// چهار شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۸

آدام بویز به عنوان مدیرعامل استودیو سازنده بازی Killer Instinct منصوب شد

بر طبق اعلام استودیو آیرون گلکسی (Iron Galaxy)، آدام بویز، نائب رئیس پیشین بخش روابط با بازی‌سازان و ناشرین شخص ثالث سونی، به عنوان مدیر عامل این استودیو منصوب شده است.

آدام بویز در طی سال‌ها حضور در بخش روابط بازی‌سازان و ناشرین شخص ثالث بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی به عنوان یکی از افراد مهم و تاثیرگذار در صنعت بازی‌های ویدیویی در بین عموم مردم شناخته شد. اما وی پیش از آنکه سمت‌های مدیریتی را به عهده بگیرد، فعالیت‌های کاری خود را با بازی‌سازی آغاز کرد. به واسطه همین شور و اشتیاق نسبت به بازی‌سازی بود که آدام بویز از سمت خود در کمپانی سونی استعفا داد و به عنوان مدیرعامل به استودی آیرون گلکسی منصوب شد.

آدام بویز در مصاحبه با وب‌سایت گیم‌بیت اعلام کرده که از دوران کاری‌اش در کمپانی سونی و همکاری با بازی‌سازان و ناشرین مختلف لذت برده است، اما به منظور فعالیت در زمینه ساخت بازی به استودیو آیرون گلکسی واقع در شیکاگو پیوسته است. وی در این باره گفته است:

من آرزوی خلق بازی‌های جدید را داشتم. ساخت بازی همواره عشق و علاقه من بوده است. هدف من از پیوستن به استودیو آیرون گلکسی، استفاده از تجربیات این استودیو در جهت افزایش تجربه شخصی خودم است.

استودیو آیرون گلکسی علاوه بر توسعه بازی‌های Killer Instinct و Divekick، ساخت نسخه رایانه‌های شخصی بازی Batman: Arkham Knight و همکاری در ساخت نسخه پلی‌استیشن 3 بازی Destiny را در کارنامه دارد. آدام بویز در سال ۲۰۱۴ در سمت معاونت بخش روابط با بازی‌سازان و ناشرین شخص ثالث کمپانی سونی ابقا شد. در طی این مدت کمپانی سونی توانست پیوندهای کاری متعددی را با ناشرین و کمپانی‌های بزرگ از جمله الکترونیک آرتز، اکتیویژن، یوبی‌سافت، برادران وارنر، تیک‌تو اینتراکتیو، اسکوئرانیکس و دیزنی اینتراکتیو برقرار کند که در نهایت به سه برابر شدن درآمدهای این کمپانی منجر شد.

آدام بویز در استودیو آیرون گلکسی جایگزین دیو لنگ، موسس و مدیرعامل این استودیو می‌شود. با این حال دیو لنگ همچنان بر روی تمامی نمونه‌های اولیه و برنامه‌های تجاری نظارت خواهد داشت. همچنین چلسی بلاسکو، مدیر بخش توسعه محصولات این استودیو، زین پس به عنوان مدیر ارشد محصولات به فعالیت خود ادامه خواهد داد. دیو لنگ اعلام کرده است که او و چلسی بلاسکو، فعالیت‌های فعلی استودیو آیرون گلکسی از جمله پروژه‌های قراردادی را ادامه داده و آدام بویز زمینه کاری این استودیو را گسترش خواهد داد. وی در این باره می‌گوید:

من از سمت خودم به عنوان مدیر عامل کناره‌گیری می‌کنم، اما همچنان در استودیو حضور خواهم داشت.

چلسی بلاسکو از زمان تاسیس استودیو آیرون گلکسی در این استودیو حضور داشته و تلاش‌های بسیاری در راستای گسترش، نظارت، مدیریت تولید و عملیات کرده است. وی همراه با آدام بویز، استودیو آیرون گلکسی را گسترش می‌دهند و فرصت‌های کاری بیشتری را برای این استودیو به ارمغان خواهند آورد. بدون شک استفاده از روابطی که آدام بویز در سال‌های همکاری با ناشرین و بازی‌سازان مطرح برقرار کرده است به سود استودیو آیرون گلکسی بوده و در گسترش زمینه فعالیت‌ها و افزایش درآمدهای این استودیو تاثیرگذار خواهد بود. آدام بویز پیش از محلق شدن به کمپانی سونی، در کمپانی کپ‌کام و استودیو میدوی گیمز (Midway Games) مشغول به کار بوده است. در استودیو میدوی بود که آدام بویز با دیو لنگ آشنا و دوستی چندین سال این دو آغاز شد. آدام بویز فعالیت خود به عنوان مدیرعامل استودیو آیرون گلکسی را از تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) آغاز خواهد کرد. وی درباره همکاری با دیو لنگ می‌گوید:

آخرین باری که همراه با دیو بازی‌های ویدیویی می‌ساختم، برمی‌گردد به دورانی که هر دو در استودیو میدوی گیمز فعالیت داشتیم. این دوران باعث شد که خلاقیت من رشد کند.

اما مسیر فعالیت آدام بویز و دیو لنگ پس از ترک استودیو میدوی گیمز، ملحق شدن آدام بویز به کمپانی کپ‌کام و تاسیس استدیو مستقل توسط دیو لنگ، از یکدیگر جدا شد. دیو لنگ در این باره می‌گوید:

دوستی ما پابرجا ماند. پیشرفت و ترقی سریع او در کمپانی سونی فوق‌العاده و در عین حال الهام‌بخش بود.

استودیو آیرون گلکسی هم اکنون در قالب دو استودیو در شیکاگو و اورلاندو دارای ۱۳۰ کارمند است. این کارمندان دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و تجربه‌های مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی اعم از موتورهای بازی‌سازی و ساخت بازی‌های اورجینال هستند.


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده