// شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

انجمن های رسمی استودیوی بایوور بسته می‌شوند

 استودیو بایوور (BioWare) در قالب پستی در وبلاگ این استودیو اعلام کرد که انجمن‌های رسمی خود را خواهد بست. با زومجی همراه باشید.

انجمن‌های آنلاین یکی از بسترهایی هستند که نقش بسیار بااهمیتی در صنعت بازی‌های ویدیویی ایفا می‌کنند. این بستر از طرفی نقش یک پل ارتباطی میان بازیکنان و سازندگان به منظور دریافت بازخوردها و حل مشکلات احتمالی را ایفا کرده و از طرف دیگر، امکان تعامل مخاطبین وب‌سایت‌ها و بازیکنانی را که به ساخته‌های یک استودیو خاص علاقه‌ دارند فراهم می‌کنند. استودیو بایوور به عنوان یکی از بزرگترین استودیوهای جهان که مجموعه‌های مشهوری از جمله Dragon Age و Mass Effect را در کارنامه دارد، اعلام کرده است که انجمن‌های رسمی خود را تعطیل خواهد کرد.

استودیو بایوور این تصمیم را در قالب پستی در وبلاگ این استودیو اطلاع‌رسانی کرده و دلیل این امر را ارتباط بهتر بازیکنان با سازندگان در بسترهای ارتباطی دیگر اعلام کرده است. با این حال استودیو بایوور به این نکته اذعان کرده است که صفحه‌ این استودیو در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر فعال بوده و علاقه‌مندان به بازی‌های این استودیو می‌توانند از طریق سرویس‌های تامبلر و ردیت با یکدیگر در ارتباط باشند. در متن اعلان بسته شدن انجمن‌های رسمی استودیو بایوور که توسط کونال پیرس (Conal Pierse) منتشر شده، چنین آمده است:

به دلیل وجود سرویس‌ها و وب‌سایت‌های فوق‌العاده‌ای در فضای مجازی، اعضای استودیو بایوور متوجه شدند که بخش اعظمی از وقت خود را در وب‌سایت‌های دیگر صرف می‌کنند و کمتر به انجمن‌های این استودیو سر می‌زنند. به همین دلیل این انجمن‌ها برای افرادی که با هدف ارتباط با اعضای استودیو وارد آن می‌شوند، کارکرد خود را از دست داده است.

روند بسته شدن انجمن‌‌های استودیو بایوور از تاریخ ۲۶ آگوست (۵ شهریور) آغاز می‌شود. از این تاریخ هیچ پست جدیدی بر روی انجمن‌های رسمی استودیو بایوور که دارای ۲۰ میلیون پست و بیش از ۵۰۰ هزار عضو است، ارسال نخواهد شد و تنها امکان خواندن پست‌های منتشر شده وجود دارد. در نهایت انجمن‌های رسمی این استودیو در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان) به طور کامل از دسترس خارج می‌شوند. این تصمیم شامل انجمن Star Wars: The Old Republic که بر روی وب‌سایتی مجزا قرار دارد، نشده و این انجمن همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده