نویسنده: فرشید معتمد
// جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

انویدیا دعوای حقوقی مربوط به حافظه کارت GTX 970 در امریکا را حل و فصل کرد

شرکت انویدیا به دارندگان امریکایی کارت GTX 970 مبلغ ۳۰ دلار را باز می‌گرداند. به نظر می‌رسد که اولین دعوای قانونی مطرح شده در دادگاه‌های امریکا در مورد یکی از حاشیه‌سازترین محصولات انویدیا پس از مدت‌ها به سرانجام خود نزدیک است.

شرکت انویدیا به دارندگان امریکایی کارت GTX 970 مبلغ ۳۰ دلار را باز می‌گرداند. این ماحصل توافقی است که در پی شکایت قانونی کاربران ناراضی این کارت گرافیکی بعد از رسوایی مربوط به میزان واقعی حافظه‌ی کارت گرافیکی (۳.۵ گیگابایت رم پرسرعت و ۰.۵ گیگابایت رم با سرعت یک هفتم) بدست آمده است.

مبلغ توافق شده‌ی ۳۰ دلاری برای هر خریدار بر اساس متوسط قیمت فروش این کارت که ۳۵۰ دلار برآورد شده محاسبه شده است. البته این توافق اولیه و موقتی است و جزئیات آن هم عنوان نشده است. انویدیا قول داده که این مبلغ را به هر خریدار امریکایی که کارت GTX 970 را خریداری کرده و مدعی است بپردازد. انویدیا همچنین باید تمام هزینه‌های قانونی مربوط به طرح این شکایت در دادگاه را نیز بپردازد.

مقایسه بین حافظه ی گرافیکی کارت GTX 970 و GTX 980

سال گذشته برخی کاربران از اینکه کارت GTX 970 به آن مقدار حافظه‌ای که انویدیا کارت را با آن تبلیغ و به فروش رسانده مجهز نشده است، ناخرسند بودند. انویدیا ابتدا در معرفی این کارت مدعی ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 بود، اما بعدا اقرار کرد که حافظه به دو پارتیشن ۳.۵ گیگابایتی و پارتیشن کندتر ۵۱۲ مگابایتی تقسیم شده است. این کارت‌های گرافیکی همچنین دارای ۵۶ واحد ROP به جای ۶۴ واحدِ ادعا شده بودند. به علاوه، مقدار حافظه‌ی کش سطحِ دوم هم به جای ۲۰۴۸ کیلوبایت کامل در GTX 980 فقط ۱۷۹۲ کیلوبایت بود. انویدیا همیشه اعلام کرده بود که اعلامِ نادرست این مشخصات خطای رسانه‌ای بوده و سوء نیتی در کار نبوده است.


منبع Guru3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده