نویسنده: محسن بیگی نیا
// شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

فیل اسپنسر: همه می دانند که پلی استیشن 4 بیشتر از ایکس باکس وان فروخته است

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه با وب سایت جاینت‌بمب (Giant Bomb) گفته است فروش بیشتر پلی‌استیشن 4 نسبت به ایکس‌باکس وان امری بدیهی است و نیازی به ارائه‌ی آمارهای مایکروسافت نیست تا از این حقیقت آگاه شویم. با زومجی همراه باشید.

ایکس‌باکس وان به خوبی پلی‌استیشن 4 نمی‌فروشد و این یک چیز مشخص است. الان حتی فیل اسپنسر هم به نحوی به این موضوع اشاره کرده است و گفته که مایکروسافت (Microsoft) سعی ندارد با ارائه نکردن آمار فروش دقیق ایکس‌‌باکس وان از این مسأله فرار کند. حداقل او این نظر را دارد. وی در یک گفتگوی زنده با سایت جاینت‌بمب گفت:

زمانی که ما در مورد سلامت تجارت ایکس‌باکس صحبت می‌کنیم، ما در خصوص چیزی به اسم تعداد متوسط کاربران ماهانه‌ صحبت می‌کنیم. و من می‌دانم که پیام‌های نیش‌دار زیادی در این خصوص وجود دارند که من فقط سعی دارم  از زیر بار مقایسه‌ی تعداد کنسول‌های فروخته شده‌ی خودمان در برابر تعداد کل پلی‌استیشن 4های فروخته شده فرار کنم. اما می‌دانید؟ من فکر می‌کنم هر کسی که یک ماشین حساب داشته باشد می‌تواند متوجه شود که آنها نسبت به ما کنسول‌های بیشتری فروخته‌اند.

وی در ادامه گفت:

اما زمانی که من در مورد سلامت تجارت خودمان فکر می‌کنم، از نقطه نظر تجاری به این نگاه می‌کنم که چند نفر مشغول تجربه‌ی بازی‌ها هستند. و [پس از آن] من پیام‌هایی را دریافت خواهم کرد مثل «متشکریم از اینکه تمام بازی‌هایتان را روی پی‌سی هم قرار می‌دهید، اکنون من دیگر مجبور نیستم ایکس‌باکس وان بخرم»، و من بیشتر با این حس جواب می‌دهم «متشکرم از اینکه بازی‌های ما را بازی می‌کنید.»

این خوب است که ما این حرف‌ها را می‌شونیم، اما ما همچنان مطمعن نیستیم که چرا مایکروسافت در ارائه‌ی آمار فروش کنسولش انقدر محتاطانه عمل می‌کند. آنها می‌توانند ارقام مربوط به فروش آن را ارائه دهند و سپس روی تعداد متوسط کاربران ماهانه‌ تمرکز کنند، درست مانند کاری که الان انجام می‌دهند. اگر آنها جازه می‌دادند ما دقیقاً بدانیم عملکرد ایکس‌باکس وان چقدر خوب یا بد است، می‌توانست خوب باشد.

نظر شما در خصوص گفته‌های فیل اسپنسر و علت بیان نکردن آمار فروش ایکس‌باکس وان چیست؟

منبع: Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده