// شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲

گزارش NPD: پلی‌استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول ماه گذشته آمریکا

طبق سنت همیشگی گروه NPD، آن‌ها آمار فروش کنسول‌های این ماه آمریکا را منتشر کردند. همانند سال قبل پلی‌استیشن 4 توانست پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه گذشته باشد. با زومجی همراه باشید.

طبق رسم هر ماهه گروه NPD، آن‌ها آمار فروش ماه ژوئن سال جاری را منتشر کردند. طی این گزارش کنسول پلی‌استیشن 4 بار دیگر در صدر پرفروش‌ترین کنسول ماه در آمریکا قرار گرفت.

سونی این خبر را که پلی‌استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول ماه گذشته بوده تایید کرده است ولی برای سومین بار متوالی، از منتشر کردن گزارش مالی فروش خود داری کرد. مایکروسافت گزارش مالی خود را منتشر کرده ولی طبق معمول این گزارش بیشتر بر روی آمار و ارقام استفاده نسبت به فروش تمرکز کرده است.

مایک نیکولاس، مدیر بخش بازاریابی ایکس‌باکس، در این باره می‌گوید:

طی نمایشگاه E3 امسال مدت زمانی که کاربران ایکس‌باکس وان در حال بازی کردن بوده‌اند رکورد جدیدی را ثبت کرده است، ۱.۲ میلیارد ساعت که این رقم نسبت به دو برابر سال گذشته نیز بیشتر است. حتی این مدت زمان بالاترین رکوردی است که ما تا به حال برای یک پلتفرم شاهد بوده‌ایم. وقتی به آینده نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ما بازی و خدمات بیشتری را در فروشگاه خود برای هوادارانمان در نظر گرفته‌ایم. ما بازخورد قوی از رونمایی و معرفی ایک‌باکس وان S از سوی هواداران دریافت کرده‌ایم. کنسولی که ماه آینده عرضه خواهد شد و اولین و تنها ترین کنسولی است که به شما اجازه می‌دهد فیلم‌های بلوری را نگاه کنید و با کیفیت 4K Ultra HD به استریم کردن ویدیوهای خود بپردازید.

وی در ادامه حرف‌هایش افزود:

همچنین ما بخش‌های جدیدی برای ایک‌باکس لایو نظیر Xbox Play Anywhere  را در نظر گرفته‌ایم. که در ماه سپتامبر میلادی ( اواسط شهریور/اوایل مهر) با یک بروزرسانی عرضه خواهد شد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که با خرید بازی‌هایتان آن‌ها را از طریق شبکه ایکس‌باکس لایو هم بر روی ایکس‌باکس وان بازی کنید و هم بر روی ویندوز ۱۰. همچنین تا پایان تابستان و تعطیلات سال نو با بروزرسانی‌هایی سعی بر این داریم تا بازی کردن بر روی ایکس‌باکس را بهتر از قبل کنیم. علاوه‌بر تمام موارد ذکر شده، تا پایان سال جاری میلادی و سال آینده بازی‌های متعددی را برای ایکس‌باکس وان، ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس لایو عرضه خواهیم کرد که بهترین تجربه گیمینگ را برای مخطابانمان رقم می‌زند. همچنین بسیار هیجان زده هستیم از این که قرار است سخت افزارهای جدیدمان را عرضه کنیم.

نینتندو نیز از طریق سایت خبری گیم‌اسپات گزارش مالی خود را منتشر کرده است. این گزارش بیشتر بر روی عملکرد بازی‌ها تمرکز کرده است ولی،در متن گزارش مالی ذکر شده که  فروش کنسول‌های خانواده 3DS نسبت به مای گذشته (ماه می میلادی) ۳۹ درصد افزایش داشته است. این اتفاق ربط دارد به کاهش قیمت کنسول نینتندو 2DS (قیمت این کنسول به ۸۰ دلار کاهش یافت) که در تاریخ ۳۱ اردیبهشت (۲۰ می میلادی) انجام شد.

لازم به ذکر که فروش سخت افزارها در آمریکا ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. در ماه ژوئن میلادی سال ۲۰۱۵ میزان فروش سخت افزارها ۳۱۳/۱ میلون دلار بوده است که این رقم در امسال و این ماه به ۱۸۱/۵ میلیون دلار رسیده است. لیام کالاهان، آنالیزور NPD،‌ اعلام کرده که کاهش ماهیانه‌ی فروش سخت‌افزارها دو دلیل دارد. اول اینکه فروش واحدی سخت افزارها ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است ( که می‌تواند به خاطر معرفی سخت افزار جدید  پلی‌استیشن و ایکس‌باکس باشد). دومین دلیل کاهش ۱۵ درصدی میانگین قیمت آن‌ها است. نکته جالب اینجاست که ۴۳ درصد از کاهش فروش به خاطر سخت افزارهای نسل هشتم است. با تمام این درصدها، هنوز ۸۷ درصد فروش کلی سخت افزارها مطعلق به نسل هشتم است.

وی در ادامه توضیحاتش می‌گوید:

با گذشت ۳۲ ماه از عرضه ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، مجموع فروش این دو پلتفرم نسبت به مدل قبلی خود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این کاهش میزان فروش فقط مختص به سخت افزار نیست، بلکه میزان فروش نرم افزار ۲۰ درصد و تجهیزات جانبی ۶ درصد کاهش یافته است.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده