نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

بازی XCOM 2 برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 هم عرضه می‌ شود

XCOM 2 یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک امسال است که تا به امروز در انحصار رایانه‌های شخصی قرار داشت. ولی کمپانی تو‌کی گیمز اعلام کرده که تابستان سال جاری این بازی را برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نیز عرضه خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

سری بازی‌های XCOM به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های انحصاری پی‌سی شناخته می‌شوند؛ با این حال زمانی که کمپانی 2K Games در سال ۲۰۱۱ نسخه XCOM: Enemy Unknown این بازی را برای ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 همزمان با پی‌سی عرضه کرد، طرفداران کنسول‌ها هم توانستند نسخه‌ای از این مجموعه را تجربه کنند. ولی تو‌کی گیمز پس از معرفی XCOM 2 اعلام کرد که بازی به صورت انحصاری برای پی‌سی عرضه خواهد شد تا یک نسخه بی‌عیب و نقص در اختیار دارندگان این پلتفرم قرار بگیرد.

با این حال این کمپانی دیروز اعلام کرد که قصد دارد XCOM 2 را برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نیز عرضه کند. بر این اساس، بازی در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) در آمریکا و ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) در سایر نقاط جهان برای کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت عرضه خواهد شد. طبق اعلام استودیو فیرکسیس گیمز، سازنده بازی، «ایکس‌ کام 2» با یک سری بهبود‌ها و امکانات جدید برای کنسول‌ها منتشر خواهد شد؛ البته هنوز اطلاعاتی در مورد امکان پشتیبانی از ماد در این نسخه‌ها ارائه نشده است. نسخه پی‌سی بازی از همان هنگام عرضه شاهد ساخته شدن ماد‌های متنوعی توسط مادسازان بود.

XCOM 2 یک بازی استراتژیک نوبتی است که گیمر در آن سفینه «اونجر» را به عنوان یک پایگاه فرماندهی متحرک کنترل می‌کند و باید با سفر به نقاط مختلف جهان با دشمنان فضایی که زمین را تسخیر کرده‌اند، مبارزه کند. این بازی پس از انتشار توانست نمرات خیلی خوبی دریافت کند و در بررسی زومجی هم نمره عالی ۹ را کسب کرد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده