نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

مدیر پیشین ایکس باکس: مایکروسافت برنامه‌هایی برای ساخت یک کنسول دستی داشت

به گفته‌ی رابی باک، مدیر ارشد پیشین ایکس‌باکس، مایکروسافت (Microsoft) برای ساخت یک کنسول دستی برنامه‌هایی داشته که در نهایت به دلیل کمبود منابع و عدم تمرکز کافی از این کار صرف نظر کرده است. با زومجی همراه باشید.

نسل قبل در زمانی که هر دو شرکت سونی (Sony) و نینتندو (Nintendo) در بازار کنسول‌های دستی حضور داشند شایعات و گمانه زنی‌های زیادی در خصوص کنسول دستی ایکس‌باکس نیز به گوش می‌رسید. اما «Xboy» افسانه‌ای هیچ گاه به نتیجه نرسید و اکنون ما می‌دانیم چرا این اتفاق رخ نداده است.

رابی باک طی مصاحبه‌ای با سایت آی‌جی‌ان (IGN) توضیح داد که مایکروسافت واقعاً برنامه‌هایی برای ساخت یک ایکس‌بوی داشت، اما در نهایت این شرکت هرگز نتوانست منابع یا توجه کافی را برای به نتیجه رساندن این پروژه صرف کند. در عوض، تمرکز تیم ایکس‌باکس صرفاً متوجه کارهای مربوط به ایکس‌باکس 360 بود. باک در این ارتباط گفت:

قطعاً نقشه‌هایی در این خصوص وجود داشت.

Xbox 360 e

وی همچنین بیان کرد که همیشه دستگاه با نام «ایکس‌بوی» شناخته نمی‌شد و اینکه منابع آنها محدود بوده است.  این شرکت قصد داشته تا «در بخش کنسول‌های دستی نیز نقشی داشته باشد»، اما به دلیل نبود تمرکز و منابع کافی هرگز این پروژه به سرانجام نرسید.

هر چند که وجود یک کنسول دستی ایکس‌باکس می‌توانست جالب باشد، اما به گفته‌ی باک تیم ایکس‌باکس در نهایت باور داشت که نرفتن به دنبال کنسول دستی تصمیم درستی بوده، چرا که بازار کنسول‌های دستی در سال‌های گذشته توسط گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تسخیر شده است.

آیا شما حاضر بودید یک دستگاه ایکس‌بوی بخرید؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده