نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

تاریخ عرضه مدل ۲ ترابایتی ایکس باکس وان S اعلام شد

کمپانی مایکروسافت تاریخ عرضه مدل ۲ ترابایتی ایکس باکس وان S را اعلام کرد که بر اساس آن، ماه آینده شاهد ورود این کنسول به بازار خواهیم بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

مایکروسافت در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه E3 2016 مدل جدیدی از کنسول ایکس‌باکس وان را با نام ایکس‌باکس وان S معرفی کرد که از مدل فعلی کوچک‌تر و باریک‌تر است و می‌توانید ویدیو‌هایی با کیفیت 4K را پخش کند. این کنسول همچنین از HDR هم پشتیبانی می‌کند و بازی‌هایی که از این قابلیت بهره ببرند، تصاویری شفاف‌تر و زنده‌تر در این کنسول به نمایش خواهند گذاشت. بهبود وایرلس و پشتیبانی از بلوتوث هم از دیگر بهبود‌هایی هستند که مایکروسافت در این کنسول اعمال کرده است. ایکس‌باکس وان S در سه مدل ۵۰۰ گیگابایتی، یک و دو ترابایتی عرضه خواهد شد که البته از چندی پیش شایعاتی مبنی بر عرضه زودتر نسخه ۲ ترابایتی آن به گوش می‌رسید.

حال مایکروسافت با اعلام تاریخ دقیق عرضه این کنسول، شایعات موجود را تایید کرده است. بر این اساس، مدل ۲ ترابایتی ایکس‌باکس وان S در تاریخ ۲ آگوست (۱۲ مرداد) وارد بازار خواهد شد. این نسخه از کنسول ۴۰۰ دلار قیمت دارد و نسخه‌های ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی هم که به ترتیب ۳۰۰ و ۳۵۰ دلار قیمت دارند، به احتمال زیاد طی ماه دسامبر (آذر-دی) عرضه خواهند شد.

نسخه ۲ ترابایتی کنسول همراه با یک پایه مخصوص عرضه می‌شود که امکان قرار دادن آن به شکل ایستاده را فراهم می‌کند. دو مدل دیگر فاقد این پایه هستند و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۲۰ دلار آن را بخرند. همچنین این پایه برای ایکس‌باکس وان فعلی قابل استفاده نخواهد بود. تنها رنگی که مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان S در نظر گرفته، سفید است و البته همراه این کنسول یک کنترلر بهبود‌یافته هم عرضه می‌شود که آن را هم از تاریخ ۱۲ مرداد می‌توان به صورت مجزا با قیمت ۶۰ دلار خریداری کرد و حتی روی ایکس‌باکس وان فعلی هم از آن بهره برد.

Microsoft علاوه بر ایکس‌باکس وان معمولی و ایکس‌باکس وان S، یک نسخه قدرتمند از کنسول خود را هم در E3 معرفی کرد که با اسم رمز «پروژه اسکورپیو» ساخته می‌شود و سال آینده عرضه خواهد شد. البته چندی پیش مایک ایبارا، از مهندسین مایکروسافت، اعلام کرد که هیچ یک از این کنسول‌ها جایگزین دیگری نخواهد شد و قرار است همگی در کنار هم پشتیبانی شوند.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده