نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۸

شروط ایران برای عرضه رسمی Pokemon Go از زبان مدیر بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ ای

Pokemon Go در حال تسخیر بازی‌های ویدیویی و دنیای سرگرمی است. حالا پوکمون‌ها هستند که کشورگشایی می‌کنند و به سردمداران سرگرمی دنیا تبدیل شده‌اند اما آیا این بازی برای کشور ما هم عرضه خواهد شد و البته در چه شرایطی؟ با زومجی همراه باشید.

Pokemon Go محصول جدیدی است که با همکاری نینتندو و استودیو نیانتیک ساخته شده است. Pokemon Go تا به این لحظه در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان عرضه شده و به زودی نیز در مهد خود یعنی ژاپن منتشر خواهد شد. روند عرضه Pokemon Go از ایالات متحده آمریکا و کانادا آغاز و بعد به سمت اروپا آمد و ژاپنی‌ها هم باید به زودی منتظر عرضه بازی باشند.

اما سوال اصلی بازیکنان ایرانی این است که آیا این بازی برای کشور ما هم عرضه خواهد شد یا خیر؟

کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای د رگفتگویی که با خبرگزاری مهر داشت، اعلام کرد که ایران دو شرط برای عرضه رسمی بازی دارد. او در تصریح این شروط گفت:

یکی اینکه باتوجه به حجم اطلاعات ثبت شده کاربران در فضای این بازی، سرور اصلی آن حتماً باید در ایران باشد و دوم اینکه نقاط تفریحی و مقاصد هدف‌گذاری شده در سراسر کشور برای تگ شدن در این بازی هم باید با هماهنگی و همکاری بنیاد مشخص شود. نباید نقاطی برای کاربر معین شود که از لحاظ موازین و قوانین کشور منعی برای حضور کاربر در آنجا وجود داشته باشد. مانند مراکز نظامی و امنیتی.

او در ادامه صحبت‌ها خود اضافه کرد:

اگر سازندگان این بازی به دنبال ورود رسمی به ایران هستند باید این موارد را مدنظر داشته باشند اما با توجه به نامه‌نگاری‌ای که داشتیم آنچه از واکنش آن‌ها برمی‌آمد به صورتی بود که احساس نمی‌کنیم در شرایط فعلی برنامه‌ای برای ورود به ایران داشته باشند.

این‌که مواضع امنیتی و نظامی هر کشوری جز خطوط قرمز آن کشور محسوب می‌شود، امری کاملا طبیعی است اما در مورد شرط اول، مکانیسم نقطه‌گذاری مکان‌های مختلف مانند Pokestop ها و Gymها به نحوی است که تا حدودی اتفاقی انجام می‌شود؛ البته حوادث و سوانح بازی نشان می‌دهد برای هر چه امن‌تر بودن بازی بهتر است این نقاط به صورتی انتخاب شوند که از گونه حادثه‌ای جلوگیری کند.

نینتندو هنوز تاریخی برای عرضه بازی در خاورمیانه اعلام نکرده است و ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این شرکت و استودیو سازنده بازی قصد عرضه بازی در ایران را دارند یا نه اما این‌طور که از صحبت‌های کریمی قدوسی مبنی بر عدم علاقه سازندگان برای ورود پوکمون‌ها به ایران،‌ شاید نباید به این زودی‌ها منتظر خبر خوبی برای طرفداران این بازی در ایران باشیم.

نظر شما در این‌باره چیست؟ شما فکر می‌کنید پوکمون‌ها باید با چه شرایط و ضوابطی وارد ایران شوند؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: خبرگزاری مهر


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده