگ و گلوبال فاندریز ساخته خواهند شد

شرکت ای‌ام‌دی (AMD) این امکان را دارد تا محصولات آینده‌اش را در هر دو شرکت سامسونگ (Samsung) و گلوبال فاندریز (Global Foundries) تولید کند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

شرکت ای‌ام‌دی محصولات آینده‌ی خودش را با همکاری سامسونگ و گلوبال فاندریز خواهد ساخت. این کار به ای‌ام‌دی اجازه خواهد داد تا محصولاتش را با فرآیند ۱۴ نانومتری و مطابق با نیاز‌هایش تولید کند.

این موضوع زمانی مشخص شد که پاتریک مورهد، یک تحلیل‌گر، از ای‌ام‌دی در خصوص جایی که بیشترین محصولاتشان را می‌سازند سؤال کرد. این طور به نظر می‌رسد که ای‌ام‌دی اکثریت محصولات ۱۴ نانومتری‌اش را در گلوبال فاندریز می‌سازد، اما آنها در صورت نیاز، سخت افزار و توانایی تولید تراشه‌هایشان با همکاری سامسونگ را نیز دارند.

ای‌ام‌دی شراکای قدرتمندی دارد و شرکای اصلی ما در بخش ساخت گلوبال فاندریز و تی‌اس‌ام‌سی (TSMC) هستند.

یکسری از محصولات ما در سامسونگ اداره می‌شوند و ما به خاطر همکاری استراتژیکی که سامسونگ با گلوبال فاندریز برای تأمین ظرفیت فرایند ۱۴ نانومتری دارد این امکان را داریم تا در صورت نیاز تولید محصولاتمان را در سامسونگ ادامه دهیم.

samsung 14nm

سامسونگ و گلوبال فاندریز تکنولوژی خیلی مشابهی را برای تولید فرآیند ۱۴ نانومتری به کار گرفته‌اند، چرا که گلوبال فاندریز اجازه‌ی استفاده از تکنولوژی ۱۴ نانومتری خودش را به سامسونگ داده است. این یعنی آنها اجازه دارند طراحی محصولاتی را که در گلوبال فاندریز تولید می‌شوند در صورت نیاز بین هر دو شرکت به اشتراک بگذارند.

توانایی ساخت سخت افزار با همکاری دو شرکت سامسونگ و گلوبال فاندریز قدرت تطبیق پذیری  را به ای‌ام‌دی خواهد داد، همچنین در صورت نیاز آنها توانایی در اختیار گرفتن خطوط تولید اضافی از سامسونگ را نیز خواهند داشت. ای‌ام‌دی کارت‌های گرافیک پولاریس (Polaris) خودش و همچنین پردازنده‌های محاسباتی زن (Zen) را با فرآیند ۱۴ نانومتر می‌سازد پس قاعدتاً توانایی همکاری با این دو شرکت می‌تواند برای آنها خیلی خوب باشد.


منبع Overclock3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده