// جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

AMD مشخصات کارت گرافیک های RX 470 و RX 460 را مشخص کرد

کمپانی AMD مشخصات کارت گرافیک‌های RX 470 و RX 460 خود را اعلام کرده است. با زومجی همراه باشید.

دو کارت گرافیک  RX 470 و RX 460 کمپانی AMD به ترتیب در دو تاریخ ۱۴ مرداد ماه و ۱۸ مرداد ماه وارد بازار می‌شوند. بنظر می‌رسد کمپانی ای‌ام‌دی به خوبی از نیاز کاربران خود با خبر است. این کمپانی در ابتدا کارت گرافیک RX 480 را معرفی کرد که برای اجرای بازی‌ها با جزییات گرافیکی بالا و اجرای بازی‌های واقعیت مجازی تعبیه شده است. حال گرافیک Rx 470 تعبیه شده برای کسانی که نیازی به واقعیت مجازی نداشته و قصد دارند تا اکثر بازی‌های ویدیویی امروزی را با کیفیت تصویر ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۶۰ بدون هیچ مشکلی اجرا کنند. از آن طرف کارت گرافیک Rx 460 را پیش روی داریم. این کارت گرافیک ساخته شده برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند بازی‌های آنلاینی نظیر Rocket League، Counter Strike: Global Offensive و Overwatch را بدون هیچ مشکلی بر روی تنظیمات بالا اجرا و بازی کنند.

هر دو گرافیک ذکر شده از معماری تراشه‌های پلاریس ۱۴ نانومتری استفاده کرده‌اند. این معماری به AMD اجازه می‌دهد تا سیستم خنک کنندگی کارت‌های گرافیک خود را بهتر کرده و همچنین قیمت را کاهش دهد. هر دو تراشه‌های کمپانی ای‌ام‌دی و انویدیا با تکنولوژی‌های جدید خود باعث پیشرفت طراحی‌های سیلیکونی شده‌اند ولی، ای‌ام‌دی بنظر می‌رسد آن دسته از کاربرانی را هدف قرار گرفته که همیشه بدنبال کارت گرافیک‌هایی ارزان‌تر از قیمت ۳۰۰ دلار با کارایی بالا هستند. متاسفانه هنوز قیمت این کارت گرافیک‌ها مشخص نشده ولی بنظر می‌رسد قیمتی بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار داشته باشند.

Rx 470

در ادامه ای‌ام‌دی اعلام کرده که تفاوت بین RX 480 و RX 470 از نظر قیمت کم بوده و این کمپانی سعی کرده تا با ارائه RX 470 به کاربران اجازه دهد اکثر بازی‌های امروزی نظیر Rise of the Tomb Raider، The Witcher 3 و Grand Theft Auto V را بر روی آخرین تنظیمات (نظیر استفاده از Anti-Aliasing) با نرخ فریم ۶۰ بازی کنند.

Rx 460

از طرفی بنظر می‌رسد RX 460 ساخته شده برای لپتاپ گیمینگ‌های ارزان قیمت. حتی نسخه دسکتاپ این کارت گرافیک نیز می‌توانند بازی‌ها را بر روی تنظیماتی خوب اجرا کند. ای‌ام‌دی گفته که قدرت کارت گرافیک RX 460 تقریبا با پلتفرم پلی‌استیشن 4 برابری کرده و کاربران با خرید لپتاپ‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند، دستگاهی با قدرتی معادل یک پلی‌استیشن 4 خواهند داشت.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده