نویسنده: محسن بیگی نیا
// شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۳

فروش کلی سری Metal Gear به بیش از ۴۹ میلیون نسخه رسید

شرکت کونامی (Konami) در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ خودش، علی رغم کاهش در درآمدش موفق شده‌ سود بیشتری را نسبت به سال گذشته کسب کند. با زومجی همراه باشید.

 شرکت کونامی گزارش اولین سه ماهه از سال مالی جدیدش را که در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) پایان یافت، ارائه داد. در حالی که درآمد آنها اندکی افت داشته، سود آنها با افزایش همراه بوده است. درآمد آنها در این سه ماهه ۴۹/۴ میلیارد ین (در حدود ۴۸۱/۵ میلیون دلار) بوده که نسبت به درآمد شرکت در همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته ۳/۵ درصد افت داشته است. هرچند سود عملیاتی ۹/۱ میلیارد ین (۸۸/۷ میلیون دلار) یا ۴۰/۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این در حالی بدست آمده که تجارت پاچی‌اسلات (Pachislot یا پاچینکو به ژاپنی، به دستگاه‌های بازی مانند آرکیدهای قدیمی گفته می‌شوند) این شرکت ضربه سختی را متحمل شده، درآمد این بخش ۸۸/۲ درصد کمتر از سال گذشته بوده است و در واقع آنها در این سه ماهه ضرر داده‌اند. کونامی سود دهی‌اش در این سه ماهه را مدیون بخش «سلامت و تندرستی» (Health and Fitness) و بیشتر از آن بخش «سرگرمی‌‎های دیجیتالی» (Digital Entertainment) است که بازی‌های موبایل و کنسول را شامل می‌شود.

درآمد بخش سرگرمی‌های دیجیتالی ۵/۶ درصد یا ۲۵/۲ میلیارد ین (۲۴۵/۵ میلیون دلار) افزایش داشته، در حالی که سود این بخش نیز با ۳۴/۳ درصد یا ۸/۷ میلیارد ین (۸۴/۷ میلیون دلار) افزایش همراه بوده است. بیشتر بازی‌هایی که در این افزایش نقش داشته‌اند صرفاً در ژاپن عرضه شده‌اند؛ بازی‌هایی مانند Jikkyou Pawafuru Puroyakyu 2016 (آخرین بازی از سری Power Pro بیسبال کونامی) که فقط در کشور ژاپن منتشر شده. یکی از بازی‌های بین المللی آنها بروزرسانی UEFA Euro 2016 است که برای PES 2016 عرضه شده که آن هم به عنوان یک معذرت خواهی بابت وجود مشکلاتی در فهرست بازی به طور رایگان عرضه شد. از دیگر بازی‌های بین الملی آنها می‌توان به دو بازی موبایل Star Wars: Force Collection و PES Club Manager اشاره کرد.

metalgear slot

کونامی اطلاعات کمی را در خصوص پروژه‌های پیش روی خودش منتشر کرده است، از جمله نسخه‌ی جدید Metal Gear Solid V که در سایت آمازون (Amazon) قابل مشاهده بود. اما آنها اعلام کردند که فروش کلی سری Metal Gear به ۴۹/۲ میلیون رسیده است.

آنها همچنین به طور مختصر در خصوص نسخه‌ی پاچی‌اسلات بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater صحبت کردند که مطمعناً با توجه به کیفیت بالای صحنه‌های سینمایی ریمستر شده می‌تواند برای طرفداران بازی نا امید کننده باشد. با توجه به مشکلات تجارت پاچی‌اسلات و پاچینکو در سه ماهه‌ی گذشته، کونامی به قصدش برای استفاده ابزاری «از محتویاتی بدیع، از جمله متخصصان حاظر در تجارت سرگرمی‌های دیجیتالی» اشاره کرد. این ممکن است به این معنی باشد که ماشین Snake Eater تنها نمونه‌ای نخواهد بود که از سری‌ بازی‌های بزرگ کونامی برای یک ماشین پاچی‌اسلات استفاده می‌کند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده