نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

بازی Gears of War 4 روی پی سی به خوبی بهینه خواهد شد

استودیوی کوالیشن (The Coalition)، در مصاحبه با سایت یوروگیمر بیان کرده است که نسخه‌ی پی‌سی بازی Gears of War 4 به خوبی بهینه خواهد شد. برای آگاهی از جزئیات خبر با زومجی همراه باشید.

هنگامی که Quantum Break روی پی‌سی عرضه شد، با مشکلات بسیاری از جمله برخی باگ‌ها و یکسری مشکلات جدی در زمینه عملکرد همراه بود. این بازی در نهایت بروزرسانی‌های قابل توجهی را دریافت کرد که اجازه می‌دادند در حالت ۶۰ فریم روی پی‌سی قابل بازی باشد، اما کاربرانی که از سخت افزارهای سطح پایین‌تر استفاده می‌کنند همچنان برای رسیدن به این نرخ فریم حتی با تنظیمات پایین‌تر دست و پنجه نرم می‌کنند. اما سازنده‌ی Gears of War 4 برای اطمینان یافتن از اینکه این بازی از یک چنین مشکلاتی رنج نخواهد برد، تصمیم گرفته است تا یکسری ویژگی‌های مخصوص را به نسخه‌ی پی‌سی آن اضافه کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نرخ فریم نامحدود و همچنین تنظیمات تصویری پیشرفته مانند رزولوشن پویا اشاره کرد.

ظاهراً این بازی ضمن استفاده‌ی مناسب از پردازنده‌های محاسباتی چند هسته‌ای، از همگام سازی عمودی (V-Sync) و همچنین تکسچرهای با رزولوشن بالا در مقایسه با نسخه‌ی کنسولی نیز پشتیبانی خواهد کرد. مایک رینر، کارگردان تکنیکی بازی در استودیوی کوالیشن، در ارتباط با نسخه‌ی پی‌سی بازی اظهارات زیر را بیان کرده است:

gears of war -1

قابلیت غیر فعال کردن همگام سازی عمودی اخیراً به پلتفرم جهانی ویندوز (Universal Windows Platform) اضافه شده است و ما قادر خواهیم بود از همان روز اول پشتیبانی شایسته‌ای از نرخ فریم نامحدود در بازی داشته باشیم. با استفاده از Unreal Engine 4 و تغییرات ویژه‌ای که تیم خودمان روی آن اعمال کرده، ما می‌توانیم بهره‌گیری بسیار بهتری از پردازنده‌های چند هسته‌ای داشته باشیم. ما از این طریق از گلوگاه شدن پردازنده‌ی محاسباتی برای بازی جلوگیری کرده و با دادن فضای بیشتر به پردازنده‌ی گرافیکی امکان ارائه کیفیت تصویری بالاتر یا فریم بالاتر را مهیا خواهیم ساخت. بخش تک نفره‌ی بازی روی پی‌سی به ۳۰ فریم محدود نخواهد شد.

اینطور به نظر می‌رسد که ما خواهیم توانست در مجموع ۲۸ تنظیم مختلف را در گرافیک بازی اعمال کنیم که برای یک بازی مدرن مقدار خوبی است.

امروز ما ۲۸ تنظیم مختلف را در بازی داریم و ما همچنان به فکر راه‌هایی برای اضافه کردن تنظیمات بیشتر برای مردم هستیم تا واقعاً کنترل کاملی روی بازی داشته باشند. در کنار تنظیمات بیشتر، ما زمان بیشتری را برای بیان کردن تأثیر این تنظیمات روی پردازنده‌ی گرافیکی/پردازنده‌ی محاسباتی/رم گرافیکی صرف کرده‌ایم. بنابراین رابطه روشنی بین تغییرات در این تنظیمات و تأثیر آنها روی عملکرد بازی وجود خواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر می‌توان به حالت بنچمارک، قابلیت برنامه ریزی مجدد موس و صفحه کلید و پشتیبانی از رزلوشن 4K اشاره کرد. بازی Gears of War 4 در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد.

آیا شما قصد دارید این بازی را روی پی‌سی بازی کنید؟

منبع: Etekinx


تهیه شده در زومجی