نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹

تیم داستان‌نویسی لوکاس فیلم وظیفه بسط جهان سینمایی مجموعه Indiana Jones را بر عهده خواهد داشت

تیم داستان‌نویسی لوکاس‌فیلم جزییات برنامه‌های خود را برای مجموعه ایندیانا جونز (Indiana Jones) اعلام کرد. با زومجی همراه باشید.

زمانی که کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۲ استودیو لوکاس‌فیلم را با قراردادی به ارزش ۴ میلیارد دلار در اختیار گرفت، موج خبری عظیمی به راه افتاد و کارشناسان به تحلیل برنامه‌های بزرگ این کمپانی از این خرید پرداختند. در سایه فروش فوق‌العاده فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)، رکوردشکن سال قبل گیشه‌های سینما، دیزنی توانست از نخستین مزایای این خرید هوشمندانه خود بهره‌مند شود. فیلم سینمایی روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) دومین فیلم از سری جنگ ستارگان خواهد بود که تحت نظارت دیزنی منتشر خواهد شد و همچنین نخستین قسمت از این سری خواهد بود که به عنوان یک فیلم فرعی برای جهان بزرگ‌تر جنگ ستارگان عمل خواهد کرد.

جنگ ستارگان تنها دارایی مهم استودیو لوکاس‌فیلم نیست که هم‌اکنون در اختیار دیزنی قرار گرفته، بلکه مجموعه سینمایی ایندیانا جونز (Indiana Jones) نیز پس از خرید این استودیو توسط دیزنی، تحت مالکیت این کمپانی در‌آمده است. به تازگی دیزنی و لوکاس‌ فیلم از ساخت قسمت پنجم این مجموعه خبر داده‌اند، یک بار دیگر هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز افسانه‌ای در فیلم حضور خواهد داشت و استیون اسپیلبرگ نیز بر صندلی کارگردانی فیلم خواهد نشست. قسمت پنجم برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

خبرنگار وب‌سایت کولایدر (Collider) که در جشن سالانه جنگ ستارگان (که این بار در اروپا برگزار می‌شد) حاضر بود، به تشریح پنلی با نام «هنر داستان‌گویی» پرداخت که در آن پیرامون نقش تیم داستان‌نویسی لوکاس‌فیلم (Lucasfilm Story Group) در حفظ پیوستگی روایی این مجموعه، به عنوان میراثی برای این استودیو، در میان پلتفرم‌های مختلفی همچون نسخه‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، کمیک‌بوک‌ها و بازی‌ها، بحث می‌شد. در طول برگزاری پنل، لینوین برنان، رئيس استودیو صنعت نور و جادو (Industrial Light & Magic) که متخصص جلوه‌های ویژه کامپیوتری برای فیلم‌های سینمایی است، صحبت‌های جذابی را درباره دیگر دارایی‌های استودیو لوکاس‌فیلم همچون ایندیانا جونز کرد:

کِری هارت و گروهش با دقت و وسواس بسیار، داستانی جذاب نوشته‌اند و چندین سال آن را در میان پلتفرم‌های مختلف رسانه‌ای گسترش داده‌اند. سال‌های بسیار ملال‌آوری که آن‌ها صرف توسعه فضا و شخصیت‌های داستان کرده‌اند، بدون نتیجه باقی نخواهد ماند. این باعث افتخار ماست که اکنون مسئولیت ساخت آن بر عهده ما گذاشته شده، به همین دلیل شدیدا مراقب هستیم که کار خود را به دقت انجام دهیم، نه فقط برای مجموعه سینمایی جنگ ستارگان، بلکه در رابطه با مجموعه ایندیانا جونز نیز باید نهایت دقت را داشته باشیم، مجموعه‌ای که به اندازه جنگ ستارگان برای ساخت آن هیجان‌زده‌ایم.

indiana-jones-5-movies-universe-1

اگر چه عاقلانه است که تیم داستان‌نویسی لوکاس‌فیلم وظیفه تعیین خط‌مشی اصلی مجموعه‌های داستانی استودیو را در اختیار داشته اشد، اما برنان با صحبت‌های اخیرش مجموعه سینمایی ایندیانا جونز را به طور ویژه‌ای برجسته کرده است. تنها چیزی که تا کنون درباره مجموعه ایندیانا جونز می‌دانیم این است که استیون اسپیلبرگ وظیفه کارگردانی دنباله بعدی را، که برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است، بر عهده خواهد داشت. با فقط چهار فیلم و یک مجموعه تلویزیونی فرعی در مجموعه آثار رسمی‌ ایندیانا جونز، به نظر می‌رسد که در حال حاضر، علاقه زیادی در تیم داستان‌نویسی این استودیو برای نظارت روی این موضوع وجود نداشته باشد. اگر آن‌ها واقعا به همان اندازه که برنان نشان داده برای آینده مجموعه ایندیانا جونز علاقه‌مند هستند، باید بیشتر از این‌ها نسبت به آینده این مجموعه ماجرایی حساس باشند.

باب ایگر، مدیر عامل دیزنی، ماه گذشته، از دنباله بعدی اسپیلبرگ با عنوان «ریبوت یا شاید ادامه و سپس ریبوتی بر کل مجموعه» یاد کرد. او توضیح داد که ممکن است صحبت‌هایش اشتباه برداشت شده باشد و اینکه هریسون فورد دوباره بازمی‌گردد تا داستانش را از آن‌جایی که همه با آن آشنایی داریم، ادامه دهد. این نشان می‌دهد که از قبل نیز برنامه‌هایی برای ساخت دنباله‌ای با محوریت هریسون فورد در دستور کار بود.

چیزی که این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها مستلزم آن هستند، بهره‌گیری از پیشنهادات و نظرات همه افراد اهل فن است. کمیک‌ها و بازی‌های ویدیویی به نظر می‌رسد که مشکلی نداشته باشند، اما استفاده از هریسون فورد ۷۴ ساله که همین حالا نیز خیلی وقت است از سن ماجراجویی‌های او گذشته، کمی سوال‌برانگیز است. کاملا مشخص است که این مجموعه سینمایی، سرانجام باید بازیگر جدیدی برای ایفای نقش جونز انتخاب کند و یا شخصیت قهرمان جدیدی را برای ادامه داستان سری معرفی کند. اگر چه بعید به نظر می‌رسد که دیزنی به ساخت فیلمی با محوریت شیا لبوف و نقشی که وی در قسمت چهارم این سری بر عهده داشت (Mutt Williams)، با عنوان ایندیانا جونز: ماجراهای مات (Indiana Jones: The Adventures of Mutt) چراغ سبز نشان دهد، اما اگر حضور آلدن ارنریچ که به تازگی نقش هان سولوی جوان را در مجموعه جنگ ستارگان بر عهده گرفته، بازخورد خوبی داشته باشد، شاید بتوان او را به عنوان بازیگر شایسته‌ای که می‌تواند نقش ایندیانا جونز را بر عهده بگیرد، معرفی کرد، شاید هم نه.

البته که سه سال، زمان بسیار زیادی برای ساخت قسمت بعدی ایندیانا جونز است و تیم داستان‌نویسی لوکاس‌فیلم نیز تازه کارشان را شروع کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به شدت مشغول سری جنگ ستارگان هستند. پس از آنجایی که قرار است هر دو مجموعه اصلی لوکاس‌فیلم گسترده‌تر شوند، خوب است که می‌دانیم حداقل تیمی پشت آن قرار دارد که در کار خودشان حرفه‌ای هستند.

ایندیانا جونز ۵ در ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

نظر شما درباره ساخت قسمت پنجم مجموعه سینمایی ایندیانا جونز چیست؟


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده