قطعا اکثر ما چند نسخه از سری NBA 2K  را بازی کرده‌ایم. شبیه‌ساز ورزش بسکتبال که شدیدا در بین هواداران این ورزش محبوب شده است. با زومجی و مقاله هرآنچه می‌بایست از NBA 2K17 بدانید همراه باشید.

بسکتبال یکی از ورزش‌های پرطرفدار بین ایرانی‌هاست. همچنین از گذشته تا به امروز بازی بسکتبال یکی از پرطرفدارترین بازی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی در بین مخاطبین است. در ابتدا بازی NBA live با نسخه‌های متعدد هواداران زیادی را جذب خود کرد. اما طولی نکشید که تو کی اسپورتس (بخش ورزشی استودیو تو کی گیمز) با کسب تجربه در این زمینه توانست گوی و میدان را از آن خود کند. نتیجه زحمات پی در پی تیم سازنده،  توسعه یک شبیه‌ساز ورزش بسکتبال است که هم اکنون خیلی از ما از بازی کردن آن نهایت لذت را می‌بریم.

یک سال دیگر و نسخه‌ای جدید از سری NBA 2K در راه است. NBA 2K17 با استفاده از فرمول نسخه قبل قصد دارد بار دیگر مخاطبین این ورزش دوست داشتنی را به خود جذب کند. همچنین تیم سازنده قصد دارد با ارائه ویژگی‌های جدید و رفع مشکلات قبل، لذت بازی کردن NBA 2K17 را بیش از پیش افزایش دهد. در این مقاله قصد داریم تا مروری داشته باشیم بر دانسته‌های خود از بازی در حال توسعه استودیو ویژوال کانسپتس. در این بین یک سری از ویژگی‌های اصلی بازی همانند قبل بوده و تغییر چندانی نکرده است. بخش داستانی نیز که برای اولین بار در NBA 2K16 قرار داده شد، در این نسخه نیز وجود خواهد داشت. تیم سازنده قول یک بخش داستانی قوی‌تر و بهتر از قبل را به مخاطبین خود داده است.از طرفی انیمیشن‌ها و اسکن شخصیت‌ها و بازیکنان بهتر از قبل شده است. طی نمایش‌ها و خبرهای منتشر شده، یکی از بخش‌هایی که شدیدا روی آن کار شده انیمیشن مربوط به جمعیت و تماشاچیان است که طبیعی‌تر از قبل کار شده است.

NBA 2k17

طرح روی جلد بازی

در نسخه NBA 2K16 تصویر آنتونی دیویس، استفان کری و جیمز هاردن روی جلد بازی قرار داشت. حال تو کی گیمز در نسخه NBA 2K17 تصمیم به استفاده از تصویر پل جورج، ستاره تیم ایندیانا پیسرز گرفته است. این ستاره آمریکایی علاوه بر بازی کردن در تیم ملی آمریکا، سه بار توانست جز ستارگان NBA قرار بگیرد. این تمام ماجرا نیست زیرا علاوه بر نسخه اصلی، این بازی یک نسخه به نام Legend Edition نیز دارد. اولین بار نیست که شاهد دو نسخه‌ای بودن بازی هستیم. سال گذشته نیز تیم سازنده به احترام مایکل جوردن، ستاره پرآوازه تیم شیکاگو بولز، نسخه‌ای تحت نام Special Edition را عرضه کرد که طرح روی جلد آن تصویری از مایکل جوردن بود.

حال در NBA 2K17 بدلیل خداحافظی کوبی برایانت، ستاره افسانه‌ای تیم لوس آنجلس لیکرز، تیم سازنده از تصویر وی در طرح روی جلد نسخه Legend Edition بازی NBA 2K17 استفاده کرده است. به عبارتی این نسخه و استفاده از عکس وی یک قدردانی و تجلیل از کوبی برایانت برای زحمات‌اش در NBA و تیم لوس آنجلس لیکرز است. همچنین این دومین بار است که تصویر کوبی برایانت را روی جلد بازی NBA 2K مشاهده می‌کنیم.

NBA 2k17

حالت‌های (Mode) در نظر گرفته شده برای NBA 2K17

در این نسخه شاهد دو حالت MyGM و MyLeague خواهیم بود. در هر دو حالت می‌توانید در نقش مربی به شخصی سازی تیم خود بپردازید ولی در جزئیات با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در MyGM شما بیشتر بر روی عملکرد تیم و مالک باشگاه و کار‌های این چنینی تمرکز می‌کنید. در صورتی که در MyLeague تمرکز بر روی شخصی سازی تیم و بازیکنان و نقل و انتقالات تیم است. همچنین در هر دو حالت ذکر شده، بازیکنان به تمرین کردن در پایان هر فصل پرداخته و بازی آن‌ها در طول فصل به صورت شبیه‌سازی شده به نمایش در می‌آید. همچنین طی یک فصل با عملکردهای متفاوت هر بازیکن روبرو خواهیم بود. در کنار این‌ها هم می‌توانید تیم مورد نظر خود را ساخته و تمامی بخش‌های آن نظیر بازیکنان و حتی لباس آن‌ها را طراحی کرده و در داخل لیگ قرار دهید.

NBA 2K17

حضور تیم بسکتبال المپیک ۲۰۱۶ و ۱۹۹۲ آمریکا

طی اخباری که از این بازی منتشر شده، تو کی اسپورتس اعلام کرده که تیم المپیک ۲۰۱۶ آمریکا نیز در NBA 2K17 حضور خواهد داشت. قطعا مربی این تیم مایک کریزوسکی خواهد بود. بنظر می‌رسد تیم سازنده با وی قرار داد بسته و در بازی می‌توانید مایک را در کنار نیمکت ذخیره با بدنی کاملا اسکن شده مشاهده کنید. از بازیکنان تیم المپیک ۲۰۱۶ آمریکا می‌توان به کایر اروینگ، کلی تامپسون، دی مارکوس و حتی پل جورج اشاره کرد. قضیه موقعی جذاب می‌شود که پای تیم المپیک ۱۹۹۲ آمریکا به وسط می‌آید. تیمی که از آن به عنوان تیم رویایی آمریکا یاد شده و هنوز که هنوز است وقتی اسم تیم رویایی سال ۱۹۹۲ می‌آید، طرفداران قدیمی بسکتبال و NBA خاطرات‌اشان زنده می‌شود. از بازیکنان سرشناس آن دوره می‌توان به اسکاتی پیپن و چارلز بارکلی اشاره کرد.

از این‌رو باید منتظر دیدن لوگو و پیراهن‌های این تیم در دو سال ۲۰۱۶ و ۱۹۹۲ باشیم. البته این نکته را هم اضافه کنم که تیم رویایی یا همان تیم المپیک ۱۹۹۲ آمریکا فقط برای آن دسته از مخاطبینی در دسترس است که بازی را پیش خرید کرده باشند. با این حساب اگر می‌خواهید این فرصت طلایی را از دست ندهید نسخه پیش خرید شده بازی را تهیه کنید. با تمام این تفاسیر باید بگویم که در NBA 2K17 برای اولین بار شاهد حضور تیم ملی بسکتبال استرالیا نیز خواهیم بود.

NBA 2k17

برنامه اسکن چهره بهتر از قبل خواهد بود

ایده اسکن چهره شخص برای جای گذاری روی صورت بازیکنی که آن را شخصی سازی کرده‌اید واقعا ایده جالبی است. ولی نحوه پیاده سازی این ایده مهم‌ترین رکن به حساب می‌آید. برنامه اسکن چهره در NBA 2K16 واقعا بد کار شده بود و شدیدا ناامید کننده شد. به عنوان مثال شخصی بنام برایان میزیک اعلام کرده بود که اگر همانند من از پیشانی بلندی برخوردار هستید، باید بگویم که درست اسکن گرفتن این برنامه از تصویرتان به یکی از بزرگترین چالش‌های دوران گیمینگ‌اتان تبدیل خواهد شد. من پس از ۸ ساعت اسکن گرفتن و کار کردن پیاپی در آخر، موفق به گرفتن اسکن درست از چهره‌ام شدم. حال تیم سازنده طی برنامه 2KTV و سایر اخبار قول داده تا بهبود و بروزرسانی‌هایی برای این برنامه موبایل انجام دهد تا کاربران بتوانند بیش از پیش از آن استفاده کرده و لذت ببرند. به عبارتی آن‌ها قصد دارند تا بهترین برنامه اسکن چهره را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند.

NBA 2k17

فهرست بازیکنان تازه وارد

  1. بن سیمونز از تیم فیلادلفیا
  2. برندون اینگرام از تیم لوس آنجلس لیکرز
  3. جیلن براون از تیم بوستون سلتیکس
  4. دراگون بندر از تیم فونیکس سانز
  5. کریس دان از تیم مینسوتا تیمبرولوز
  6. بادی هیلد از تیم نیو اورلینز پلیکانز
  7. جمال مورای از تیم دنور ناگتس
  8. مارکوییز کریس از تیم ساکرامنتو کینگز (به فونیکس سانز منتقل شده است)
  9. جیکوب پوئل‌تی‌ال از تیم تورنتو رپتورز
  10. ثون میکر از تیم میلواکی بالکس
  11. دومانتاز سابونیس گونزاگا از تیم اورلاندو مجیک (به تیم ثاندر منتقل شده است)
  12. تایورین پرینس از تیم آتلانتا هاوکس
  13. جورجیوس پاپاگیانیس از تیم فونیکس سانز (به تیم ساکرامنتو کینگز منتقل شده است)
  14. دنزل ولنتاین از تیم شیکاگو بولز
  15. خوان هرنانگومز از تیم دنور ناگتس
  16. گوئرشون یابوسله از تیم بوستون سلتیکس
  17. وید بالدوین آی‌وی از تیم ممفیس گریزلیز
  18. هنری النسون از تیم دترویت پیستونز
  19. مالیک بیزلِی از تیم دنور ناگتس
  20. کاریس لیورت از تیم بروکلین نِتس
  21. دی‌آندره بمبری از تیم آتلانتا هاوکس
  22. مالاچی ریچاردسون از تیم چارلوت هورنتس
  23. آنتِ زیزیک از تیم بوستون سلتیکس
  24. تیموثی لوواوو از تیم فیلادلفیا
  25. فورکن کورکماز از تیم فیلادلفیا
  26. برایس جانسون از تیم لوس آنجلس کلیپرز
  27. پاسکال سیاکمن از تیم تورنتو رپتورز
  28. اسکال لبیسیر از تیم فونیکس سانز
  29. دجونته مورای از تیم سان آنتونیو اسپورز
  30. دیمیان جونز از تیم گلدن استیت واریورز
  31. دیونتا دیویس از تیم بوستون سلتیکس
  32. ایویکا زوباک از تیم اوس آنجلس لیکرز
  33. چیک دیالو از تیم لوس آنجلس کلیپرز (به تیم پلیکانز منتقل شده است)
  34. تایلر اولیس از تیم لوس آنجلس کلیپرز
  35. راد زاکوراک از تیم بوستون سلتیکس
  36. مالکولم بروگدون از تیم میلواکی باکس
  37. چینانو اُنواکو از تیم هوستون راکتز
  38. پت مک‌کاو از تیم میلواکی باکس (به تیم واریورز منتقل شده است)
  39. دیوید میچینو از تیم نیو اورلینز پلیکانز
  40. دیاموند استون از تیم نیو اورلینز پلیکانز (به تیم کلیپرز منتقل شده است)
  41. استیفن زیمرمن از تیم اورلاندو مجیک
  42. ایسایاه وایتهد از تیم یوتا جاز
  43. ژو چی از تیم هوستون راکتز
  44. ایسایا کوردینیر از تیم آتلانتا هاوکس
  45. دیمیتریوس جکسون از تیم بوستون سلتیکس
  46. ای.جی هامونز از تیم دالاس ماوریکس
  47. جیک لِیمن از تیم اورلاندو مجیک (به تیم تریل‌بلازرز منتقل شده است)
  48. پل زیپسر از تیم شیکاگو بولز
  49. مایکل جی‌بینیج از تیم دترویت پیستونز
  50. جورجز نیانگ از تیم ایندیانا پیسرز
  51. بن بنتیل از تیم بوستون سلتیکس
  52. جوئل بولومبوی از تیم یوتا جاز
  53. پیتر کُرنلی از تیم دنور ناگتس
  54. کِی فلدر از تیم آتلانتا هاوکس (به تیم کاوالیرز منتقل شده است)
  55. کارکوس پِیج از تیم بروکلین نتس
  56. دنیل همیلتون از تیم دنور ناگتس (به تیم ثاندر منتقل شده است)
  57. ونگ ژلین از تیم ممفیس گریزلیز
  58. آبدل نادر از تیم بوستون سلتیکس
  59. ایسایاه کوزینز از تیم ساکرامنتو کینگز
  60. تایرون والاس از تیم یوتا جاز

    NBA 2k17

محتویات نسخه معمولی و Legend Edition بازی

محتویات نسخه دیجیتالی بازی:

  • ۴ روز دسترسی زودتر به بازی
  • ۵ ارز مجازی رایگان بازی
  • دسترسی به تیم المپیک ۱۹۹۶
  • دو محتویات اضافه دیگر هنگام عرضه بازی مشخص خواهد شد

محتویات نسخه دیجیتالی Legend Edition

  • ۳۰ هزار ارزمجازی رایگان
  • باندل MyTeam
  • کفش Kobe 11 که در آخرین بازی کوبی برایانت، وی آن را پوشیده بود.
  • لباس شماره هشت کوبی برایانت
  • ژاکت کوبی برایانت

محتویات نسخه فیزیکی Legend Edition:

  • یک پوستر محدود از کوبی برایانت
  • دو کارت شرکت پنینی از کوبی برایانت
  • پوستر بلک مامبا برای کنترلر کنسول خود

همچنین در نسخه‌های Legend Edition صحنه‌های مهم دوران ورزشی کوبی برایانت نیز شبیه‌سازی شده است.

NBA 2k17

پلتفرم‌های بازی و تاریخ انتشار

همانند گذشته بازی NBA 2K17 برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین انتظار داریم همانند نسخه قبل نسخه موبایل این بازی نیز عرضه شود که هنوز تایید نشده است. از طرفی هنوز اطلاعاتی از عرضه این بازی روی پلی‌استیشن ویتا نیز در دسترس نیست. بازی NBA 2K17 در تاریخ ۳۰ شهریور ماه (۲۰ سپتامبر میلادی) روی پلتفرم‌های ذکر شده عرضه خواهد شد. همچنین کسانی که این بازی را پیش خرید کنند ۴ روز زودتر به تجربه این بازی خواهند پرداخت.

در آخر امیدواریم این نسخه نیز همانند نسخه قبل بتواند به موفقیت رسیده و ضعف‌های گذشته را پوشش دهد. همچنین این نسخه بدلیل وجود عواملی همچون تیم رویایی المپیک ۱۹۹۲ آمریکا به یکی از مورد انتظارترین‌ها برای دوستداران ورزش بسکتبال تبدیل شده است.

تهیه شده در زومجی با اقتباس از مقاله Nba2Kwishlist


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده