نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۳

سونی: تمام بازی‌های پلی استیشن VR از کنترلر DualShock 4 پشتیبانی نمی‌کنند

سونی اخیراً گفته بود که تمام بازی‌های هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR با گیم‌پد دوآل‌شاک 4 سازگاری خواهند داشت. اکنون این کمپانی گفته‌اش را تصحیح و تأکید کرده که همه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن وی‌آر از این کنترلر پشتیبانی نخواهند کرد. همراه زومجی باشید.

مسئولین Sony چند روز پیش در پیامی به وب‌سایت یوروگیمر اعلام کرده بودند که همه‌ی بازی‌های هدست پلی‌استیشن VR از کنترلر دوآل‌شاک 4 کنسول پلی‌استیشن 4 پشتیبانی خواهند کرد. اما این کمپانی به‌تازگی با فرستادن بیانیه‌ای به وب‌سایت ورج، گفته‌های فوق را تصحیح کرده است. سونی در این بیانیه گفته است:

تقریباً تمام [بازی‌های] پلی‌استیشن VR از کنترلر DualShock 4 پشتیبانی خواهند کرد. در این میان، تعدادی از بازی‌ها با بهره‌گیری از لوازم جانبی [دیگر]، مانند Move و کنترلر تازه معرفی‌شده‌ی Aim، تجربه‌ای غنی‌تر را برای گیمرها فراهم می‌سازند که آن‌ها را بیشتر در فضای بازی غرق می‌کند. [البته] تعداد محدودی از [بازی‌های پلی‌استیشن VR] به کنترلر Move نیاز خواهند داشت.

اجبار نکردن بازی‌سازان به پشتیبانی از DualShock 4 در ساخته‌های‌شان، آزادی‌عمل بیشتری را برای آن‌ها فراهم می‌کند. نمونه‌ای از این بازی‌ها Job Simulator است که بر پایه‌ی کنترلر پلی‌استیشن موو ساخته شده است. در آن‌سو Rigs: Mechanized Combat League و Resident Evil 7: Biohazard جزو بازی‌هایی هستند که حتما با دوآل‌شاک 4 سازگاری خواهند داشت. همچنین تا جایی که می‌دانیم تمام بازی‌های پلی‌استیشن 4 را می‌توان در قالب واقعیت مجازی تجربه کرد. البته بسیاری از بازی‌ها به‌طور واقعی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند که در آن‌ها بازیکن تنها صفحه‌نمایشی را در یک فضای مجازی خواهد دید؛ اما طبیعتاً در این بازی‌ها هم پیمایش با استفاده از DualShock 4 انجام می‌شود.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده