نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

سازندگان بازی Days Gone از تفاوت‌های این بازی با The Last of Us می‌‌گویند

بازی Days Gone که مدت زمان زیادی است در حال توسعه به سر می‌برد، یکی از بازی‌های امیدوارکننده‌ی کمپانی سونی برای عرضه در سال‌ آینده محسوب می‌شود. برخی کارشناسان درباره شباهت این بازی با The Last of Us عنوان کردندو سازنده‌ها از تفاوت‌ها می‌گوید.

بازی Days Gone نخستین بار در نشست رسانه‌ای کمپانی سونی در نمایشگاه E3 2016 به نمایش درآمد و این‌طور به نظر می‌رسید که این بازی، عینا کپی از بازی The Last of Us باشد. مساله‌ای که استودیوی بند (Bend Studio) توسعه‌دهنده بازی شدیدا روی آن کار می‌کرده تا Days Gone روی پای خود بایستد و خیلی شبیه به دیگر بازی‌ها نباشد، حتی اگر آن بازی، بازی محبوب The Last of Us باشد.

چیزی که بازی Days Gone را از بازی دوست‌داشتنی استودیو ناتی داگ متفاوت می‌کند، موسسه نرم‌افزاری است که در ایالت اورگان آمریکا واقع است، که این بازی را برای مدت زمان طولانی پشتیبانی می‌کند. قرار نیست بازی Days Gone تجربه‌ای یکباره برای گیمرها باشد، بلکه توسعه‌دهندگان بازی می‌خواهند تا هر زمانی که ممکن است آن را برای گیمرها تازه نگه‌ دارند.

بر اساس گزارش بندبولتن (Bendbulletin) نشریه رسمی استودیو، کریس ریس کارگردان بازی گفته است آن‌ها برای این بازی برنامه‌ای بلندمدت دارند. به نظر می‌رسد او از سال ۲۰۱۲ که بازی در دست تولید است به موفقیت آن ایمان داشته و باید دلایلی وجود داشته باشد که چرا Days Gone مدت زمان زیادی است که در حال ساخت است.

هر چند استودیوی بند، بودجه‌ای را که کمپانی سونی برای ساخت Days Gone سرمایه‌گذاری کرده است فاش نکرد، اما سال ۲۰۱۳ که بازی Tomb Raider سه میلیون نسخه فروخت، اسکوئر انیکس ناشر بازی از میزان فروش آن ناامید بود. چرا که آن‌ها امیدوار بودند که Tomb Raider پنج الی شش میلیون نسخه بفروشد.

جیسون برایتمن، نویسنده وب‌سایت گیم‌‌ اینداستری (Game Industry) درباره این موضوع نوشت:

من تعجب نمی‌کنم اگر سونی همین انتظارات را از بازی Days Gone داشته باشد.

جان گاروین، شخصی که مسئولیت تعیین خط‌مشی اصلی بازی را بر عهده داشته، سرانجام عنوان کرد که آن‌ها در ساخت بازی از سریال تلویزیونی مردگان متحرک (The Walking Dead) و فیلم سینمایی جنگ جهانی زِد (World War Z) تاثیر گرفته‌اند. اگر چه هنوز بازی Days Gone تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما می‌توان انتظار داشت که این بازی در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ عرضه شود.

نظر شما درباره بازی Days Gone و تفاوت‌هایش با The Last of Us چیست؟

منبع: Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده