نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹

محبوبیت دوباره دیگر بازی سازنده Pokemon GO در ژاپن

موفقیت غیر منتظره بازی Pokemon GO باعث شده دیگر بازی نیانتیک لبز که Ingress نام دارد در کشور ژاپن به محبوبیت دست پیدا کند و به ششمین بازی پر دانلود این کشور تبدیل شود. با زومجی همراه باشید.

بازی Pokemon GO ساخته نیانتیک لبز، از زمانی که برای دستگاه‌های موبایل مبتنی بر iOS و اندروید منتشر شده، رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرده است. حال از کشور ژاپن خبر می‌رسد که اولین بازی این استودیو که مکانیزمی شبیه به پوکمون گو دارد و Ingress نام دارد و در سال ۲۰۱۲ منتشر شده، در این کشور به محبوبیت دست پیدا کرده است و به ششمین بازی پردانلود این کشور تبدیل شده است. این آمار توسط شرکت تحقیقات بازی سنسور تاور ارائه شده است.

بازی Ingress، هفته گذشته و کمی پس از اینکه Pokemon GO در کشور ژاپن منتشر شد، وارد ۱۰ بازی برتر این کشور شد. این مسئله بسیار اتفاق جالبی است زیرا بازی Ingress، در بیشتر کشورهای دیگر حتی در لیست ۵۰ بازی محبوب نیز قرار ندارد. در بازی Ingress شما باید در یک نقشه واقعی (دقیقا مانند Pokemon GO) حرکت کنید و به دنبال مکان‌ها و آیتم‌های خاصی بگردید که در نقشه قرار داده شده‌اند. این بازی با استفاده از GPS گوشی شما،‌ مکان شما را ردیابی می‌کند و دقیقا مانند بازی پوکمون گو،‌ اگر در نزدیکی آیتمی قرار داشتید، به شما اطلاع می‌دهد. علاوه بر این، پورتال‌هایی در نقشه وجود دارند که به شما اجازه می‌دهد با دیگر تیم‌های گیمرها به تعامل بپردازید.

استودیو Niantic Labs، برای ساخت بازی Pokemon GO، از الگوریتم‌های اینگرس استفاده کرده است و به همین دلیل PokeStopها و PokeGymهایی که در نقشه بازی قرار دارند، مکانشان با چنین جاهایی در بازی Ingress یکسان است و به همین دلیل بسیاری از بازیکنان ژاپنی تصمیم گرفتند که با یک تیر دو نشان بزنند و هر دو بازی را با هم تجربه کنند.

نکته جالب این است که با اینکه دو بازی بسیار شبیه به هم هستند، اما پوکمون گو سریعا تبدیل به یک پدیده فرهنگی شد در حالیکه Ingress، توسط بسیاری از بازیکنان در سرتاسر جهان نادیده گرفته شده است. البته پیش از این اینگرس در زمانی که در سال ۲۰۱۲ در ژاپن عرضه شد، با اقبال عمومی روبه‌رو شد و حتی یک شرکت چایسازی به نام ایتو اِن، دستگاه‌های مخصوصی با طرح این بازی تولید کرد که هنوز هم در سطح شهر قابل استفاده هستند.


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده