// یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳

بازی های رایگانی که روی اندروید باید تجربه کنید

در قسمت دوم مقاله برترین بازی های اندروید در سال ۲۰۱۶ به معرفی برخی از بازی‌های زیبا در سبک ریسینگ، ورزشی و نقش‌آفرینی می‌پردازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در اولین قسمت از مقاله برترین‌های رایگان اندروید به معرفی برخی از بازی‌های محبوب در سبک‌های استراتژی، تیراندازی اول شخص و سوم شخص و همچنین پازل پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا با شما نگاهی به سایر بازی‌های محبوب در سال ۲۰۱۶ بپردازیم که هرچند برخی از آنها در سال‌های گذشته منتشر شده‌اند با این حال، میزان دانلود و محبوبیت آنها در بین بازیکنان همچنان کم نشده است.

بهترین بازی‌های ریسینگ  رایگان اندروید

 

Traffic RiderTraffic Rider

اگر به موتورسواری علاقه دارید Traffic Rider، یک شبیه ساز واقعی را به ارمغان می‌آورد. با دید اول شخص و گیم‌پلی بسیار روان، Traffic Rider محصولی مناسب با حجمی در حدود ۱۰۰ مگابایات است. با ورود به هر مرحله باید تا فاصله معینی را در زمان مشخص طی کنید. در این میان عبور با سرعت از کنار خودروها و همچنین ترمز و سرعت گرفتن به موقع، بسیار شما را در به اتمام رساندن مراحل کمک خواهد کرد.  وجود ۲۰ موتورسیکلت قابل خریداری، قابلیت ارتقاء موتورسیکلت‌ها و همچنین وجود سیستم افزایش سطح از تکراری شدن بازی در طول زمان جلوگیری خواهد کرد. نکته قابل توجه بالا بودن جزئیات خودروها و اتوبان حتی در زمان افزایش سرعت موتورسیکلت است که خود جای تقدیر دارد.


دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

asphalt 8Asphalt 8: Airborne

مجموعه آسفالت دیگر نامی شناخته شده برای علاقمندان به بازی‌های مسابقه‌ای در پلتفرم موبایل است. مانند شماره‌های قبلی در Asphalt 8: Airborne نیز با انتخاب خودرو از میان بیش از ۴۵ خودرو، از فراری گرفته تا آئودی و لامبورگینی، وارد رقابتی با خودروها برای پیروزی می‌شوید. گرافیک فوق‌العاده با سیستم‌های برف و باران و گرد و غبار و حالت Career که در کنار سرگرمی برای بازیکنان حدود ۸ فصل را به همراه ۱۸۰ رویداد به ارمغان می‌آورد. سفر به کشورهای مختلف نیز از دیگر ویژگی‌های Asphalt 8: Airborne محسوب می‌شود.


  دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Angry Birds Go!Angry Birds Go!

کمتر جایی در این کره خاکی است که نشانه‌هایی از مجموعه پرندگان خشمگین (Angry Birds) در آن وجود نداشته باشد. از آشپزخانه و اتاق خواب گرفته تا سینما و تلویزیون و دستگاه‌های موبایل حداقل یکی از شخصیت‌های این مجموعه دوست‌داشتنی را می‌توانیم مشاهد کنیم. اکنون اما با یک بازی دیگر از مجموعه، این بار در سبک مسابقه‌ای با سبکی مشابه Mario Kart روبرو هستیم. دقیقا مانند بازی نینتندو، در Angry Birds Go نیز شاید در ابتدا در کنترل شخصیت دچار مشکل شوید. با این حال با گذشت زمان قادر به هدایت آسان بازی خواهید بود. وجود موانع و سکه‌ها در پیست و رقابت با سایر شخصیت‌های Angry Birds، محصولی مناسب را برای علاقمندان به این مجموعه جمع‌‌آوری کرده است.


دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Driver Speedboat ParadiseDriver Speedboat Paradise

رقابتی تمام عیار با قایق این‌بار توسط یوبی‌سافت اینترتینمنت به ارمغان آمده است. با قابلیت خرید و ارتقاء بیش از ۲۰ قایق در کنار ۶ حالت مختلف بازی شامل حالت Drag، محصول سال ۱۳۹۵ یوبی‌سافت در دستگاه‌های موبایل را به واقع خواستنی کرده است. موسیقی‌های هیجان‌انگیز، گرافیک‌های زیبا، قابلیت‌های مختلف برای ارتقاء قایق‌های پرسرعت و حتی خرید لباس و خانه برای شخصیت اصلی داستان تنها قسمتی از ویژگی‌های Driver Speedboat Paradise را تشکیل می‌دهند. البته ذکر این نکته نیز خارج از لطف نیست که برای ایستادگی در برابر دخالت‌های مافیا در رقابت‌ها باید با جان تانر، مامور پلیس همکاری لازم را انجام دهید.

 دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

 

بهترین بازی‌های ورزشی رایگان اندروید:

 

skiing yeti featuredSkiing Yeti Mountain

Skiing Yeti Mountain، تمامی المان‌های موجود در بازی‌های کلاسیک Flappy Bird و  Timberman از جمله گرافیک پیکسلی، گیم‌پلی عالی و اعتیاد‌آور بودن را یدک می‌کشد. هرچند با گیم‌پلی بسیار روانی روبرو هستیم، با این حال استاد شدن در این بازی خود چالشی جداگانه محسوب می‌شود. عبور صحیح از موانع، جلوگیری از برخورد اسکی‌باز با درختان و موانع و افزایش سرعت تا جای ممکن برای ثبت زمان مناسب از جمله ویژگی‌هایی هستند که در Skiing Yeti Mountain انتظار شما را می‌کشد. در این میان قادر هستید تا با آزادسازی البسه‌های مختلف اسکی‌باز خود را به شکلی دیگر تزئین کنید.

دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

WrasslingWrassling

Wrassling، یکی از عجیب‌ترین و خنده‌دار ترین بازی‌های این لیست محسوب می‌شود. با محیطی ۲۰ بیتی در رقابتی بی‌پایان وارد رینگ شده و در نقش یک کشتی‌گیر با پریدن و حرکت دستان خود سایر رقبا را به بیرون پرتاب کنید. با رسیدن به امتیاز میانی، شما قادر به آزادسازی کلاه و مبارزه با باس‌ها خواهید بود. وارد رقابتی خنده‌دار و بعضا اعصاب خوردکن شوید تا با شکست رقبا و بالا بردن امتیاز به قهرمان کشتی Slamdovia تبدیل شوید.

دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور

بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی رایگان اندروید:

 

Final Fantasy Record KeeperFinal Fantasy: Record Keeper

هرچند اخیرا اسکوئر انیکس تازه‌ترین بازی از مجموعه Final Fantasy را با نام Brave Exvius برای تلفن‌های هوشمند منتشر کرد، با این حال Final Fantasy: Record Keeper را می‌توان یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های این مجموعه ژاپنی معرفی کرد. در این بازی با انتخاب تیم ۵ نفره از شخصیت‌های آشنا در جهان فاینال‌ فنتزی وارد رقابت‌هایی مبتنی بر انرژی برای حفظ پادشاهی خواهید شد. وجود صدها سلاح، زره و مهارت برای استفاده در نبرد‌ها و کسب و شخصی‌سازی شخصیت‌ها در کنار گرافیکی زیبا همگی از تلاش موفق اسکوئر انیکس در ساخت یک بازی قدرتمند خبر می‌دهد. المان‌های فراوان نقش‌آفرینی و موسیقی متن بیادماندنی این بازی از همان ابتدا نظر شما را به سوی خود جلب خواهد کرد. تنها نکته منفی بازی بارگذاری‌های طولانی مدت است که کمی خسته‌کننده می‌شود.

دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Forsaken World MobileForsaken World Mobile

موفقیت قابل توجه Forsaken World، بازی نقش آفرینی چند نفره‌ی آنلاین کلان (MMORPG) در پلتفرم رایانه‌های شخصی، فرصتی شد تا استودیو پرفکت ورد تصمیم انتشار این بازی را برای دستگاه‌های موبایل اتخاذ کند. Forsaken World Mobile هرچیزی که می‌توان از یک بازی در سبک MMORPG توقع داشت نظیر غارت، سیاه‌چاله‌ها، کلاس‌ شخصیت‌ها، مبارزه، باس فایت‌ها را در خود جای می‌دهد. وجود حالت Co-op زمان واقعی و حال PVP و همچنین گرافیک‌‌های سه‌بعدی زیبا باعث شده است تا سازندگان وجود حداقل ۲ گیگابایت رم را در دستگاه شما پیشنهاد دهند. دانلود بازی باتوجه به حجم آن کمی مشکل است.

دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

RPG ClickerRPG Clicker

در این بازی برای تمام کارها باید کلیک کنید! RPG Clicker، همانطور که از نام آن پیداست برپایه‌ لمس صفحه نمایش دستگاه‌ها تنظیم شده است. از بین بردن دشمنان، جستجو برای صندوق گنج و وجود عناصر مختلف نقش‌آفرینی از جمله ویژگی های بازی هستند. با توجه به گرافیک پیکسلی، RPG Clicker در جمع بازی‌های سِبُک موبایل نیز جای می‌گیرد. کلیک‌های بی‌پایان خود را با لمس نمایشگر ادامه دهید تا بتوانید در نهایت خود را به یک باس تبدیل کنید. شمشیر و جادو دو المان مهم در آر‌پی‌جی کیلیکر به حساب می‌آیند.

دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Dungeon Hunter 5Dungeon Hunter 5

در این بازی باری دیگر با استفاده از سلاح‌های خود به جنگ با شیاطین برای نجات پادشاهی ولنتینا می‌رویم. وجود حالت تک‌نفره در کنار حالت چندنفره آنلاین با نام Strongholds، بخشی ازبازی است که توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. در این حالت با ساخت پایگاه و آموزش ارتشی از هیولاها به نبرد با سایر بازیکنان می‌روید. مانند سایر بازی‌های گیم‌لافت،‌ Dungeon Hunter 5 نیز دارای گرافیک‌های زیبایی است. سبک نقش‌آفرینی Hack and Slash این بازی به همراه محیط‌های متنوع حالت تک‌نفره می‌تواند بازیکنان را درگیر خود کند.

دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

 

بهترین‌های بازی با کلمات در اندروید

 

New Words With FriendsNew Words With Friends

Scrabble Clone،  بازی کلاسیک آشنایی را که در گذشته به همراه پدربزرگ و مادر بزرگ خود می‌نشستیم و به بازی با کلمات مختلف می‌پرداختیم، به کلی تغییر داده است. با استفاده از قابلیت آنلاین در New Words With Friends می‌توانید مانند اسم بازی به دوستان خود برای تجربه‌ای خاص و همزمان بپیوندید. نسخه جدید با بررسی عملکرد شما، امتیازات را نسبت به سایر بازیکنان نمایش داده و جزئیاتی مانند بیشترین کلمه بازی شده یا رکورد‌های پیروزی و شکست را نمایش می‌دهد. بازی همچنین یک دیکشنری را در خود جای می‌دهد. به این ترتیب، در صورت عدم متوجه شدن یک کلمه قادر به رجوع به دیکشنری و یافتن معنای آن خواهید بود.

 دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Words On TourWords On Tour

Words On Tour، دومین بازی ساخته شده توسط زینگا با تمرکز برروی کلمات در لیست ما است. در این بازی نیز با یافتن کلمات مختلف قادر به عبور از مراحل خواهید بود.  از جمله ویژگی‌های Words On Tour، سفر به شهر‌های مختلف با اتمام مراحل است که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد. وجود گرافیکی فانتزی در کنار توضیحات تاریخی مربوط به هر شهر برای افزایش اطلاعات عمومی بازیکنان از دیگر قابلیت‌های این بازی محسوب می‌شود. با ورود به بازی، بازیکنان باید کلمات را با کشیدن انگشت خود برروی نمایشگر از میان ده‌ها حرف پیدا کنند. در کنار موبایل این بازی برروی رایانه‌های شخصی نیز در دسترس است.

دانلود از کافه‌بازار دانلود از اپ‌استور

IcomaniaIcomania

هرچند کلیت Icomania ساده به نظر می‌رسد اما ساده‌ترین نام برند‌، کارتون، فیلم و ستاره‌ها نیز می‌تواند باعث گیر کردن بازیکنان در بازی شود. بازیکنان باید از میان بسیاری از طبقه‌بندی‌ها، نام تصویر نمایش داده شده را پیدا کنند. دسترسی سریع به بازی بدون نیاز به هرگونه ثبت‌نام، وجود آیکون‌های مختلف طراحی شده و منحصر به فرد برای شخصیت‌ها و برند‌های مختلف و به چالش کشیدن اطلاعات عمومی شخصی تنها با پیدا کردن نام هر عکس نمایش داده شده، از جمله ویژگی‌های جذاب Icomania هستند.

دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Quiz UpQuiz Up

یک بازی سوال و آزمون که در آن می‌توانید با افراد مختلفی در جهان برای به چالش کشیدن سطح دانش خود پیرامون موضوعات مختلف رقابت کنید. وجود رقابت‌های کوتاه ۲ دقیقه‌ای در کنار سوالاتی از طبقه‌بندی‌های متفاوت نظیر کشور، فرهنگ، هنر، فیلم و سینما باعث شده است تا Quiz Up با گذشت زمان تکراری نشود. در صورتی که به اطلاعات عمومی خود راجع به یک موضوع خاص به عنوان مثال، فیلم هری‌پاتر اعتماد دارید. با ورود به بخش فیلم‌ها گزینه هری‌پاتر را انتخاب و با حریفی در سایر نقاط جهان وارد رقابت شوید.


دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

بهترین بازی‌ گروهی رایگان در اندروید

 

Hardest Game Ever 2Hardest Game Ever 2

هرچند برخلاف نام‌ بازی، Hardest Game Ever 2 آنقدر ها هم که توسعه‌دهندگانش اعتقاد داشتند مشکل نیست، با این حال از نظر سرگرمی واقعا در جایگاه خوبی قرار دارد. در این بازی با ورود به هر مرحله با چالش‌هایی پیش و پا افتاده مانند رساندن کودک به دست‌شویی، انتخاب پیروز مسابقه سنگ کاغذ قیچی یا قلقلک دادن کف پا روبرو می‌شوید. هرچند در ابتدا شاید شکست‌هایی را تجربه کنید، اما در مجموع با کمی تکرار مراحل قادر به افزایش عکس‌العمل  و دقت خود خواهید بود. به‌دلیل رزولوشن تقریبا پایین بازی، Hardest Game Ever 2 بیش از تبلت برای دستگاه‌های موبایل مناسب است.

دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

بازی‌‌های رایگان دیگر اندروید:

 

Piano Tiles 2 (Don’t Tap 2)

Piano Tiles 2، یک بازی عالی برای عاشقان موسیقی است. اگر علاقمند به گوش دادن چند موسیقی ناب در کنار به چالش کشیدن عکس‌العمل خود هستید، حتما Piano Tiles 2 را دانلود کنید. قوانین بازی برای آغاز بسیار ساده است، بازیکن باید قبل از خارج شدن کاشی‌های مشکی برروی آنها ضربه بزند. با هر ضربه صدای دوست‌داشتنی یک نوت شنیده می‌شود که در نوع خود بسیار زیبا است. در نسخه بروز شده Piano Tiles (Don’t Tap the White Tile)، بازیکنان قادر هستند تا در سطح جهان با سایر بازیکنان در Hall mode به بازی بپردازند. در صورتی که سررشته‌ای در ریتم داشته باشید، قادر هستید تا در این بازی نیز استاد شوید. وجود گنجینه‌ای از آهنگ‌ها از Jingle Bells و Happy New Year گرفته تا آهنگ‌های کلاسیک بتهوون، موتسارت و چایکوفسکی، اتمسفری ویژه را به Piano Tiles 2 داده است.

دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

TwistTwist

یک بازی ساده دیگر از استودیو کت‌چاپ، که در آن مشابه با بازی Zigzag تنها با لمس سریع نمایشگر باید یک گوی را به حرکت در بیاورید. شما بعد از یک آموزش ساده و سریع، به سرعت وارد بازی شده و با لمس به موقع برروی نمایشگر، یک گوی رو وادار به پرش برروی سکو‌های مختلف می‌کنید. این بازی نیز دقیقا مانند زیگ‌زاگ به مرور با افزایش رکورد رنگ تازه‌ای را به خود می‌گیرد. عکس‌العمل سریع مهمترین نکته در بازی Twist است.

 دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

BrickiesBrickies

Brickies، تازه‌ترین ساخته استودیو نودل‌کیک، سازنده بازی‌های محبوبی مانند Devious Dungeon و Zombie Road Trip Trials است. همانطور که از نام بازی مشخص است، نودل‌کیک برای توسعه‌ی Brickies، از بازی قدیمی «brick-breaking» الهام گرفته‌ است. در این بازی شما با هدایت دو پد یکی در بالا و یکی در پایین صفحه، وظیفه وارد آوردن ضربه به توپ برای تخریب دایره‌ها و اشیاء میانه صفحه را دارید. در این بین با دریافت آیتم‌هایی مانند توپ آتشین یا ایجاد سایه از توپ قادر هستید تا سرعت تخریب آجر‌ها و اشیاء را افزایش دهید. دقیقا مانند بازی Candy Crush و Angry Birds‌ در Brickies نیز سیستم امتیاز سه ستاره گنجانده شده است. علاوه بر این وجود پاور یو‌پی‌اس‌ها کمک می‌کنند تا بازی هرچه بیشتر جذاب و اعتیادآور شود. در مجموع با جلو‌های بصری منحصر به فرد، این بازی ارزش تجربه را دارد.


دانلود از کافه‌بازار | دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Super Monsters Ate My Condo!

Super Monsters Ate My Condo!

یک بازی متفاوت  و پر سر وصدا اما بسیار زیبا از استودیوی ادولت‌گیمز که در آن وظیفه‌ی پرتاب آپارتمان‌ها به دهان هیولا را دارید. به این ترتیب بر اساس ماموریت‌هایی که در هر مرحله گوشزد می‌شود باید در کنار تمام کردن خواسته‌های بازی، ساختمان‌های هم‌رنگ با هرهیولا را به خورد آن بدهید. در صورتی که برای مدت طولانی هر هیولا را گرسنه نگه دارید باعث عصبانیت و در نتیجه باخت خود خواهید شد. وجود حالت‌های مختلف آفلاین و آنلاین در کنار قدرت‌هایی مانند اسید و قدرت‌های اتمی در کنار حیواناتی مانند سگ برای مانع تراشی جهت پیروزی شما، از سایر ویژگی‌های بازی محسوب می‌شوند.

دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

Winter Walk gameWinter Walk / Autumn Walk

هردو بازی Winter Walk و Autumn Walk در جایگاه خود بسیار ارزشمند هستند. در Winter Walk تنها وظیفه شما حفظ کلاه فردی قابل احترام در هوای برفی زمان ویکتوریا است. با اینکه تنها وظیفه بازیکن لمس صفحه در هنگاه وزیدن باد جهت حفظ کلاه شخصیت اصلی بازی است، با این حال با کمی پیش‌روی به سختی بازی پی خواهید برد. با هر بار افتادن کلاه، یک کودک کلاه را باز می‌گرداند، در نتیجه به سرعت قادر به ادامه بازی خواهید بود. در Autumn Walk هرچند با گیم‌پلی مشابهی روبرو هستیم، با این حال بازیکن وظیفه کنترل یک سگ سرکش را برعهده دارد. با کسب امتیازات بیشتر می‌توانید برای شخصیت اصلی لباس‌های تازه‌ای را خریداری کنید.

 دانلود از پلی‌استور | دانلود از اپ‌استور

منبع: تهیه شده در زومجی با استفاده از لیست AndroidPit


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده