نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵

E3 2016: چه انتظاراتی از کنفرانس بتسدا داریم؟

کمپانی بتسدا امسال هم کنفرانسی اختصاصی در نمایشگاه E3 2016 خواهد داشت و حال قصد داریم مروری بر انتظاراتمان از این کنفرانس داشته باشیم. با زومجی همراه باشید.

در یک کلام، بتسدا در نمایشگاه E3 2015 عالی بود. نمایش بازی‌های بزرگی مثل DOOM، Fallout 4، Dishonored 2 و حتی بازی موبایل Fallout Shelter که یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایل سال‌های اخیر به شمار می‌رود، نشان داد که این کمپانی برای اولین کنفرانس مستقل خود در E3 کاملا آماده و با برنامه بود. به همین دلیل هم زمانی که چندی پیش بتسدا اعلام کرد در E3 2016 نیز قرار است کنفرانس مستقل خود را داشته باشد، حسابی خوش‌حالمان کرد که امسال هم شاهد یک نمایش رویایی خواهیم بود. ولی کدام بازی‌ها در این کنفرانس معرفی خواهند شد؟ در حالت کلی چه انتظاراتی از کنفرانس بتسدا در E3 2016 داریم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات،‌ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بازی Doom

بسته‌های الحاقی DOOM:

مقاله مرتبط

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کنفرانس بتسدا در نمایشگاه سال گذشته، به بازی DOOM و نمایش گیم‌پلی آن مربوط می‌شد؛ جایی که تریلر‌هایی از بخش داستانی و چند‌نفره بازی نمایش داده شد و بتسدا ثابت کرد که با عرضه این نسخه، قصد دارد همانند کاری که با Wolfenstein کرد، یک بازی شوتر کلاسیک را با ظاهری امروزی تقدیم طرفداران کند. این بازی چندی پیش منتشر شد و در مجموع عملکرد موفقی نیز داشت. حال انتظار داریم تا در E3 2016 شاهد ارائه اطلاعات بیشتری از بسته‌های الحاقی آن باشیم.

سازندگان پیش از این عرضه سه بسته الحاقی پولی را برای بخش چند‌نفره بازی تایید کرده‌اند که محتویاتی مثل نقشه‌ها، سلاح‌ها و موجودات اهریمنی را به بازی اضافه خواهد کرد. همچنین قرار است یک سری محتویات رایگان نیز برای بازی عرضه شوند که تا به امروز نمایشی از هیچکدام از این آیتم‌ها ارائه نشده و E3 2016 بهترین فرصت برای بتسدا است تا اطلاعات بیشتری در مورد این بسته‌‌های الحاقی ارائه دهد.

بازی فال اوت ۴

بسته‌های الحاقی جدید Fallout 4:

مقاله مرتبط

فال‌اوت ۴ یکی دیگر از نمایش‌های درخشان بتسدا در کنفرانس سال گذشته بود که مخصوصا عرضه آن با فاصله‌ای شش ماهه پس از معرفی، افراد زیادی را به تحسین بتسدا وا داشت. علی‌رغم اینکه تا به امروز شاهد عرضه سه بسته الحاقی پولی برای این بازی با نام‌های Automatron، Wasteland Workshop و Far Harbor بودیم، ولی پیت هاینس، مدیر بازاریابی بتسدا، هنگام معرفی این سه DLC و پیرو افزایش قیمت Season Pass بازی، اعلام کرد که محتویات الحاقی Fallout 4 محدود به این سه DLC نخواهند بود و در آینده موارد بیشتری نیز برای بازی عرضه خواهند شد.

حال انتظار داریم تا بتسدا بخشی از کنفرانس خود در E3 2016 را به بسته(های) الحاقی بعدی Fallout 4 اختصاص بدهد و شاهد معرفی محتویاتی باشیم که ما را بیشتر در دنیای آخر‌الزمانی این بازی سرگرم کنند.

بازی Dishonored 2

نمایش گیم‌پلی Dishonored 2:

نسخه اول Dishonored به لطف داشتن داستان و گیم‌پلی غنی و مخصوصا طراحی‌های محیطی و جلوه‌های هنری زیبا، تا مدت‌ها در ذهن طرفداران بازی‌های ویدیویی ماندگار شد. به همین دلیل هم رونمایی از این بازی در جریان نمایشگاه سال گذشته افراد زیادی را خوشحال کرد. ولی با گذشت یک سال، هنوز نمایشی از گیم‌پلی بازی ارائه نشده و از آنجایی که بازی ۲۱ آبان منتشر خواهد شد، پس همین الان هم برای ارائه نمایش گیم‌پلی بازی دیر شده و قطعا بخشی از کنفرانس بتسدا در E3 2016 به ارائه جزییات و نمایش گیم‌پلی این بازی اختصاص خواهد داشت.

در Dishonored 2 علاوه بر کروو، شخصیت اصلی نسخه اول، قادر به کنترل امیلی کادوین نیز خواهیم بود که دیگر آن دختر بچه نسخه قبلی نیست و به یک دختر بالغ با توانایی‌های مبارزه‌ای بالا تبدیل شده است و همین امکان بازی با دو شخصیت، قطعا تنوع زیادی به بازی خواهد بخشید.

بازی کارتی The Elder Scrolls: Legends

ارائه اطلاعات بیشتر در مورد The Elder Scrolls: Legends:

The Elder Scrolls: Legends یکی دیگر از بازی‌هایی بود که بتسدا در جریان کنفرانس سال گذشته خود معرفی کرد و با اینکه قرار بود این بازی تا اواخر سال ۲۰۱۵ عرضه شود، انتشار آن به تاریخ نامشخصی از امسال موکول شده است. Legends یک بازی کارتی است که بتسدا قصد دارد آن را به عنوان رقیبی برای بازی Hearthstone کمپانی بلیزارد برای پلتفرم iOS و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه کند.

البته این بازی یک تفاوت اساسی با دیگر آثار کارتی دارد و آن نقش مهم توانایی‌ها (Skills) در بازی است که آن را شبیه به یک بازی نقش‌آفرینی می‌کند و توانایی‌هایی مثل استقامت، چالاکی و هوش تاثیر اساسی در بازی شما ایفا خواهند کرد. ثبت نام نسخه بتا این بازی از چندی پیش آغاز شده و دور از انتظار نیست که بتسدا در جریان کنفرانس خود در E3 2016، تاریخ انتشار نهایی آن را اعلام کند.

The Elder Scrolls Online

بسته الحاقی جدید The Elder Scrolls: Online:

با اینکه جدید‌ترین و چهارمین بسته الحاقی بازی The Elder Scrolls: Online یعنی Dark Brotherhood همین چند روز پیش برای نسخه پی‌سی منتشر شد و هنوز هم در اختیار دارندگان نسخه‌های کنسولی قرار نگرفته است، ولی سازندگان پیش از این وعده داده‌اند که کارشان با این بازی تمام نشده و در آینده باز هم شاهد عرضه محتویات جدیدی برای آن خواهیم بود. به همین دلیل هم انتظار می‌رود تا در جریان کنفرانس بستدا در E3 2016، شاهد ارائه اطلاعات جدید و معرفی بسته الحاقی پنجم این بازی آنلاین باشیم که علی‌رغم مشکلاتی که در ابتدا داشت، امروزه جامعه کاربری نسبتا بزرگی دارد و افراد زیادی در دنیای بزرگ آن مشغول ماجراجویی هستند.

شایعات مربوط به بتسدا:

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بازی‌هایی که هنوز هیچگونه اظهارنظر یا اشاره رسمی از جانب بتسدا در مورد آن‌ها نشده و فقط شایعات منتشر شده توسط منابع مختلف خبر از حضور آن‌ها در کنفرانس این کمپانی می‌دهند:

skyrim

بازسازی Skyrim:

چند روز پیش سایت یوروگیمر گزارشی را به استناد یک منبع داخلی با نام شینوبی منتشر کرد که در صورت به وقوع پیوستن آن، کنفرانس بتسدا بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. قسمتی از این گزارش، خبر از معرفی نسخه بازسازی شده The Elder Scrolls: Skyrim در جریان این کنفرانس می‌دهد که قرار است برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شود. در وصف محبوبیت این بازی همین بس که اگر سری به سایت ایکس‌باکس و قسمت بازی‌های Backward Compatibility بزنید، متوجه خواهید شد که افراد زیادی از مایکروسافت تقاضا می‌کنند تا نسخه ایکس‌باکس 360 این بازی را برای ایکس‌باکس وان هم از طریق قابلیت «پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل» عرضه کند.

به دلیل همین محبوبیت بالا هم عرضه رسمی نسخه‌ای برای کنسول‌های نسل هشتمی، خیلی دور از انتظار نیست و در صورتی که بتسدا این نسخه را رسما معرفی کند، طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی تا حد غیرقابل توصیفی خوشحال خواهند شد!

شیطان درون

معرفی The Evil Within 2:

بخش دیگر گزارش سایت یوروگیمر، خبر از معرفی دنباله The Evil Within در کنفرانس بتسدا می‌دهد. شینجی میکامی، خالق Resident Evil 4، با اینکه با ساخت «شیطان درون» نتوانست مجددا یک شاهکار خلق کند، ولی بازی مخصوصا به دلیل داشتن صحنه‌های ترسناک و داستانی چند لایه، تحسین طرفداران سبک ترس را در پی داشت. به همین دلیل هم ساخته شدن دنباله‌ای برای این بازی قطعا خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود و این اثر اگر بتواند مشکلات نسخه اول را رفع کند، بدون شک با توجه به پتانسیل بالای The Evil Within، به یک بازی عالی در ژانر وحشت تبدیل خواهد شد.

پس طرفداران بازی‌های ترسناک هم باید ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه با دقت کنفرانس بتسدا را دنبال کنند تا شاید شایعه معرفی The Evil Within 2 به واقعیت بدل شد.

Wolfenstein

معرفی Wolfenstein: The New Order 2:

Wolfenstein یکی از ریشه‌دار‌ترین بازی‌های سبک تیراندازی اول‌شخص است. بتسدا با عرضه Wolfenstein: The New Order در سال ۲۰۱۴ و پس از آن Wolfenstein: The Old Blood در سال ۲۰۱۵، نشان داد که هنوز هم می‌شود المان‌های کلاسیک این سبک را در قالب یک بازی با ظاهر امروزی عرضه و همان لذت دیوانه‌وار را به گیمر تقدیم کرد. در گزارش منتشر شده توسط یوروگیمر، نام Wolfenstein: The New Order 2 هم دیده می‌شود و احتمال دارد در کنفرانس بتسدا شاهد معرفی این بازی باشیم.

در صورتی که این شایعه تبدیل به واقعیت شود، به زودی یک شوتر اول‌شخص ناب با حضور احتمالی جناب بلازکوویچز تجربه خواهیم کرد.

بازی prey

معرفی بازی Prey 2:

Prey 2 بازی است که گیمر‌ها سال‌های طولانی در انتظار عرضه آن نشسته‌اند. نسخه اول این بازی که در سال ۲۰۰۶ بود، یک اثر تیراندازی اول‌شخص تقریبا ترسناک و مشابه Doom بود و پس از آن ساخت نسخه دوم آن بار‌ها تایید و سپس لغو شده است. حق امتیاز این مجموعه در حال حاضر در اختیار بتسدا است و علی‌رغم اینکه این کمپانی در سال ۲۰۱۴ رسما خبر از لغو شدن توسعه آن داد،‌ ولی اخیرا شایعه‌های متعددی مبنی بر ساخته شدن آن توسط استودیو آرکین  منتشر شده و یوروگیمر هم در گزارش اخیر خود اعلام کرد که Prey 2، البته به صورت کاملا متفاوت نسبت به آنچه که انتظارش را داریم، در کنفرانس بتسدا معرفی خواهد شد.

همچنین دامنه (Domain) این بازی هم چندی پیش توسط بتسدا تمدید شد که باعث می‌شود معرفی آن محتمل باشد.

بازی The Elder Scrolls Online

معرفی نسخه جدیدی از سری The Elder Scrolls:

با اینکه خیلی طرفدار نوشتن نظرات شخصی در مقالات نیستم، ولی ترجیح می‌دهم این مقاله را کمی خودمانی‌تر به پایان برسانم. با فلش‌بکی به دوران کودکی، یاد روز‌هایی میوفتم که ۴ سال سن داشتم و برای اولین بار با بازی International Superstar Soccer (فوتبال گزارشگر خودمان!) وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شدم. در آن زمان از هر بازی کوچک و بزرگی که بازی می‌کردم لذت غیرقابل وصفی می‌بردم و راستش را بخواهید، آخرین بار هنگام تجربه The Elder Scrolls V: Skyrim بود که چنین لذتی را تجربه کردم؛ بازی که سه ماه از تابستان پس از کنکورم را با آن سپری کردم و صبح به امیدش بیدار شدم. پس از آن هنوز هیچ بازی تا این حد من را درگیر نکرده و به همین دلیل هم بی‌صبرانه منتظر کنفرانس بستدا هستم تا شاید اتفاقی که سال گذشته در مورد Fallout 4 افتاد، امسال در مورد نسخه جدید Elder Scrolls بیافتد و ۶ ماه بعد بتوانیم این بازی را تجربه کنیم!

شما بیشتر منتظر کدام یک از این بازی‌ها هستید؟ انتظارات خودتان از کنفرانس بتسدا را با ما در میان بگذارید.

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده