نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

استودیو آرکین: Prey جدید هیچ ارتباطی با نسخه اول این بازی ندارد

به‌گفته‌ی مدیرعامل استودیو آرکین (Arkane Studios)، نسخه‌ی جدید Prey نه یک بازی تیراندازی صرف است و نه یک بازی ترسناک؛ ضمن اینکه ارتباطی هم با نسخه‌ی اول آن ندارد. همراه زومجی باشید.

یکی از رویدادهای جالب نمایشگاه E3 2016، رونمایی از بازی Prey بود که طی کنفرانس بتسدا (Bethesda) انجام شد. این بازی که در نامش هیچ پسوند و پیشوندی ندارد، ساخته‌ای مجزا از نسخه‌ی اول Prey و همین‌طور بازی لغو شده‌ی Prey 2 به شمار می‌رود. اکنون کارگردان پِرِی جدید درباره‌ی این اثر توضیحاتی داده است.

رافائل کولانتونیو (Raphael Colantonio)، کارگردان Prey و مدیرعامل استودیو آرکین (سازنده‌ی بازی)، در ویدیویی بار دیگر بر روی مستقل بودن این بازی تأکید کرد. وی با پافشاری بر روی مواضع‌اش در E3 2016، گفت:

Prey دنباله یا بازسازی (Remake) نیست و ارتباطی با [اثر] اصلی ندارد. شما باید به چشم نوعی «بازنگری» به آن نگاه کنید.

کولانتونیو صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

[بازی جدید در سبک] ترسناک نیست. ابعاد دلهره‌آور-روانشناختی [بازی] بیشتر با محوریت موضوع «هویت» شکل گرفته است؛ [با این پرسش که] «مورگان»ای، که شما در نقش او قرار می‌گیرید، دقیقاً چه کسی است؟

مدیرعامل استودیو آرکین هچنین با خاطرنشان کردن اینکه Prey صرفاً یک بازی تیراندازی نیست، آن را بیشتر شبیه به نوعی بازی «ترکیبی» دانست که در آن، «روایت داستان با اکشن و لایه‌ی نازکی از نقش‌آفرینی» در هم آمیخته شده است. با وجود این، درگیری و مبارزه بخشی از بازی خواهد بود که در آن، بازیکن می‌تواند در کنار سلاح‌های گوناگون از توانایی‌های موجودات بیگانه‌ی Prey هم بهره ببرد. در این میان، شات‌گان و «گجت‌های مختلف» از مواردی خواهند بود که در دسترس بازیکن قرار می‌گیرند؛ گجت‌هایی که وجود داشتن آن‌ها در Prey با فضای بازی، که یک ایستگاه فضایی را با دانشمندان درون‌اش به تصویر می‌کشد، توجیه شده است. کولانتونیو در این‌باره می‌گوید:

تعداد زیادی گجت جالب [در بازی] وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. [این ابزار گرچه] برای درگیری ساخته نشده‌اند؛ اما می‌توان آن‌ها را به‌نحوی برای این منظور به کار گرفت.

کولانتونیو در صحبت‌های‌اش تلاش می‌کرد تا روی این موضوع تأکید کند که Prey ساخته‌ی استودیو آرکین است و برخی از ویژگی‌های بازی‌های این استودیو را یدک می‌کشد. وی بدون آنکه از مجموعه بازی‌های Dishonored، دیگر ساخته‌ی استودیو، نامی بیاورد، گفت:

اگر به بازی‌های آرکین علاقه داشته باشید (بازی‌هایی که روایت را با شبیه‌سازی، مقداری [توانایی] انتخاب و حجم زیادی از اکتشاف در هم می‌آمیزند) Prey بازی مناسبی برای شما خواهد بود.

اولین نسخه‌ی Prey توسط استودیو هیومن هد (Human Head) ساخته شده و در سال ۲۰۰۶ برای پی‌سی و ایکس‌باکس 360 منتشر شده بود. نسخه‌ی دوم بازی هم در مقطعی در دست تهیه بود که در سال ۲۰۱۴ خبر لغو شدن آن رسما اعلام شد.

بازی جدید Prey قرار است در سال ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده